array(51) {
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(15) "1734206321:9383"
}
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "9383"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(57) "Baldur's Gate III čelí negativním recenzím kvůli TGA"
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(97) "Hromosvodem se stal proslov Swena Vinckeho. Čínští hráči ho vnímají jako útok na Wukonga"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "0"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(5) "14956"
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(91) "a:5:{i:0;s:6:"217150";i:1;s:6:"217146";i:2;s:6:"217148";i:3;s:6:"217147";i:4;s:6:"217149";}"
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_pageview_20241214"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "3401"
}
["boxy_0_nazev"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy_0_nazev"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d4880255"
}
["boxy_0_text"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1257) "„Studio udělalo svou hru, protože chtěli udělat hru, kterou by sami chtěli samo hrát. Vytvořili ji, protože taková hra ještě nebyla vytvořena. Nevytvořili ji proto, aby zvýšili tržní podíl. Nevytvořili ji proto, aby sloužila jako značka. Nemuseli plnit nějaké prodejní cíle ani se bát, že budou propuštěni, pokud tyto cíle nesplní. Krom toho jim lidé ve vedení zakázali cpát do hry cokoli, co mělo jediný účel - zvýšit příjmy, ale nijak nesloužilo game designu. Nejednali se svými vývojáři jako s čísly v tabulce, nejednali s hráči jako s uživateli, které je třeba zneužívat. A nedělali rozhodnutí, o kterých věděli, že jsou krátkozraká ve smyslu bonusu nebo politiky. Věděli, že pokud je na prvním místě hra a tým, příjmy budou následovat. Řídili se idealismem a chtěli, aby se hráči bavili. A uvědomovali si, že pokud se nebudou bavit vývojáři, nebude se bavit nikdo. Pochopili hodnotu respektu, že když se budou ke svým vývojářům a hráčům chovat pěkně, titíž vývojáři a hráči jim odpustí, když věci nepůjdou podle plánu. Ale především jim na jejich hře záleželo, protože hry milovali. Je to opravdu tak jednoduché, řeklo orákulum.“"
}
["_boxy_0_text"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d5080256"
}
["boxy_0_obrazek"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy_0_obrazek"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d5480257"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "217144"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"6b6035cf-c31e-48f0-84c9-9960365befe3","external_id":"1c1bf5bc-3773-a1a2-750f-2411486a74f3","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
}
Baldur's Gate III čelí negativním recenzím kvůli TGA
Hromosvodem se stal proslov Swena Vinckeho. Čínští hráči ho vnímají jako útok na Wukonga
Minulý ročník The Game Awards ovládlo Baldur’s Gate III od Larianu, které se stalo i hrou roku, navzdory tomu se ovšem titulu podařilo jednu nominaci a nakonec ji i proměnit v ocenění i letos, a to v kategorii za nejlepší podporu. Málokoho ale asi napadlo, že se hra bude v souvislosti s The Game Awards 2024 řešit i nad rámec této kategorie, ale stalo se. Ve skutečnosti však jde spíše o nechtěnou pozornost, jelikož se na Baldur’s Gate III od té doby valí negativní recenze, primárně z Číny. Důvodem je vyhlášení hlavní kategorie, tedy samotné hry roku, což měl na svědomí Swen Vincke, šéf Larian Studios. A proč přesně? Dle textů recenzí (a jejich překladů skrze automatický překladač) se odpovědí nabízí hned několik. Prsty v tom má sám Vincke, Black Myth: Wukong, ale i vítězný Astro Bot.
Pokud jste si jen nepřečetli výsledky a neprošli jednotlivé oznámené hry a trailery, ale sledovali jste nebo alespoň zpětně zhlédli přenos včetně udílení cen, zřejmě vám neunikla Vinckeho řeč před vystoupením orchestru a vyhlášením Astro Bota coby hry roku 2024. Svůj čas na pódiu využil k tomu, aby se podělil i o své myšlenky týkající se současného stavu herního průmyslu. Vincke řekl, že se nedozví jen jako první jméno vítěze, ale že už nyní díky modernímu orákulu rovněž ví, kdo uspěje v budoucích ročnících. A že je to vlastně prosté, jak Vincke vysvětlil:
„Studio udělalo svou hru, protože chtěli udělat hru, kterou by sami chtěli samo hrát. Vytvořili ji, protože taková hra ještě nebyla vytvořena. Nevytvořili ji proto, aby zvýšili tržní podíl. Nevytvořili ji proto, aby sloužila jako značka. Nemuseli plnit nějaké prodejní cíle ani se bát, že budou propuštěni, pokud tyto cíle nesplní. Krom toho jim lidé ve vedení zakázali cpát do hry cokoli, co mělo jediný účel - zvýšit příjmy, ale nijak nesloužilo game designu. Nejednali se svými vývojáři jako s čísly v tabulce, nejednali s hráči jako s uživateli, které je třeba zneužívat. A nedělali rozhodnutí, o kterých věděli, že jsou krátkozraká ve smyslu bonusu nebo politiky. Věděli, že pokud je na prvním místě hra a tým, příjmy budou následovat. Řídili se idealismem a chtěli, aby se hráči bavili. A uvědomovali si, že pokud se nebudou bavit vývojáři, nebude se bavit nikdo. Pochopili hodnotu respektu, že když se budou ke svým vývojářům a hráčům chovat pěkně, titíž vývojáři a hráči jim odpustí, když věci nepůjdou podle plánu. Ale především jim na jejich hře záleželo, protože hry milovali. Je to opravdu tak jednoduché, řeklo orákulum.“
Vinckeho proslov o korporátní chamtivosti, kterou porazí nadšení a péče o hru i vývojáře, sklidil potlesk v sále i slova uznání na sociálních sítích, i když ne všichni s ním samozřejmě musí souhlasit. V Číně ovšem tato řeč rezonovala o dost jinak, přičemž si ji někteří tamní hráči vyložili jako útok na letošní hit Black Myth: Wukong, který je právě jedním ze zástupců čínského herního průmyslu, kteří uspěli na západě. V tomto případě dokonce natolik, že si Wukong vysloužil i nominaci na hru roku. Zde byl ovšem pokořen Astro Botem, což někteří hráči dle nových negativních recenzí též nesou těžce. Paradoxně se však toto „bombardování“ sneslo na Baldur’s Gate III na Steamu, jelikož k Astro Botovi není možné se vzhledem k jeho exkluzivitě pro PlayStation 5 takto vyjádřit. Podle některých pak Vinckemu a Larianu nejde o zisk a je nevděčný za prodeje hry, tudíž si další jejich hru už nekoupí.
Zdroj: Steam
Uživatel s přezdívkou pookage nicméně na subredditu Steamu poukázal na to, že dost možná vznikl i nějaký nesoulad v překladu do čínštiny, jak zaznamenal v některých jiných recenzích. Podle jejich čínských autorů Vinckeho slova vyzněla drsněji, než jak byla zamýšlena, o čemž se poté přesvědčili v originálním znění, jehož poslech doporučili ostatním negativně hodnotícím. Ovšem i dnes se nadále objevují recenze citující, že Vinckeho nezajímají prodeje a zisky. Těchto recenzí je nicméně ve výsledku jen něco přes 600, což celkovému hodnocení nemůže ublížit. Přesto je zajímavé přečíst si, jak někteří viní Baldur’s Gate III z vítězství Astro Bota.
Výsledky The Game Awards 2024 naleznete v tomto článku, trailery a oznámení si případně můžete připomenout v našem celkovém souhrnu.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.