Ačkoliv vývojáři z Larianu ústy svého generálního ředitele Swena Vinckeho už začínají v náznacích mluvit o tom, že se pod jejich rukama rodí možná hned několik projektů najednou, rozhodně to neznamená, že by hra Baldur’s Gate III přišla o podporu. Dosud poslední počin zmíněného studia se neustále těší značné popularitě – jen na Steamu jej denně hraje souběžně až 80 tisíc hráčů – takže je rozhodně na místě očekávat péči a postupné plnění slibů či závazků, které vývojáři komunitě dali. Jedním z nich byla i sada nástrojů pro snazší výrobu modifikací, které se autoři nejrůznějších vylepšení a předělávek dočkají v rámci sedmého patche už v průběhu září.
Coming to you this September, Patch 7 will introduce an official modding toolkit so you can bring your wildest ideas to life!
💬Closed Alpha Begins Today
🗓️Closed Beta – July
🛠️Modding FAQRead more in Community Update #27 – Official Modding Support: https://t.co/lwdOkUUUOa pic.twitter.com/EOwNFqh3gt
— Baldur’s Gate 3 (@baldursgate3) June 3, 2024
S přihlédnutím k tomu, že nepůjde jen o obsah přijímaný skrze hru, ale o nástroje, které mají v ideálním případě zprostředkovat vznik bezchybných modifikací, chtějí vývojáři nástroje nejdříve pečlivě otestovat. A to nejen sami, ale také s předními autory modifikací, kteří už byli v tuto chvíli osloveni a později se k nim přidají další, až skončí aktuálně probíhající fáze uzavřené alfaverze. Smyslem je nejen otestovat funkčnost nástrojů, ale také vytvořit první modifikace, které pak od července bude moci testovat vybraná tisícovka hráčů. Během léta pak vývojáři zapracují všechny poznatky a v září už budou nástroje připravené k tomu, aby se jich chopil kdokoliv a přetvořil či jinak upravil hru ke svému obrazu.
Jak vývojáři dále popisují, modifikace budou distribuovány skrze službu Mod.io, která zaručí, že k modům budou mít přístup i hráči na konzolích. Je však nutné počítat s moderováním toho, co bude moci být do hry přidáno a co už nikoliv. Vývojáři zmiňují například obsah, pro který majitel modifikace nemá licenci a obsah erotický. Z druhé strany je ale nutné podotknout, že studio žádným způsobem neblokuje modifikace, které nadšenci vyrábí mimo Mod.io a bez použití oficiálních nástrojů. Jen pro takové mody nemohou poskytnout oficiální podporu a logicky s nimi není možné počítat na konzolích. Je nicméně pravděpodobné, že pohodlnost použití Mod.io a zároveň snadná distribuce modů na všechny platformy, může do budoucna zvítězit v popularitě.
Kromě modifikací pak vývojáři chystají v úvodu zmíněné zlé konce, které doplní nové závěrečné animace a hudba od Borislava Slavova, a slibují, že sedmým patchem rozhodně neskončí. Stále například pracují na funkci crossplay nebo na fotomódu, který by do hry rádi rovněž zahrnuli.