Historie montrealského studia EA Motive je nedílně spojena se značkou Hvězdných válek. Ačkoliv svou první vlastní hru – Star Wars: Squadrons – vydali teprve letos, tedy pět let po ustavení studia, dlouhé roky jsme skloňovali EA Motive společně se jménem designérky Jade Raymond. Ta přišla z Ubisoftu pod křídla Electronic Arts právě proto, aby ve svém novém týmu pracovala na ambiciózním projektu ze světa Hvězdných válek, který však nebyl nikdy představen a vzal za své podobně jako další Star Wars hra od Amy Henning. Přesto ale EA Motive dokázalo nepříjemnou kapitolu svého fungování překročit, na začátku října vydali zmíněné Star Wars: Squadrons a sebevědomě hledí do budoucnosti. V novém blogu proto šéf studia Patrick Klaus odhaluje nejenom novou vizuální identitu, ale současně také potvrzuje, že jeho lidé už pracují na řadě dalších her.
„Uplynulých 18 měsíců v Motive bylo nejinspirativnější částí mé kariéry ve hrách, a tak je čas k bilancování a odhalení několika novinek,“ začíná Klaus svůj vzkaz komunitě. Je nutné připomenout, že v Electronic Arts pracoval od roku 2002, po deseti letech na několika pozicích, včetně ředitele publishingu, však odešel do Ubisoftu a jeho aktuální angažmá v Electronic Arts je tak jeho druhou štací. „Jsem nadšený, že jsem zpátky! Společnost se od mého předchozího působení tak moc změnila. Máme mnoho inspirujících projektů, silné vůdce a skvělé zaměstnance, kterým záleží na ostatních ve studiu a soustředí se na vývoj skvělých her,“ říká Klaus z osobního pohledu. Z týmovosti proto hodlá Motive podle jeho dalších vyjádření čerpat i do budoucna a Klaus je přesvědčen, že se můžeme těšit na další skvělé a především inovativní tituly.
Důraz na nejrůznější experimenty ale může mít i stinnou stránku – tedy alespoň z pohledu hráčů – protože skutečné výsledky v podobě dokončených titulů mohou vznikat delší dobu než je obvyklé.
„Vedle Star Wars: Squadrons pracujeme na několika neoznámených projektech. Inovovat je složité, ale současně i skvělé a nabíjející. Naší novou misí je testovat spoustu nápadů a nových věcí […] protože jen iterování a experimentování může vést k něčemu výjimečnému,“ popisuje šéf EA Motive aktuální rozpoložení týmu. Chválí přitom talentované zaměstnance a vyzdvihuje, že nikdo netrpí na přebujelé ego a všichni táhnou za jeden provaz. Jestli můžeme brát jeho hodnocení nezaujatě, je pochopitelně složité říct, v novém videu věnovaném náladě v EA Motive ale několikrát padne, že se všichni znají jménem a tvoří skvělou partu.
Důraz na nejrůznější experimenty ale může mít i stinnou stránku – tedy alespoň z pohledu hráčů – protože skutečné výsledky v podobě dokončených titulů mohou vznikat delší dobu než je obvyklé. Navíc získáváme dojem, že Motive bude skutečně sloužit jako menší tým o přibližně 100 lidech, který EA využije na „pokusy“, kterým dle naší úvahy mělo být i Star Wars: Squadrons. Hra se skrznaskrz tváří jako titul, který měl být původně určen výlučně pro virtuální realitu, čemuž odpovídá délka kampaně, možnost vypnout HUD, pohyb po hangárech či možnost hrát ve VR i pouhé dva módy multiplayeru. Možná ale někdo z manažerů v průběhu vývoje zavelel, zpracovat hru i v neVR režimu a titul je o trochu méně inovativní, než mohl být. Z Klasuových slov je ale jasné, že si nechtějí nechat vzít tvůrčí svobodu, a pokud Star Wars: Squadrons po finanční stránce zabodují, možná už další hra vystrčí hlavu mimo konvence výrazněji.
Co přesně v Motive vzniká ale šéf studia neprozradil, už nyní je ale jisté, že krok se Squadrons alespoň částečně vyšel, vzhledem k nově vypsaným inzerátům. Skrze ně se do EA Motive hledá devět nových zaměstnanců na pozici vývoje, testování i designu. Nárůst pracovníků v Motive ale s největší pravděpodobnosti nebude skokový a studio dále zůstane menší soběstačnou jednotkou, schopnou podat pomocnou ruku jiným týmům, jako se tomu stalo v případě Star Wars: Battlefront II a DICE.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.