Sledovat letošní díl Call of Duty je bez ohledu na náplň hry či její zpracování zajímavější než v několika uplynulých letech. Důvodem je zahrnutí Call of Duty: Black Ops 6 do nabídky Game Passu hned od prvního dne, což s sebou může přinést částečné odpovědi na otázky týkající se například udržitelnosti tohoto modelu nebo životaschopnost předplatného jako takového. Alespoň prozatím se ale zdá, že možnost zahrát si další díl jedné z nejpopulárnějších stříleček historie jen za cenu nejvyššího stupně Game Passu neznamená, že si hru nikdo nekoupí za plnou cenovku, jak ostatně potvrzují statistiky ze Steamu, resp. SteamDB. Ačkoliv se data o Call of Duty za poslední roky interpretují trochu složitě – hra je vedená jako platforma Call of Duty, do které vychází jednotlivé díly – přesto je vidět, že si za uplynulých 24 hodin spustilo titul souběžně přes 300 tisíc hráčů.
Nejvíce hráčů – přesně 306 460 – se do Call of Duty: Black Ops 6 přihlásilo přes Steam v neděli večer, ale ani v průběhu pondělního dopoledne, které například pro USA či západní Evropu není spojeno s žádným státním svátkem, si titul nevede špatně a hraje ho nyní najednou jen přes Steam přes 100 tisíc lidí. Pokud byste to chtěli srovnat s loňským Modern Warfare 3, ani v den vydání se hráčů na Steamu nesešlo tolik jako u Black Ops 6, konkrétně jich bylo přibližně o 100 tisíc méně. Předloňské Modern Warfare 2 pak ztrácelo za Black Ops 6 asi 40 tisíc hráčů, ale z druhé strany dosud nejúspěšnějším – měřeno metrikou souběžně připojených lidí do hry – zůstává na Steamu battle royale Warzone 2.0, který přilákal bezmála půl milionu hráčů najednou. Je ale nutné dodat, že na rozdíl od jednotlivých dílů je Warzone dostupný coby free to play titul.
Nejsou to ale jen příznivé statistiky, které se kolem letošního Call of Duty točí. Pokud bychom se měli podívat na „hlas lidu“ zastoupený uživatelskými recenzemi na Steamu, Black Ops 6 zatím pozitivně hodnotí jen 64 procent hráčů. Pravda, recenzí zatím nemá nové Call of Duty mnoho – jen necelé čtyři tisíce – hráči si ale stěžují na věci, které lze jednoduše pojmenovat a poměrně se v názorech shodují. Každoročním evergreenem je například spawnování v multiplayeru na místa, kde jsou nepřátelé. Hráčům se rovněž nelíbí množství výbuchů způsobených granáty či minami a zmiňují například i složitou navigaci v menu, které se ale – ruku na srdce – už několik let v podstatě nezměnilo.
V průběhu tohoto týdne se nicméně ke Call of Duty přihlásíme i my s našimi dojmy a později také recenzí, ve které posoudíme kvality příběhové části, multiplayeru i zombíků. Recenzi píše Tomáš Rosa, ale společně s Jirkou jsme si už také chvíli zahráli a více rozebere například u dalšího streamu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Hra je obsahově ideální (kampaň, Zombije a Mulťák ). Každý si vybere co mu sedí a já se řadím k těm co si chválí délku a různorodost misí, konečně zombie s pořádnou koridorovou běhačkou plnou secretů a bossů. Mulťák je mně osobně docela jedno ale i ten jsem si semotamo zatím odehrál. Co už chválit nebudu a fakt mně se*e je technický stav. Hraju na xsx a s natěšeností 15letého panice jsem vyhlížel funkce jako VRR a Dolby vision, Atmos. První zmíněné zachraňuje kolísavé snímky a druhé zmíněné dělá paseku. Problikávající obraz a nutnost funkci zcela zakázat mně při prvním spuštění na 3 dny zcela odradila a doufám v opravu. Na HDR to fičí v poho ale tak mám tu OLEDKU asi z nějakého důvodu.
Tie sťažnosti sú také, že jedna vez z toho sa dá opraviť a tie ďalšie sú dosť nepodstatné. Ale veď, kto chce psa biť, palicu si nájde 😀
Som zvedavý na vaše redakčné ohodnotenie tejto hry 🙂