branding
Avatar: Frontiers of Pandora, Ubisoft, Avatar vypadá na PlayStationu 5 Pro hůře než na původní konzoli

Avatar vypadá na PS5 Pro hůře než na původní konzoli

V Digital Foundry kritizují další nevydařený patch s údajným vylepšením a problémy s PSSR

Zdroj: Ubisoft
3. 12. 2024
Název: Avatar: Frontiers of Pandora Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , Datum vydání: 7. 12. 2023

Příchod nového modelu konzole PlayStation 5 Pro znamenal pro celou řadu her i vylepšení a s ním získání označení „Enhanced“. Nedlouho po uvedení konzolí na trh si hráči začali stěžovat, že některé hry vypadají hůře než na standardní verzi konzole, přičemž se mluvilo především o remaku Silent Hillu 2 a Star Wars Jedi: Survivor, na což poukázala i analýza odborníků z Digital Foundry. U těchto her ovšem problémy nekončí, jelikož Digital Foundry nyní ve svém podcastu DF Direct Weekly #191, v němž byla zároveň řeč i o spekulovaném handheldu od Sony, upozorňují i na patch pro Avatar: Frontiers of Pandora.

Avatar je podle Digital Foundry další hrou, která doplácí na upscalovací technologii PSSR. Zatímco u her jako Stellar Blade, Final Fantasy VII Rebirth nebo Spider-Man 2 z této technologie těží a díky PSSR vypadají lépe, Avatar se bohužel na základě jejich rozboru patche pro PlayStation 5 Pro řadí k těm titulům, pro něž je problémem. Ve výsledku to znamená, že i tato hra vypadá na modelu Pro hůře, než jak vypadala na standardní konzoli PlayStation 5, přičemž to souvisí s ray tracingem a listím (podobně jako u Star Wars Jedi: Survivor), kterého je zrovna v této hře všude kolem v přírodě dost. Na vině je pak samotný upscale, který zde dle DF zřejmě probíhá z rozlišení 720p do 1800p, čímž se zároveň zhoršuje kvalita a ve způsobeném „šumu“ mizí detaily. Hra tedy sice běží v režimu kvality v 60 fps, ovšem k čemu je to za těchto okolností vlastně dobré.

Nejen v Digital Foundry se proto zamýšlejí, co vlastně tyto problémy s PSSR znamenají pro Sony a jak je bude řešit, jelikož v tuto chvíli se nezdá, že vlastní technologie představuje onu konkurenci pro Nvidia DLSS nebo Intel XeSS, jak bylo zamýšleno. A rovněž vyvstává otázka, jak se mohl takový patch dostat až do hry, když výsledek „není dobrý“. Pro samotný model PlayStation 5 Pro pak samozřejmě není vhodné, že na něm některé hry vypadají hůře, ačkoli měl přinést výrazná vylepšení, což ne vždy platí.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru