Jednou z her, kterou Microsoft prezentoval během nedávného vysílání Developer_Direct, bylo akční RPG Avowed od vývojářů z Obsidianu. Viděli jsme nové části hry a vyslechli si základní informace o volnosti v soubojích, stejně jako v dialozích. Necelý týden po této prezentaci se nicméně vývojáři vrací s delším, 25minutovým videem, ve kterém game directorka Carrie Patel a gameplay director Gabe Paramo ještě detailněji promlouvají o herním světě, soubojích, vývoji vašeho hrdiny či hrdinky a dalších zajímavých aspektech.
Jednu z věcí, kterou vývojáři ve videu zmiňují jako první, je již zmíněná volnost. Doslova uvádí, že Obsidian chce nabídnout zážitek řídící se jednoduchým mottem – váš svět, vaše způsoby – aby podtrhnul, že hráč bude moci činit celou řadu přímých i nepřímých rozhodnutí, které ovlivní jeho cestu. Promítnout by se to mělo ve velké míře do soubojů, které navíc mají hráče přirozeně pobízet k tomu, aby zkoušel nové přístupy. Ačkoliv se samozřejmě lze soustředit na jeden typ zbraně, vývojáři na pozadí dalších záběrů ze soubojů ukazují, že je vhodnější přizpůsobit se nepříteli. Takže zatímco kouzla metaná ze dvou hůlek mohou spolehlivě fungovat na větší množství menších nepřátel, silnějšího soka lze například jednou mrazivou hůlkou znehybnit a úderem meče roztříštit a zbavit se jej skoro bez práce.
Další věc, kterou nechtějí vývojáři hráče omezovat, je vývoj postavy. Avowed nebude využívat systém tříd, takže hráči mohou své schopnosti různě kombinovat, aplikovat jejich efekty na konkrétní zbraně, a pokud jim postup nepřijde dostatečně zábavný, hra nabídne jednoduchý způsob pro resetování všech skillů a jejich opětovný výběr. Určitou roli by pak ve schopnostech i soubojích měly sehrát jednotlivé elementy a jejich kombinování, což vývojáři například popisují na příkladu zapálení vybraného výseku země pomocí fireballu a strčení nepřítele do plamenů díky konkrétnímu skillu.
Co se týče putování světem, který dostal jméno The Living Lands, ale je součástí Eory, ve které se odehrávalo i Pillars of Eternity, nikdy na něj nebudete úplně sami. Hra počítá se systémem společníků, kteří budou aktivně promlouvat do děje hry a samotných soubojů, kde vám mohou poskytnout léčení nebo další důležité útoky či obranu před nepřáteli. Společníci budou rovněž sloužit k doplňování informací o vašem okolí a dalších drobností k příběhu, aby byl zaručen co nejpřirozenější přístup a pocit, že nejde jen o další umělou inteligencí ovládané „panáky“, kteří vám mají v konkrétních chvílích posloužit.
Na závěr pak vývojáři uvedli, že celý quest, který je zachycený ve videu, je nepovinný a potenciálně jej ani nemusíte objevit. Tím chtěli demonstrovat, že počítají s opravdu velkým množstvím obsahu, hlavního i vedlejšího, aby nenastoupila nuda a stereotyp. Je však na místě připomenout, že ačkoliv Avowed sdílí stejné kořeny jako Pillars, nejde o CRPG s jinou perspektivou. Avowed je skutečně koncipováno jako akční hra na hrdiny a vývojáři se svůj postoj snaží připomínat, aby nedošlo k nesprávnému očekávání. Jaká hra bude se dozvíme v průběhu letošního roku.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.