branding
Star Citizen, Cloud Imperium Games, Autoři Star Citizenu otevírají nové studio v Manchesteru

Autoři Star Citizenu otevírají nové studio v Manchesteru

Přesune se tam současná britská centrála. Do roku 2026 má zaměstnávat přes 1000 lidí

Zdroj: GDC
11. 11. 2021
Název: Star Citizen Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Autoři Star Citizenu ze studia Cloud Imperium Games budou mít novou britskou centrálu. Ze současného Wilmslow u města Derby se v květnu příštího roku přestěhuji do nového komplexu Enterprise City v Manchesteru. Kanceláře, které tam Cloud Imperium Games otevře, mají předpokládanou kapacitu až 1000 zaměstnanců a plně obsazené mají být přibližně do roku 2026. Prozatím se tam přemístí 400 pracovníků z Wilmslow s tím, že do roku 2023 má počet narůst téměř dvojnásobně. Vývojáři o tom informovali prostřednictvím tiskové zprávy, ve které zároveň vyjadřují svůj zájem změnit proces vývoje her, když nabízí své komunitě bezprecedentní úroveň transparentnosti a interakce.

„Cloud Imperium Games vyvíjí jednu z nejambicióznějších a nejočekávanějších her – fanoušky rekordně financovaný titul Star Citizen, který kombinuje klasickou hratelnost vesmírného simulátoru s překonáváním hranic vizuální stránky v prostředí masivního multiplayeru s mimořádně věrným zpracováním,“ definují svůj titul vývojáři. Pracují na něm lidé v centrále celé společnosti v Los Angeles a studiích v Austinu, Montréalu a Frankfurtu. Britská větev nicméně začíná pozvolna přebírat vůdčí funkci a je v souladu s tím, odkud pochází designér hry Chris Roberts. „Manchester je místem, kde jsem v roce 1983, když mi bylo 14 let, začal svou herní kariéru. Byl jsem přizván, abych vytvořil hru měsíce pro pořad BBC Micro User, a proto jsem rád, že mohu oznámit podepsání dlouhodobé smlouvy na naší dosud největší kancelář právě v tomto městě,“ řekl designér a zakladatel společnosti. Manchester ohodnotil jako jedno z nejživějších a nejmodernějších měst v Evropě, které má silné vazby na školství, což jsou vynikající příležitost pro celý tým CIG.

Stěhování studia do Manchesteru si pochvaluje i starosta města Andy Burnham, který oceňuje zejména vytvoření nových pracovních míst. Přítomnost Cloud Imperium Games má být podle něj příležitostí pro celý region, který může začít hrát významnou roli v budoucnosti herního průmyslu. „Manchester je ambiciózním technologickým centrem a stal se magnetem pro digitální talenty s komunitou průkopníků v oboru, specializovaných akademiků a kreativních mozků,“ hodnotí Burnham své město. Nadšený je pak samozřejmě i správce Enterprise City Michael Ingall, podle jehož slov bylo studio CIG vybráno coby vzorová společnost, která může v centru podpořit budoucí růst.

Jak se to dotkne samotné hry, případně jeho příběhové části Squadron 42, není v tuto chvíli zřejmé. Star Citizen byl oznámen před deseti lety skrze úspěšnou kampaň na Kickstarteru, kde se lidem kolem Chrise Robertse podařilo vybrat přes 2 miliony dolarů. Následně se ale kampaň přesunula na oficiální stránky hry a počítadlo vybraných peněz může již brzy dosáhnout na hranici 400 milionů dolarů. Hráči přispívají zajištěním přístupu do rozpracované verze hry, případně koupí speciálních lodí. V mnoha případech ale jde pouze o přísliby – tedy investici do modelů, které třeba ještě vůbec neexistují – což bývá pravidelně předmětem kritických ohlasů. Ať už ale dopadne celý projekt jakkoliv, jde o nejdražší videoherní počin všech dob, který zřejmě jen tak nějaká hra nepřekoná. Velmi blízko byl podle odhadů Cyberpunk 2077 s předpokládaným rozpočtem kolem 315 milionů dolarů, mezi tím se už ale Star Citizen téměř o 100 milionů dolarů vzdálil a propast se každým dnem zvětšuje.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru