Na začátku srpna bylo Avowed od Obsidianu oficiálně odloženo na příští rok, konkrétně na 18. února 2025, jak již předtím naznačovaly spekulace. Důvodem nicméně dle vývojářů neměly být technické ani jiné potíže, ale vyhnutí se nabitému podzimu a údajně i odlehčení hráčských backlogů. Některé hráče však může zarazit či zklamat vyjádření uměleckého ředitele Matta Hansena, podle něhož za primární cíl považují chod hry ve 30 fps, přičemž tak smýšleli už zkraje vývoje.
UPDATE:#AVOWED Devs on 60fps mode for console.
30fps is the minimum, they believe that since the game is a first person single player game you don’t need a 60fps mode. 30fps was target since the begining of development.
Credit to @G27Status & @LordCognito for the interview. pic.twitter.com/TC6y5d6653
— BB 28 (@BB28COLE) August 23, 2024
Hansen to zmínil v podcastu Iron Lord Podcast, když byl dotázán na výkon na konzolích, zejména pak na výkonnějším Xbox Series X. Vývojáři se rozhodli upřednostnit pohlednější vizuální stránku, díky čemuž bude mnohem „šťavnatější“, s lepšími efekty či osvětlením. „Je to kompromis, který jsme se rozhodli učinit poměrně brzy, a jsme s ním opravdu spokojeni. Hra běží plynule na to, jak je vizuálně hutná, a to byl vždy náš cíl,“ uvedl. Ještě předtím však pronesl tvrzení pronesené již dříve u jiných her pro Xbox, s nímž hráči příliš nesouzněli ani tehdy. „Je to singleplayerová hra z pohledu první osoby, těch 60 snímků nutně nepotřebujete,“ poznamenal. Avowed se tak řadí mezi další hry Microsoftu, jež se na Xboxu omezily pouze na 30 fps, tedy Hellblade II a Redfall se Starfieldem, které kvůli tomuto rozhodnutí byly terčem kritiky, ale nakonec přece jen dodatečně obdržely podporu 60 fps.
Nic však nemusí být vytesáno do kamene, neboť mají vývojáři ještě pár měsíců času svůj přístup k výkonu hry přehodnotit, případně později dodat 60 fps jako u Starfieldu a Redfallu. Je ovšem zarážející, že se po již zmíněné kritice předchozích případů další studio a titul pouští touto cestou. Nepřekvapivě tedy znovu ze strany hráčů zaznívají výtky směrem k současné generaci konzolí, od níž bylo 60 fps víceméně považováno za standard. Více informací o Avowed každopádně naleznete v našem archivu. Magazín IGN rovněž přinesl nové záběry.