branding
Avellone: Bethesda odmítla „The Elder Scrolls: New Vegas“

Avellone: Bethesda odmítla „The Elder Scrolls: New Vegas“

Obsidian chtěl vytvořit další spin-off Falloutu i TES. Mohl být o světě, jenž hrdina nezachránil

Zdroj: koláž/Bethesda
19. 12. 2023

Spoluzakladatel studia Obsidian Entertainment Chris Avellone se v těchto dnech dostal znovu do centra pozornosti v souvislosti s tituly, které nabízeli společnosti Bethesda po vzoru Fallout: New Vegas. Už v loňském příspěvku na Twitteru uvedl, že opakovaně usilovali v Obsidianu o to, aby mohli udělat pokračování New Vegas, případně nějaké další spin-offy ve stejném stylu ve světě The Elder Scrolls. Bethesda ale všechny nabídky odmítla. Starší příspěvky ve svém článku připomněl magazín 80 Level a na tuto novinku Chris Avellone teď znovu zareagoval na Twitteru. Tentokrát už trochu důkladněji.

Chris Avellone uvedl, že je zpráva pravdivá a že jeden z návrhů pro The Elder Scrolls z jeho pera byl zamýšlen, aby fungoval podobně jako New Vegas mezi Falloutem 3 a 4. Hra by nabídla další dobrodružství předtím, než by Bethesda vydala plnohodnotné pokračování. Avellone se domníval, že nemůže ublížit, když zkusí podobný systém, jaký uplatnil Activision u série Call of Duty, ale jedním dech dodává, že by méně spěchali. Bethesda by podle jeho vize mohla vydat hlavní hru a pak by následovalo TES od Obsidianu ze stejného světa nebo období, než by Bethesda přichystala další velký díl.

Bethesda údajně nikdy nebyla s přijetím New Vegas spokojená

Avellone se domnívá, že teď už by byl tenhle nápad méně relevantní, když je tu The Elder Scrolls Online, ale v té době z toho podle jeho názoru mohla vytěžit obě studia. Nicméně myšlenka se neujala. Avellone však není podle svých slov překvapený, protože prý nikdy neměl dojem, že by byla Bethesda s přijetím New Vegas spokojená. V dobrém i v zlém.

V Obsidianu už dokonce měli prý pár nápadů, o čem by takový spin-off TES mohl být. Kdyby například Bethesda nechtěla, aby se tým pletl do jejich hlavního světa, mohli by hráči podle Chrise navštívit jeho alternativní verzi, v níž se poslednímu hrdinovi nepovedlo zachránit svět ve hře od Bethesdy. Což zní upřímně řečeno docela dost zajímavě a je nepochybně škoda, že jsme si nic takového nemohli zkusit.

Obsidian: Ano. Bethesda: Ne

Našli se ale i hráči, kteří měli pochopení pro odmítnutí Bethesdy. Jeden z nich třeba zmiňuje špatný technický stav při vydání New Vegas jako možný důvod. Avellone mu částečně dává zapravdu s tím, že tohle byla skutečně při launchi slabina.

Studio Obsidian je od roku 2018 součástí Microsoftu. Totéž platí od roku 2021 pro Bethesdu, respektive ZeniMax Media. Od té doby v souvislosti s tím, že jsou oba týmy pod jednou střechou, opakovaně přišlo hypotetické pokračování New Vegas na přetřes, respektive se na něj tázala média i fanoušci. Obsidian v minulosti uváděl, že by měl zájem znovu se potkat s Falloutem, ale zástupci Bethesdy dávali naopak poměrně jasně najevo, že se už chtějí o své značky starat jen sami.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru