Pouhé desítky hodin dělí hráče od možnosti pustit se do patrně poslední velké hry letošního roku. V noci z 5. na 6. prosince bude majitelům dražších edicí zpřístupněn Indiana Jones and the Great Circle od vývojářů z MachineGames, kteří v uplynulých týdnech rozhodně nezaháleli a snažili se hru představit v co nejlepším možném světle. Nové dobrodružství oblíbeného profesora archeologie a hledače pokladů bude dostupné na Xboxu Series i počítačích, a pokud plánujete hrát na druhé ze zmíněných platforem, přijdou vám nepochybně vhod hardwarové nároky. Bethesda je spolu s launch trailerem zveřejnila už v průběhu včerejšího odpoledne, ovšem zatímco video v okázalém stylu láká na skvělé dobrodružství, tabulka vyvolává trochu zmatků.
Na první pohled se nezdá být tabulka ničím neobvyklá nebo výjimečná. Naopak, vývojáři detailně uvádí po třech profilech buď s ray tracingem, nebo bez něj a jsou podrobní i v poznámkách ohledně dostupnosti upscalovacích metod nebo cílovém počtu snímků. Pokud ale tabulku jen nepřeběhnete a skutečně byste se podle ní chtěli řídit, narazíte na několik nesrovnalostí a patrně překlepů či chyb z nepozornosti. V první řadě je nutné poukázat na to, že pokud byste si chtěli užít hru na nastavení Ultra – bez ohledu na to, jestli s efekty ray tracingu či nikoliv – museli byste mít procesor, který neexistuje. Konkrétně jde o Intel Core i7-13900K a AMD Ryzen 7 7900X, kterými Bethesda patrně myslela Intel Core i9-13900K a AMD Ryzen 9 7900X.
Další nesrovnalost se pak nachází ve zmiňovaných poznámkách k jednotlivým konfiguracím, které i v profilech bez ray tracingu uvádí jako nutnost hrát na kartě, která ray tracing hardwarově akcelerovat umí. Pokud se tedy například se svou sestavou nacházíte na samé hranici minimálních požadavků nebo dokonce pod ní, z tabulky se zdá, že hru vůbec nespustíte. Jak specifikace uvádí, musíte mít alespoň grafickou kartu RTX 2060 Super, Radeon RX 6600 nebo Intel Arc A580 – potud vše v pořádku, protože všechny tyto karty ray tracing na hardwarové úrovni zpracovávají. Ale je to stále v kolizi s tím, že jde o část nároků pro hraní bez ray tracingu. Kde se stala chyba a co přesně z tabulky platí, není v tuto chvíli zřejmé, snad tedy dojde k nějaké opravě nebo uvedení věcí na pravou míru.
Zbylé specifikace, zdá se, sedí, pokud tedy budeme ignorovat fakt, že pro hraní s hardwarově akcelerovanými efekty ray tracingu vyžaduje Bethesda jen grafické karty od společnosti Nvidia a ani na sestavě s nejvýkonnějšími procesory, 32 GB RAM a grafickou kartou RTX 4090 neslibuje hraní v nativním rozlišení 4K.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Na high end hraní je dnes už ideálně 64GB RAM. 32GB je dnes „so-so“, 16GB už je bída. Jsi opět dost mimo a máš širší vnímání zatemněné užíváním jedné zastaralé konzole..
Že v tomto roku som bol svedkom, že minimum je 16 GB RAM. A teraz si všímam na konci roka, že novým minimom sa stáva pomaly, ale isto, 32 GB RAM, ideálne 64. A že nech už robíš čokoľvek, tak ani high-end nedáva 4K natívne. Akosi tie hry svojimi nárokmi predbehli HW.
Nové hry ale přece byly vždy trochu napřed, před HW.. to je normální, vždy to tak bylo (zejména se vznikem 3D grafiky) a ještě dlouho bude..