Tisková konference Bethesdy na E3 2018 vyvolala v řadách fanoušků bouři emocí. Na jedné straně mohli hráči pocítit obrovský příval radosti, když Bethesda poprvé přiznala vývoj The Elder Scrolls VI a tajemného projektu Starfield, hned vzápětí ale museli přijmout informaci, že jsou oba projekty ještě hodně vzdálené. Natolik, že o nich studio zarputile mlčí přes dva roky a jediná oficiální zpráva, která dorazila po vágním představení, jen upřesnila pořadí, v němž oba tituly vyjdou – nejprve Starfield, a až poté pokračování The Elder Scrolls. Při každé příležitosti se proto netrpěliví příznivci ptají, jestli už náhodou neuzrál čas na jakoukoliv aktualizaci, ovšem ani v případě probíhající online varianty Gamescomu nebyli vyslyšeni.
Pete Hines sice vystoupil v rámci živého vysílání Bethesdy na Twitchi, aby připomněl, že Bethesda chystá se svými partnery Deathloop či Ghostwire: Tokyo, na zprostředkovaný dotaz od německého PR manažera ohledně Starfieldu ale nijak sdílný nebyl. „Podívejte, můj život by byl mnohem snazší, kdybychom už byli připraveni ukázat, na čem tým pracuje a blíže to [s vámi] probírat,“ naznačil své rozpoložení viceprezident Bethesdy. Dodal, že je strašně jednoduché spustit marketing, když už hra uzrála k veřejné prezentaci – podle jeho slov prostě stačí danou hru ukázat – jenže tohle zatím není stav, ve kterém by se Starfield nacházel. „Pokud hra není připravená na to, abychom vám ji mohli ukázat, nemůžu s tím nic moc dělat, dokud připravená nebude. Vlastně nevím, co po mně chcete? Z rukávu ji nevytáhnu,“ vysvětlil Hines.
Jediné, co tedy o hře momentálně víme, pochází z úst designéra Todda Howarda, který loni na E3 obecně promlouval o autentickém přístupu k cestování vesmírem za použití izotopu Helium-3 a vlivu času na toho, kdo se vysokou rychlostí vesmírem pohybuje.
Jediné, co byl ochotný připustit, je jeho vlastní přesvědčení, že hráči budou ze Starfieldu nadšeni. Až prý nadejde ten správný čas a hradba mlčení bude konečně prolomena, Hines doslova slibuje, že to hráče ohromí. „Řeknete si, že se vyplatilo na tuhle věc počkat. Než se tak ale stane, ještě to nějakou dobu potrvá,“ uzavřel Pete Hines celé téma. Jediné, co tedy o hře momentálně víme, pochází z úst designéra Todda Howarda, který loni na E3 obecně promlouval o autentickém přístupu k cestování vesmírem za použití izotopu Helium-3 a vlivu času na toho, kdo se vysokou rychlostí vesmírem pohybuje. Cestování pak má podle jeho rok starého vyjádření působit nebezpečně, i když si lidé nebudou umět pomoct a do rizika půjdou. Hádáme tedy, že hra bude o… cestování vesmírem, ano, víc ale nejsme schopní ani vzdáleně odhadnout.
Co se týče druhého zmiňovaného titulu – The Elder Scrolls VI – ani v tomto případě nejsou vývojáři nikterak sdílní a jediné, z čeho lze alespoň částečně vycházet, je zkoumání zapálených fanoušků série. Hra by mohla nést podtitul Redfall, vzhledem k ochranné známce, o kterou ZeniMax (mateřská společnost Bethesdy, pozn. red.) úspěšně bojoval před rokem lety s knižním nakladatelstvím BookBreeze. Hráči se rovněž shodují, že by mohl být šestý díl ságy zasazen do High Rock podle náznaků z jediného dostupného traileru. A nakonec víme, že se coby NPC objeví ve hře známá babička ze Skyrimu, streamerka Shirley Curry. Na všechno ostatní musíme – stejně jako včera, před týdnem, měsícem i dvěma lety – trpělivě vyčkávat.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Mimochodem jestli je hra ještě „hodně daleko“, co to znamená? Dva roky? Tři? Není náhodou už pár let ve vývoji? Aby to nebyl stejný průser jako Anthem.