Jestliže jste již měli tu čest s Kodžimovým posledním herním výtvorem, tak jste už jistě stihli pochopit, jak těžkou řeholi hlavní hrdina Sam Porter Bridges zažívá. Těžko se ale do role protagonisty můžeme dokonale vžít z pozice vleže a z gauče. Kreativita komunity ale nezná mezí a tak se jeden hráč rozhodl zakusit, zač je toho v nelítostném světě Death Stranding loket a rozhodl se zážitek ze hry co možná nejvěrněji přenést do reálného světa.
Jak vlastně nadšence do her přinutit k tomu, aby například ve snaze cvičit vydrželi po novém roce a po přejídání se o vánočních svátcích déle, než například po jediný týden v lednu?
Níže se můžete podívat na humorně pojaté video, v němž technicky založený kreativní hráč jménem Allen Pan nejprve přemýšlí nad podstatou novoročních předsevzetí. Ta mají totiž často co do činění s fyzickou kondicí jedince a pojí se i s lepším životním stylem. Jenže co se dá například dělat v momentě, když jste duší hráč? Jak vlastně nadšence do her přinutit k tomu, aby například ve snaze cvičit vydrželi po novém roce a po přejídání se o vánočních svátcích déle, než například po jediný týden v lednu? Tím nejjednodušším a zároveň přirozeným i zdravým pohybem je prostá chůze. A tak když Allen Pan nalezl u popelnice vyřazený a nefunkční běžecký pás, tak dostal nápad. Jednoduše si řekl, co takhle spojit videohru s oním pásem a pohyb po něm propojit s pohybem avatara? A s tím se samozřejmě objevila i otázka toho, s jakou hrou tento nápad vlastně spojit?
YouTube kanál autora této pozoruhodné modifikace ovladače hry nabízí řadu dalších více či méně bizarních projektů a rozhodně stojí za návštěvu. Zmínit lze například skutečný oheň chrlícího Pokémona, nebo například sérii videí pojednávajících o snaze vytvořit funkční světelný meč.
Rozhodnutí padlo celkem logicky na Death Stranding, který bývá hanlivě označován jako simulátor chození. Náplní hry k tomu ostatně Kodžima celkem vybízí, byť jde samozřejmě o velmi zjednodušenou nálepku. Zde už každopádně přišla řeč na Panovo technické vzdělání a na jeho šikovnost i důvtip. U rozebraného pásu si všiml čidel snímajících pohyb a schopnost vyrábět elektrický proud za pomocí chůze. S tím pak v kombinaci s další technikou vymyslel způsob, jakým lze měřit rychlost pohybu po jinak nefunkčním pásu. Pak už stačilo zjednodušeně řečeno pouze propojit pás s rozebraným ovladačem a namapovat pohyb v před na pohyb po pásu. Jde samozřejmě o stručný popis, do technických detailů ale nemá smysl příliš zabíhat. Pro zajímavost lze ale ještě dodat, že Pan ještě do cesty mezi pás a ovladač zapojil drobné zařízení se dvěma potenciometry. Těmi lze nastavit úroveň chůze a běhu a tím následně určit, jakou rychlostí musí hráč pás rozpohybovat, aby mohl Sam Reedus ve hře buďto chodit, anebo rovnou běžet. Pak už stačilo si jen vzít batoh, ztížit si situaci přikurtováním ke konstrukci původně sportovního náčiní a Pan mohl vyběhnout do postapokalyptického světa zachraňovat a spojovat Ameriku. Výsledek posuďte sami, video je sice delší, ale bohatým popisem a s přibaleným humorem rozhodně nenudí:
Je očividné, že toto řešení sice nabízí hlubší vtažení do hry, má ale pár much. Při testování se svými kamarády se Allen Pan dostává do krkolomných situací zejména proto, že při pochodování je zapotřebí stále držet ovladač k PlayStationu 4 a celkově postavu ve hře ovládat, což obnáší zejména ovládání rovnováhy. Běžecký pás totiž nahrazuje pouze funkce levé analogové páčky. Ale to rozhodně není na škodu, spíše než praktickou ukázkou periferií budoucnosti (byť již něco takového existuje a je to myšleno zejména jako doplněk VR) představuje Panova snaha spíše ukázku šikovnosti a důvtipu v praxi. Sám Pan svůj výtvor popisuje jako budgetovou VR sestavu bez VR brýlí a neopomíjí dodat, že jde o maximálně vyčerpávající záležitost. Nicméně závěrem videa připomíná, že pro případ nouze lze vždy sáhnout po kvalitním energy drinku tak, jako to ve hře dělá i Sam Porter Bridges.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.