Vývojáři z Electronic Arts se konečně vyjádřili na konto očekávaného pokračování série Battlefield, které má podle nejnovějších informací dorazit v průběhu letošních Vánoc. Hráči se ale mohou těšit na blížící se představení, které v obvyklé podobě proběhne již brzy, konkrétně v průběhu jara. CEO Andrew Wilson přislíbil, že s dalším Battlefieldem se vrátí „totální vojenská akce“ a potvrdil, že hra bude naplno využívat hardware nových konzolí PS5 a Xbox Series X | S. Právě tímto směrem se ubíhají i spekulace – o kterých jsme vás informovali na konci ledna – zda Battlefield 6 vůbec dorazí na předchozí generaci konzolí, nebo zda vývojáři z DICE nebudou chtít riskovat.
„Další vydání Battlefieldu vezme veškerou destrukci, zapojení hráčů, vozidel a zbraní, pro které je celá série tak známá, a posune je na úplně novou úroveň,“ říká vzletně CEO Electronic Arts. Nezmiňuje však, do jakého období se tentokrát přesuneme a nechává opět dostatek prostoru pro spekulace, podle kterých by to po první, resp. druhé světové válce mělo být opět moderní bojiště. Wilson nicméně naznačuje, že bez ohledu na opatření způsobená pandemií koronaviru pokračují vývojáři z DICE podle nastavených časových plánů a vše spěje ke zdárnému dokončení vývoje včas. „Mohu vám říct, že celý tým, který se stará o Battlefield, odvádí úžasnou práci. V porovnání s předchozími hrami jsou s vývojem mnohem dál, než tomu bylo [ve stejném období] u předchozích her a spějí k nejrychlejšímu dokončení v historii celé značky,“ dodává finanční ředitel Blake Jorgensen. Stále ovšem zůstává spoustu nezodpovězených otázek, které si lidé z EA schovávají na plnohodnotné představení, kterého bychom se měli dočkat nejpozději v červnu; s největší pravděpodobností se ale prezentace uskuteční mnohem dřív.
Ve spojitosti s touto značkou nebudeme v tuto chvíli nic oznamovat. Pokud se ale podíváte na historii, která nás s Hvězdnými válkami pojí, šlo o dlouhý a výnosný vztah.
Série Battlefield ale nebyla tím jediným, k čemu se vývojáři z Electronic Arts během zveřejňování finančních výsledků za uplynulé čtvrtletí vyjadřovali. Na přetřes přišly například Hvězdné války, o kterých se nedávno mluvilo v souvislosti se ztrátou exkluzivní licence na vývoj her z tohoto univerza. Zapojení Ubisoftu a potenciálně i dalších studií však EA nevnímá jako problém a Andrew Wilson potvrdil, že se Star Wars rozhodně nekončí. „Ve spojitosti s touto značkou nebudeme v tuto chvíli nic oznamovat. Pokud se ale podíváte na historii, která nás s Hvězdnými válkami pojí, šlo o dlouhý a výnosný vztah – nejprve s LucasArts či s Lucasfilmem coby součástí Disney,“ říká Wilson. Dále vyjmenovává jednotlivé série a hry z uplynulých let, zmiňuje také více než 52 milionů prodaných kusů Star Wars titulů a naznačuje budoucí investice.
Podobně se pak vedení EA staví ke studiu BioWare, které momentálně pracuje na pokračování Dragon Age, chystá uvedení remasterů prvních tří dílů Mass Effectu a opravuje Anthem. Množství aktivit by za normálních okolností nevysílalo žádné negativní signály, reputace studia ale za poslední dobu značně upadla i kvůli četným odchodům důležitých zaměstnanců a hráči možná ztrácí víru v pomyslné kouzlo, které BioWare ještě před lety obestupovalo. Electronic Arts ovšem hůl nad studiem neláme a Wilson potvrzuje, že je s nadcházejícími plány velmi spokojen. „Myslím, že pohledem zvenčí jste mohli v uplynulých letech zaznamenat několik zaškobrtnutí, jde ale jen o výsledky snah o inovaci a posun v kreativitě,“ uvádí CEO Electronic Arts. Vyjádřil se také na konto odchodu Caseyho Hudsona a Marka Darraha, který označil za přirozenou součást herní branže a vyslovil podporu nové generální manažerce Samanthě Ryan.
Posledním zajímavým bodem doprovodné prezentace k finančním výsledkům Electronic Arts bylo téma Codemasters. Studio, známé zejména díky svým závodním hrám, se stane plnohodnotnou součástí EA v průběhu nadcházejících týdnů skrze akvizici za 1,2 miliardy dolarů. Ve smyslu her to pak podle Andrewa Wilsona znamená zejména lepší propagaci a všechny výhody spojené s velkým vydavatelem, které by se měly propsat do sérií Dirt, Grid i všech ostatních, které jsou také skvělé. Zapojení Codemasters by se mělo rovněž projevit na sériích Need for Speed či Real Racing a zpětně se fungování EA s největší pravděpodobností promítne do série F1. Wilson naznačil, že velký potenciál vidí v live service prvcích a je otázkou, jak plošně je bude chtít EA do her od Codies zapojovat. Ať už to ale dopadne jakkoliv, podle Wilsona se mohou hráči těšit na přinejmenším jednu závodní hru každý rok.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.