Ve včerejším vzpomínkovém tématu o zrušené hře Star Trek: Secret of Vulcan Fury jsme zmiňovali adventuru Blade Runner od Westwoodu (Eye of the Beholder, Dune II, Command & Conquer) z roku 1997. Náhoda tomu chtěla, že ve stejný den se hra po dlouhých letech dočkala vydání digitální verze na GOGu. K dispozici je pro Windows, Mac i Linux. Oživení legendy pomohla jednak ochota majitele práv, ale především dřívější úspěch komunity, která dokázala titul zprovoznit s pomocí emulátoru ScummVM. Ten navíc umožňuje přidat původně chybějící titulky. Momentálně jsou k dispozici anglické a francouzské, ale v budoucnu by se klidně mohl objevit i český překlad, pokud se najde šikovný odvážlivec, který se tohoto úkolu ujme.
Jak se Blade Runner skamarádil s emulátorem ScummVM, už jsme psali v nedávném tématu. Věnovali jsme se i tomu, proč je téměř vyloučené, že by se hra mohla dočkat plnohodnotného remasteru nebo dokonce remaku. Nicméně při této příležitosti stojí za to si titul alespoň v krátkosti připomenout. Digitální debut následuje 22 let od premiéry originálu a přenese nás symbolicky do roku 2019. V Los Angeles coby Ray McCoy prožíváme paralelní příběh, který běží souběžně s filmem Ridleyho Scotta z roku 1982 a částečně se s ním prolíná. Navštívíme některá známá místa a potkáme některé známé postavy. Vybraní představitelé filmových hrdinů si tu dokonce zopakovali své role.
Hra obsahuje přes stovku lokací a více než sedm desítek postav. Těšit se můžete na nelineární příběh, v němž se osoby snaží chovat jako ve skutečnosti. Pamětihodný je i soundtrack ke hře. Jak už jsme psali dříve, hra proslula také svým technickým zpracováním, jehož voxelová grafika překvapivě nezestárla tak rychle jako některé jiné hry z této doby. Jinými slovy, na titul se docela pěkně kouká i dnes. Blade Runner také na základě hráčových voleb a rozhodnutí dospěl k jednomu ze 13 různých konců se třemi hlavními tématy, která tak trochu kopírují nejednoznačné finále původního filmu.
Momentálně je Blade Runner na GOGu ve slevě. Pořídíte jej o 10 procent levněji za 9 dolarů. Vzhledem k tomu, že jsem měl možnost přibližně přes měsícem prověřit fungování emulátoru na vlastní kůži, mohu potvrdit, že hra funguje výborně.
Blade Runner si vedl dobře u kritiku i u zákazníků. Prodeje překonaly milion, což byl v devadesátých letech pořád velký úspěch. Není proto divu, že se brzy začalo mluvit o pokračování, nicméně náklady na vývoj byly tak vysoké a předpokládané výdaje na dvojku ještě vyšší, že se projekt ukázal být nerentabilní. Remasteru či remaku zase brání skutečnost, že veškeré zdrojové kódy a assety se ztratily při stěhování Westwoodu z Las Vegas do Los Angeles. A i kdyby se data nějakým zázrakem našla, bylo by vzhledem k jejich objemu a náročnému procesu podle šéfa původního projektu velmi nákladné hru znovu vydat, ne-li nemožné. Louis Castle odhadl, že by to stálo miliony dolarů.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.