Vývojáři ze studia DICE vydali další důležitý patch pro Battlefield 2042, ve kterém opravují stovky větších, či menších chyb a navazují tak na slova o závazku učinit ze hry co nejrychleji příjemnější záležitost. A zatímco v předchozím patchi zaměřili pozornost například na rozptyl projektilů, nyní se soustředí na chyby ve zpracování map a ve větší míře také na základě odezvy od hráčů zasahují do uživatelského rozhraní.
We’re about to push Update #3 for #Battlefield2042 live across all platforms ✅
There’s no downtime, so you can continue playing! We’ll follow-up once the update is available 🎮 pic.twitter.com/YDHeHlNQbN
— Battlefield Direct Communication (@BattlefieldComm) December 2, 2021
Herní nabídka má být viditelně vylepšena na obrazovkách, kde mohou hráči upravovat svou výzbroj, takže už by mělo být snazší rychle identifikovat, jaká modifikace je aktivní, případně rychle poznat, co dalšího bylo díky postupu hrou odemknuto. Také Plus menu by mělo být díky odebrání některých efektů čitelnější a responzivnější, aby mohli hráči efektivněji i za běhu měnit optiku či typ munice. A nakonec se úprav dočkaly i identifikační ikonky viditelné během zápasů – ty, které zobrazují například bod na mapě, se budou podle vzdálenosti zvětšovat, resp. zmenšovat, a hráči už konečně uvidí, zda je kolem nich po vyřazení z boje někdo ze spoluhráčů, kdo by je mohl znovu postavit na nohy. Tato identifikace ve hře chyběla a vedla k tomu, že medici většinou nestihli zasáhnout, když hráči automaticky volili respawn, nikoliv čekání na léčení.
Vývojáři se rovněž chlubí více než 150 úpravami hratelnosti, i když by trefnější bylo mluvit spíše o celkovém zlepšení zážitku. Do této kategorie totiž DICE nezahrnují jen další úpravu rozptylu projektilů – tentokrát v Battlefield Portal – ale také vizuální glitche, problikávání textur, kolize fyziky nebo chyby v ozvučení. Sáhlo se ale také do mechanismu spawnování, či fungování některých módů, stejně jako do vlastností specialistů. Těm věnují vývojáři v poznámkách k patchi hodně prostoru a představují i poměrně zásadní změny, jako jsou například blikající světla průzkumných dronů, které se jinak ztrácí na pozdí oblohy, lepší ozvučení některých speciálních schopností, aby bylo zřejmé, že byly aplikovány správně nebo třeba změnu ve zničení palebné věže Borise, která nyní zmizí z mapy až tehdy, kdy specialista zemře, nikoliv jako dosud, kdy byl pouze vyřazen z boje.
Změn je samozřejmě mnohem víc a ocení je zejména ti, kdo už mají nahráno a ví, na co se soustředit. Přesto se ale vývojáři snaží přilákat i nové hráče a jedním z prostředků, jak toho dosáhnout, budou týdenní výzvy. I když první sezóna začne až zkraje příštího roku, už nyní je možné na ploše jednoho týdne plnit až tři zadané mise, z nichž hráči obdrží více zkušeností a možnost dostat s k některým z dalších kosmetických přídavků. A pokud vás ani honba za tímto obsahem neláká, stále je tu Portal, který má předpřipravené layouty pro týmový deathmatch s vozidly či rush na mapách základní hry. Adekvátně byl změněn i webový editor skriptů, aby mohli hráči nové funkce využít nebo z nich zkusit vytvořit vlastní zajímavý herní režim.
We’re aware that many of you are receiving an error message while attempting to load into a Server, and then being returned to the Main Menu
⚠ Unable to Load Persistence Data is a connection issue on our side
We’re on it, for now you can hit Retry and attempt to join a server pic.twitter.com/yhaHdGlotW
— Battlefield Direct Communication (@BattlefieldComm) December 2, 2021
Stranou ovšem nemůže zůstat i jedna nepříliš potěšující zpráva. Ihned poté, co byl patch vydán a hráči si jej nainstalovali, začali hromadně hlásit, že se nemohou připojit do her. Problém není plošný a týká se jen některých hráčů, i tak jich je ale příliš na to, aby DICE mohli tento nedostatek ignorovat a zavázali se před krátkou chvíli, že připojování vyřeší, jak nejrychleji to bude možné. Na Twitteru pouze uvedli, že o problému ví, omluvili se za něj a uvedli, že jde o chybu na jejich straně.