Vývojáři ze studia Firewalk uvedou už za měsíc svojí novou týmovou akci Concord. Ačkoliv nedávné trailery podle ohlasů hráče příliš nepřesvědčily, vývojáři upozorňovali na to, že prezentují jen část obsahu a i já jsem se osobně těšil na to, co Concord předvede v betě. Hrál jsem už v první, ne zcela otevřené fázi a musel jsem férově připustit, že některé nápady – zejména progres jednotlivých postav a jejich odlišné verze s různými pasivními výhodami – nepůsobí vůbec špatně. Stylizace pak bude vždy dílem individuálního vkusu, ale v kombinaci s technickou optimalizací, odladěností, prezentací i rozhodnutím nejít cestou free to play jsem doufal, že Firewalk a Sony přesvědčí kritiky a přimějí je start vyhlížet. Minimálně podle zájmu vyjádřeného počtem souběžně hrajících hráčů na Steamu se ale zdá, že ani snaha nabídnout velkorysou část hry k vyzkoušení po dobu dvou víkendů nemusí stačit.
Valve’s unannounced game „Deadlock“ has more players than Concord.
(2,107 peak Vs 1,666 peak today) pic.twitter.com/D44TCmDpSw
— Mischief (@MischiefsYT) July 20, 2024
V neděli večer skončila druhá, již zcela otevřená fáze bety, do které se ale na Steamu zapojilo podle statistik portálu SteamDB jen mizivý počet hráčů. Chcete-li to přesně, v jednu chvíli hrálo Concord na platformě Valve pouhých 2388 hráčů, což působí s přihlédnutím k původu hry a nepochybně i značným nákladům velmi výhružně. Je na místě podtrhnout, že beta běžela také na PS5 a dostupná byla rovněž přes Epic Games Store, ale jako všeobecný ukazatel Steam i v podobných případech posloužil a není příliš mnoho důvodů myslet si, že by to v případě Concorud mělo být jiné. Trochu bolestivé pro hru od studia Firewalk může být i skutečnost, že konkurenční titul Deadlock hrálo v jednu chvíli během uplynulého víkendu víc hráčů. Je k tomu ale nutné doplnit, že Deadlock, na kterém se pracuje ve Valve, nebyl ještě ani oficiálně oznámen a žádná veřejně komunikovaná fáze testování neprobíhá. Konkrétní čísla, jak si jich všimnul youtuber Mischief, mluví o 2017 hráčích Deadlocku proti 1666 hráčům bojujícím v průběhu soboty v Concordu.
Pokud bychom se měli vrátit k první fázi bety, skutečnost, že se ke hraní dostali na PC jen hráči s předobjednávkou, se do čísel přirozeně promítla. Maximum souběžně připojených hráčů na Steamu se před týdnem zastavilo na počtu 1124 hráčů, a už tehdy zaznívaly obavy, že Concord nemusí na konci srpna nikoho zajímat. Ve velkém teď tedy bude záviset na tom, kolik toho vývojáři stihnou ve hře upravit na základě zpětné vazby, které se jim dostalo během betatestu. Jde naštěstí o věci, které lze upravit, otázkou ale je, zda lze vše stihnout a řádně otestovat za pouhý měsíc. Nejčastěji kritika mířila na pomalý pohyb hrdinů, dále na jejich nedostatečné rozdíly či těžko interpretovaný pocit uchopitelnosti a dobrého pocitu ze hry. Vybalancování sil některých hrdinů bude také nepochybně tématem nadcházejících týdnů a vývojáři se budou muset rovněž popasovat s tím, aby některé originální prvky hráčům lépe vysvětlili a případně je na ně přilákali. Za sebe pak musím nad rámec vlastních dojmů potvrdit, že i nadále vidím v Concordu jistý potenciál, nedivil bych se ale, kdyby ho vývojáři nakonec opravdu nedokázali přetavit v úspěch nebo jím alespoň nepřiměli hráče o titul se víc zajímat. Uvidíme 23. srpna, kdy hra dorazí na PC a PS5.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jsou ta čísla vůbec ověřená?