branding
Diablo II: Resurrected, Blizzard Entertainment, Blizzard po vydání Diabla II přeruší vývoj remasterů

Blizzard má přejmenovat studio Vicarious Visions

Autoři Crashe a remasteru Diabla II prý budou hlouběji integrování do struktury vydavatele

Zdroj: Blizzard
29. 10. 2021

Téměř pokaždé, když dojde ke koupi herního studia velkým vydavatelem nebo výrobcem konzole, zaznívají z tiskových zpráv silná prohlášení o zachování nezávislosti a vlastní identity. Bylo tomu tak i v případě studia Vicarious Visions, které se stalo v průběhu letošního roku součástí Blizzardu, kam putovalo přímo z Activisionu, který se se studiem spojil v roce 2005. Tým se postaral o remaster Crashe Bandicoota, navázal neméně povedenou předělávkou prvních dvou dílů série Tony Hawk’s Pro Skater a následně byla Vicarious Visions svěřena i práce na nedávno vydaném remasteru Diabla II. Vyjádření o uchování autonomie nicméně mají podle zdrojů magazínu Polygonu vzít za své a studio má být s novým názvem hlouběji začleněno do struktury Blizzardu. Téma se mělo podle zmiňovaného magazínu probírat na setkání vývojářů a kromě možné změny názvu došlo i na bližší potvrzení, že Vicarious Visions se mají v budoucnu starat o podporu her od Blizzardu.

„Informace o plánovaných změnách se probíraly během setkání vývojářů a zástupců města na radnici. Nový název ještě nebyl oznámen,“ tvrdí Polygon s odvoláním na zdroje z řad jednotlivých zaměstnanců. Někteří z nich nicméně spekulují, že se studio bude jmenovat jednoduše Blizzard Albany podle názvu majitele, resp. místa, ve kterém studio působí. Nebylo by to ostatně pro Blizzard nic nového, když přesně tímto způsobem identifikuje své subjekty, jako například Blizzard Austin v Texasu. Že dojde k těsnějšímu spojení, pak mohlo naznačovat i angažování dnes již bývalé ředitelky Vicarious Visions Jen Oneal do vedení Blizzardu, kde zaujímá pozici viceprezidentky a mohla by sloužit jako přátelská spojka mezi centrálou a nově pojmenovaným studiem.

Objevily se ale i kritické poznámky stran netransparentnosti plánů vedení a rychlé změny, která může potenciálně vyvolat v řadách fanoušků i novinářů zbytečné otázky.

Co se týče vyjádření jednotlivých zaměstnanců, podle Polygonu nikdo nevyjádřil velké překvapení. Popisované změny prý visely ve vzduchu už nějakou dobu a vše mělo být pouze otázkou času. Objevily se ale i kritické poznámky stran netransparentnosti plánů vedení a rychlé změny, která může potenciálně vyvolat v řadách fanoušků i novinářů zbytečné otázky. Takhle důležité otázky se navíc měly rozebírat ve chvíli, kdy se měli vývojáři sejít v přátelském duchu a oslavit Halloween, takže jim byly informace předány doslova ve chvíli, kdy kolem sebe křepčili v maskách a užívali si sváteční veselí. Na druhou stranu, zaměstnanci podle svých anonymních vyjádření pro Polygon neočekávají, že by ve skutečnosti mělo dojít k nějakým velkým změnám ve fungování studia a osud, do budoucna spojený s podporou her od Blizzardu, jim nepřijde jako nic drakonického.

Na závěr se sluší připomenout, že studio Vicarious Visions bylo založeno před 30 lety ve zmiňovaném městě Albany. Jeho zakladatelé, kteří momentálně vedou studia Velan, jej prodali Activisionu v roce 2015 a ze společnosti odešli o rok později. Na svém kontě kromě Crashe, Tony Hawka či remasteru Diabla II mají také Spider-Mana či Star Wars Jedi Knight a Jedi Academy. Do budoucna by měli vývojáři přiložit ruku k dílu na projektech Overwatch 2 a Diablo IV, s ohledem na výše řečené to ale bude výhledově každá další hra od Blizzardu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru