Situace okolo hry hry Bleak Faith: Forsaken od týmu Archangel Studios a obvinění ohledně kopírování animací z Elden Ringu i série Dark Souls se začíná pomalu vyjasňovat a spěje k závěru. Jak už jsme vás dříve informovali, autoři se bránili nařčením z vykrádání FromSoftware tím, že dotyčné animace pocházejí z asset storu Unreal Engine Marketplace a studio je legálně licencovalo v dobré víře, že jde o autentický materiál. Na samotném postupu samozřejmě není nic špatného a Archangel Studios zdůraznili, že takto si pomohli asi u 10 procent obsahu.
Vývojáři vyjádřili zájem přepracovat dotyčné problematické prvky, pokud se ukáže, že jejich “autor” ve skutečnosti parazitoval na cizí práci, ale současně ukázali prstem na Epic Games, kteří obsah nechávají prodávat. Archangel Studios kontaktovali Epic a dostalo se jim strohé odpovědi, že každý, kdo jejich prostřednictvím nabízí assety, musí mít příslušná práva k tomuto obsahu. Současně se ale Epic brání, že není schopen tuto skutečnost nijak ověřovat a nedává kupujícím žádnou garanci. Jinými slovy se Epic Games do tohoto problému a jeho řešení nechtějí moc zapojovat a odpovědnosti se zříkají. To by přirozeně obecně mohlo vést vývojáře k větší obezřetnosti.
V návaznosti na tato zjištění Archangel Studios potvrdili, že ze hry odstraní obsah, který byl označen jako plagiát, protože Epic není schopen jeho práva ověřit. Radost z toho zjevně tým nemá, ale nemá na vybranou a slouží k cti autorů, že chtějí během několika dní odstranit z Bleak Faith vše sporné. Něco už dokonce ze hry zmizelo. Protože za obsah zaplatili v dobré víře, vývojáři to sami nazývají obrovskou lekcí a doufají, že na jejich příkladu také další nezávislí autoři uvidí, že podobné assety mohou představovat riziko.
Epic Games mezitím odstranili inkriminovaný balíček za nabídky z nabídky obchodu, což působí dost výmluvně, přestože firma nepotvrdila, že šlo o kradené animace. Je trochu nešťastné, že Epic teď nedokáže dát zákazníkům jistotu, zda prodávaný obsah je legální, či nikoli. Spoléhá se jen na to, že autor bude čestný, což je dost ošemetné, i když z druhé strany je zřejmé, proč Epic nemá ambici vše kontrolovat.
Archangel Studios poděkovali všem, kdo se o problém zajímali, za to, že věc vynesli na světlo. Sami říkají, že takové parazitování na cizí práci je pro ně neakceptovatelné, a doufají, že se jiní autoři neocitnou v podobné situaci jako oni. Připomínají přitom, že assety story jsou důležitým zdrojem pro menší týmy. Doufají také, že se v budoucnu bude tento obsah kontrolovat, aby vývojáři vybírali jen z prověřených assetů.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.