Už na konci roku 2018 oznámili vývojáři ze studia Midwinter Entertainment svůj první projekt – survival akci v mrazivém prostředí pojmenovanou Scavengers. Obyčejně bychom hru zařadili do početné řady podobných titulů a sledovali ji jen po očku, přítomnost na tehdejším slavnostním večeru The Game Awards a skutečnost, že studio Midwinter založili bývalí zaměstnanci 343 Industries, však s sebou přinesly značná očekávání a ambice. Hra, která byla v předběžném přístupu uvedena na Steam loni v květnu, však momentálně neprochází zcela bezproblémovou fází, když vývojáři mění majitele a ruší dosud plánovanou verzi pro PlayStation 4 a 5.
Midwinter byl založen v roce 2016 producentem a designérem Joshem Holmesem, který do té doby pracoval na sérii Halo ve zmíněném studiu 343 Industries. Své studio nezakládal s přibližně 30 dalšími kolegy na zelené louce, ale pod střechou společnost Improbable, která vyvíjí systém SpatialOS pro škálování herních světů v online prostředí. Právě tato společnost se ale rozhodla studio Midwinter prodat a svěřila jej do rukou zájemců z Behaviour Interactive – studia, které stojí za úspěšnou hrou Dead by Daylight. To pak informuje o akvizici a budoucích plánech hry Scavengers, které ovšem nevypadají v tuto chvíli příliš optimisticky.
„Behaviour nehledal jen tak nějaké studio, hledal to správné. Chemie byla zásadní věcí a díky podobným hodnotám, kultuře a odhodlání vytvářet hry, které posouvají hranice, se Midwinter perfektně hodí do našeho portfolia,“ uvedl prezident Behaviour Interactive Rémi Racine. Sám pak podtrhl, že koupě studia je pro ně důležitým krokem na cestě za upevněním pozice nejen coby vývojářů, ale také vydavatelů. Pro kontext dodáváme, že Behaviour není malá společnost – letos v září oslaví už 30 let svého působení, pyšní se stabilním růstem příjmů a zaměstnává v tuto chvíli už přes 1000 zaměstnanců.
Co se týče Midwinteru, i ti si přirozeně akvizici pochvalují. Ústy vedoucí studia Mary Olson je celý tým nadšený, že se může připojit k tak zkušeným lidem, čerpat z jejich know-how a vyvíjet hry bok po boku. „Když jsme před několika měsíci začali se společností Behaviour jednat, byla míra shody napříč týmy až zarážející, což je podle mých zkušeností velmi vzácné,“ uvádí Olson a dodává, že s každým dalším jednáním bylo jasné, že spojení přesahuje obvyklý rámec podobné spolupráce a je přesvědčená, že z něj budou profitovat obě strany.
V první řadě došlo na již zmíněné zrušení verzí pro PlayStation a ze zprávy Eurogameru se navíc zdá, že se na projektu Scavengers nebude významně pracovat ani v intencích funkčního předběžného přístupu na Steamu.
Jak už ale zaznělo v úvodu, ačkoliv by mohla akvizice přinést do studia Midwinter čerstvý vítr, všechny informace vysílané směrem k hráčům nevyvolávají přílišné naděje. V první řadě došlo na již zmíněné zrušení verzí pro PlayStation a ze zprávy Eurogameru se navíc zdá, že se na projektu Scavengers nebude významně pracovat ani v intencích funkčního předběžného přístupu na Steamu. Ostatně, lidé z Midwinteru se už měli začít věnovat novému, dosud nepředstavenému projektu a je pravděpodobné, že Scavengers skončí neúspěchem. Není se však čemu divit, podíváte-li se na počty hráčů. Podle portálu Steam Charts zaujala hra jen krátce po vydání a dnes ji v průměru za měsíc hraje jen necelá stovka hráčů.
Survival akce přitom stála na dobrých základech a byla přirovnávána k Halo. Nabídla PvP i PvE souboje a herní potravu pro týmy o třech hráčích. Prvek nelidského mrazu, který měl být jedním z hlavních nepřátel v boji o přežití, působil rovněž zajímavě, ovšem vývojářům se nikdy nepodařilo dotáhnout hru do stavu, v němž by mohla zalichotit i těm, kdo vysloveně netouží testovat early access a zřejmě se to už nepodaří nikdy.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.