branding
Overwatch 2, Blizzard Entertainment, Blizzard opět zasadně mění hratelnost Overwatche 2

Blizzard opět zasadně mění hratelnost Overwatche 2

Zvýší se HP hrdinů, dorazí dříve avizované automatické léčení a zvětší se projektily zbraní

Zdroj: Blizzard
9. 2. 2024
Název: Overwatch 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 4. 10. 2022

Vývojáře z Blizzardu už pouhé dny dělí od toho, aby aplikovali rozsáhlé změny na Overwatch 2. Se startem 9. sezóny, který připadá na 13. února, dojde na dříve avizované zapojení automatického léčení pro všechny hrdiny ve všech třídách, ale také na nálož dalších, poměrně podstatných novinek. O nich nyní autoři hry promluvili v rozsáhlém příspěvku na oficiálních stránkách hry a neváhali jej pojmenovat značně ambiciózně – Revitalizace zážitku z Overwatche 2. Věnují se pak detailům o přepracovaní systému ranků a pouští se také do detailů týkajících se změn v hratelnosti.

Jedním z hlavních záměrů Blizzardu je vylepšit celkový pocit z úspěšných zásahů nepřátel. Overwatch 2 je rychlá hra, před hráči se v jednu chvíli odehrává celá řada hektických situací a někdo by podle vývojářů mohl mít problém s dostatečně uspokojivým trefováním protivníků. Podle svých slov tým vývojářů přemýšlel, jak celý zážitek upravit, ale nezměnit celkový pocit ze hry příliš, takže v první řadě vyloučil snížení rychlosti hrdinů. To je něco, co podle Blizzardu definuje Overwatch jako takový a hlavně jde o tu část hry, která je odladěná a žádné zásahy nepotřebuje. Rozhodli se proto, že zvětší projektily většiny zbraní a u těch, které nepočítají let projektilu adekvátním způsobem upraví velikost hitscanu. Jinak řečeno, každý hráč by měl mít od startu 9. sezóny větší přehled o tom, jak umisťuje své střely a snadněji korigovat zaměření podle toho, kam střely dopadají. Samozřejmě, dokud si nebudeme moci novou střelbu vyzkoušet, lze jen těžce určit, nakolik se změní celkový pocit, vývojáři si ale zlepšení slibují a doufají, že půjdou vstříc hráčům, kteří měli se střelbou problémy.

Zdroj: Blizzard

Aby se ale z druhé strany nestal Overwatch 2 příliš snadnou hrou, vývojáři zvyšují celkový počet životů u všech hrdinů. Ti, jejichž zdraví se pohybovalo v rozpětí 150-175 HP, mohou očekávat nárůst o 25 HP. Hrdinové s počtem 200-300 HP dostanou boost o 50 jednotek. A všichni hrdinové se zdravím nad hodnotou 300 HP mohou počítat s nárůstem 75-100 HP. Ruku v ruce s úpravou síly jednotlivých zbraní či útoků to pak podle vývojářů znamená, že na zabití každého z protivníků budete potřebovat „o jednu střelu víc“ než doposud, i v tomto případě je ale nutné nejprve změny pořádně vyzkoušet, než nad nimi vyřknout nějaký verdikt. Zdá se ale, že vývojáři budou hodně s veličinami zdraví a poškození hýbat, aby našli balanc, což odpovídá zapojení nejen v úvodu zmíněného automatického léčení, ale také pasivních schopností DPS hrdinů, kteří mohou svými zásahy ovlivňovat rychlost léčení svých aktuálních cílů. To pro změnu znamená, že léčení protivníků, kteří jsou zrovna pod palbou DPS hrdinů, nebude tak efektivní a nestane se, že by koncentrované léčení zcela negovalo utržené poškození.

Zdroj: Blizzard

Nový systém ranků

Druhou, neméně podstatnou oblastí velkých změn, je systém ranků, který podle ohlasů hráčů nebyl příliš čitelný a nebylo tak snadné určit, proč se daný hráč nachází právě na konkrétní úrovni. Ještě častější pak měly být stížnosti stran nejasných okolností, proč se hráč dostal na vyšší úroveň nebo proč naopak klesl na nižší, a právě proto vývojáři otevřeněji promluvili o počítání úrovně a mechanismech, které rank ovlivňují. Na konci zápasů bychom tak měli sledovat novou obrazovku, která na ukazateli ukáže, o kolik se rank – bez ohledu na změnu úrovně – zlepšil či zhoršil. Procenta posunu nahoru i dolu ovlivňuje hned několik elementů, jako série vítězství či proher nebo vítězství proti týmu, který byl před zápasem v návaznosti na další veličiny favorizován, případně naopak. Protože došlo nejen k transparentnějším znázorněním postupu po stupnici ranků, ale i dílčím úpravám jeho výpočtu, rozhodli se vývojáři se startem 9. sezóny resetovat všem jejich kompetitivní úroveň a pustit je do 10 rozřazovacích zápasů, které o výchozím ranku rozhodnou. A když budete hodně šikovní či vytrvalí, budete se moci dostat také na zcela novou nejvyšší úroveň – Champion. Ta stojí nad dosavadním stropem v podobě Grandmastera a nebude prý snadné na ni dosáhnout.

Zdroj: Blizzard

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru