Pouhé desítky hodin dělí hráče od možnosti pustit se do patrně poslední velké hry letošního roku. V noci z 5. na 6. prosince bude majitelům dražších edicí zpřístupněn Indiana Jones and the Great Circle od vývojářů z MachineGames, kteří v uplynulých týdnech rozhodně nezaháleli a snažili se hru představit v co nejlepším možném světle. Nové dobrodružství oblíbeného profesora archeologie a hledače pokladů bude dostupné na Xboxu Series i počítačích, a pokud plánujete hrát na druhé ze zmíněných platforem, přijdou vám nepochybně vhod hardwarové nároky. Bethesda je spolu s launch trailerem zveřejnila už v průběhu včerejšího odpoledne, ovšem zatímco video v okázalém stylu láká na skvělé dobrodružství, tabulka vyvolává trochu zmatků.
Na první pohled se nezdá být tabulka ničím neobvyklá nebo výjimečná. Naopak, vývojáři detailně uvádí po třech profilech buď s ray tracingem, nebo bez něj a jsou podrobní i v poznámkách ohledně dostupnosti upscalovacích metod nebo cílovém počtu snímků. Pokud ale tabulku jen nepřeběhnete a skutečně byste se podle ní chtěli řídit, narazíte na několik nesrovnalostí a patrně překlepů či chyb z nepozornosti. V první řadě je nutné poukázat na to, že pokud byste si chtěli užít hru na nastavení Ultra – bez ohledu na to, jestli s efekty ray tracingu či nikoliv – museli byste mít procesor, který neexistuje. Konkrétně jde o Intel Core i7-13900K a AMD Ryzen 7 7900X, kterými Bethesda patrně myslela Intel Core i9-13900K a AMD Ryzen 9 7900X.
Zdroj: Bethesda
Další nesrovnalost se pak nachází ve zmiňovaných poznámkách k jednotlivým konfiguracím, které i v profilech bez ray tracingu uvádí jako nutnost hrát na kartě, která ray tracing hardwarově akcelerovat umí. Pokud se tedy například se svou sestavou nacházíte na samé hranici minimálních požadavků nebo dokonce pod ní, z tabulky se zdá, že hru vůbec nespustíte. Jak specifikace uvádí, musíte mít alespoň grafickou kartu RTX 2060 Super, Radeon RX 6600 nebo Intel Arc A580 – potud vše v pořádku, protože všechny tyto karty ray tracing na hardwarové úrovni zpracovávají. Ale je to stále v kolizi s tím, že jde o část nároků pro hraní bez ray tracingu. Kde se stala chyba a co přesně z tabulky platí, není v tuto chvíli zřejmé, snad tedy dojde k nějaké opravě nebo uvedení věcí na pravou míru.
Zbylé specifikace, zdá se, sedí, pokud tedy budeme ignorovat fakt, že pro hraní s hardwarově akcelerovanými efekty ray tracingu vyžaduje Bethesda jen grafické karty od společnosti Nvidia a ani na sestavě s nejvýkonnějšími procesory, 32 GB RAM a grafickou kartou RTX 4090 neslibuje hraní v nativním rozlišení 4K.
Tieto nové hry začínajú byť už nejak náročné a to ani nemôžeš mať natívne 4K rozlíšenie. Trochu blbé zo strany vývojárov teda. A zrejme už sa stáva ideálom 32 GB RAM a nie 16 😀
Nové hry jsou náročné od té doby, co hry existují.. 😉
Na high end hraní je dnes už ideálně 64GB RAM. 32GB je dnes „so-so“, 16GB už je bída. Jsi opět dost mimo a máš širší vnímání zatemněné užíváním jedné zastaralé konzole..
Ja nežijem v jaskyni na rozdiel od teba, Žuvak, súdiac podľa vyjadrení. A stále nechápeš, čo tým autor chcel povedať.
Že v tomto roku som bol svedkom, že minimum je 16 GB RAM. A teraz si všímam na konci roka, že novým minimom sa stáva pomaly, ale isto, 32 GB RAM, ideálne 64. A že nech už robíš čokoľvek, tak ani high-end nedáva 4K natívne. Akosi tie hry svojimi nárokmi predbehli HW.
Problém je, že ty nové hry si ty nároky tim vizualem moc neobháji a hlavně ve směs lineární Indy. Vsak i několik let starý tlou2 vypadá v hodně směrech lépe…
Jasně. Souhlas. Stejně jako například Red Dead Redemption 2 stále jedna z nejlépe vypadajících her i po mnoha letech od vydání.. Proč? – složitá odpověď, která rozhodně není na jeden post do diskuze, ale to odpovídá na tvoji otázku.
Ale to, že nové hry jsou náročnější a někdy zároveň s horší grafikou se určitě stává. Jde přece o to, že různé hry, mají různé enginy s rozdílnou náročností na HW. A taky lidi často nepoznají kvalitnější grafiku, protože se jim víc líbí rozmazané filmové mazanice se sníženým/upscalovaným rozlišením – to vypadá hezky a líbivě, ale kvalitnější grafika to není.
Spousta lidí je zdegenerovaných z konzolí, kde je 60fps vytoužený cíl a nikdy nic kvalitnějšího neviděli..
(opět píšu: z obrázků/videa nepoznáš kvalitní grafiku v pohybu, když si můžeš doma zobrazit jen to, co ti dovolí tvůj display a většina obsahu na webu degraduje kvalitu původního média)
Indyho jsem jenom viděl na obrázku/videu a zatím nehrál. – Takže si netroufám tvrdit, že lépe vypadá jak Tlou2.. to mi přijde poněkud unáhlené.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Na high end hraní je dnes už ideálně 64GB RAM. 32GB je dnes „so-so“, 16GB už je bída. Jsi opět dost mimo a máš širší vnímání zatemněné užíváním jedné zastaralé konzole..
Že v tomto roku som bol svedkom, že minimum je 16 GB RAM. A teraz si všímam na konci roka, že novým minimom sa stáva pomaly, ale isto, 32 GB RAM, ideálne 64. A že nech už robíš čokoľvek, tak ani high-end nedáva 4K natívne. Akosi tie hry svojimi nárokmi predbehli HW.
Nové hry ale přece byly vždy trochu napřed, před HW.. to je normální, vždy to tak bylo (zejména se vznikem 3D grafiky) a ještě dlouho bude..
Ale to, že nové hry jsou náročnější a někdy zároveň s horší grafikou se určitě stává. Jde přece o to, že různé hry, mají různé enginy s rozdílnou náročností na HW. A taky lidi často nepoznají kvalitnější grafiku, protože se jim víc líbí rozmazané filmové mazanice se sníženým/upscalovaným rozlišením – to vypadá hezky a líbivě, ale kvalitnější grafika to není.
Spousta lidí je zdegenerovaných z konzolí, kde je 60fps vytoužený cíl a nikdy nic kvalitnějšího neviděli..
(opět píšu: z obrázků/videa nepoznáš kvalitní grafiku v pohybu, když si můžeš doma zobrazit jen to, co ti dovolí tvůj display a většina obsahu na webu degraduje kvalitu původního média)
Indyho jsem jenom viděl na obrázku/videu a zatím nehrál. – Takže si netroufám tvrdit, že lépe vypadá jak Tlou2.. to mi přijde poněkud unáhlené.