branding
Anthem, Electronic Arts, BioWare zrušilo vývoj vylepšeného Anthemu

BioWare zrušilo vývoj vylepšeného Anthemu

Hra zůstane v současném stavu. Důvodem je nutnost věnovat se Dragon Age a Mass Effectu

Zdroj: BioWare
25. 2. 2021
Název: Anthem Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 22. 2. 2019

Zatímco se Evropa včera ukládala ke spánku, vývojáři z BioWare přišli ze zprávou, na kterou už před dvěma týdny upozorňoval novinář Jason Schreier. Po vyhodnocení aktuálního stavu tzv. Anthemu Next – tedy vylepšené verze kooperativní akce z roku 2019 – došlo na zrušení veškerých dalších aktivit a práce na změně designu a opravách byla ukončena. Bez ohledu na množství informací, které pověřený tým uvnitř BioWare v uplynulých měsících zveřejňoval, tak končí jakákoliv naděje, že by se Anthem mohl zbavit nálepky neúspěšné hry.

Pod nepříjemným vzkazem, který se v noci objevil na blogu BioWare, je podepsán producent Christian Dailey. Vysvětluje, že rozhodnutí nebylo lehké, nicméně v zájmu dalších připravovaných titulů jej studio jednoduše muselo učinit. „Rok 2020 se nedá s žádným jiným srovnat a bez ohledu na to, že v případě dalších projektů stále postupujeme, práce z domova v době pandemie ovlivnila naší produktivitu a nestíháme vše, co jsme si naplánovali,“ vysvětluje Dailey. Právě proto se měl tým rozhodnout o ukončení vývoje vylepšeného Anthemu a sejmout z beder vývojářů značnou část zátěže.

Anthem zůstane funkční, leč v aktuální podobě a v návaznosti na předchozí informace bez jakéhokoliv dalšího obsahového rozšíření.

„Vím, že to pro komunitu fanoušků Anthemu bude těžké, zvlášť když se těšili na vylepšení, která jsme připravovali. Stejně tak těžké je to ale i pro tým vývojářů, který odvedl skvělou práci,“ říká producent Anthemu, který už ale v mezičase přesedlal ve stejné roli k Dragon Age. Právě čtvrtý díl této ságy a další pokračování Mass Effectu pak zmiňuje jako projekty, které mají prioritu, spolu s udržováním MMO The Old Republic. Co se týče Anthemu, Dailey uvedl, že hra zůstane funkční, leč v aktuální podobě a v návaznosti na předchozí informace bez jakéhokoliv dalšího obsahového rozšíření. V závěru svého vzkazu Dailey poukázal, že vývoj her je obtížnou disciplínou, kterou provází podobná rozhodnutí, o to víc proto děkuje fanouškům za trpělivost, ale i pochopení a podporu, kterou vývojářům projevovali.

Ne všichni jsou však z aktuálního vývoje kolem Anthemu nadšení a nejsou příliš ochotní akceptovat, že díky tomu mohou být Dragon Age a Mass Effect lepšími hrami. Zejména na Twitteru se pod oficiálním příspěvkem často zmiňuje, že podobně se už lidé z BioWare zachovali, když v zájmu Anthemu opustili Mass Effect: Andromeda a pochopitelně nechybí ani přání vrácení peněz. Důvěra v BioWare tak nepochybně dostala další ránu a bude otázkou, zda se ji podaří v nadcházejících měsících a letech obnovit. Jako první napoví chystané remastery prvních tří dílů Mass Effectu, a pak budeme s napětím sledovat, jakým směrem se vyvine Dragon Age 4. Jak totiž poukazují další diskutující, je možná na čase přestat zahlcovat trh live service hrami a vrátit se k prémiovým příběhovým titulům, které vždy zdobily portfolio BioWare.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru