Na začátku září si budou moci fanoušci Warhammeru 40,000 prožít předčasné Vánoce. Po dlouhém odkladu totiž 9. 9. dorazí očekávané pokračování brutální akce Space Marine, a ačkoliv se vývojáři ze Saberu rozhodně v uplynulých měsících netajili obrázky a trailery, nyní dali dohromady video, které pro tenhle rozsáhlý sci-fi svět musí nadchnout snad každého. Možná trochu přeháníme, ale přesto, vývojářský deníček, který se zaměřuje na to, jak Warhammer 40,000: Space Marine 2 vzniká, je skvělou reklamou na chystanou hru a slouží současně i jako vysvětlení pro neznalé, co mohou vlastně očekávat. Nejde totiž jen o další z mnoha 3rd person hack’n’slash akcí s temným sci-fi zasazením, na vývojářích a produktu, který pod jejich rukama vzniká, je vidět obrovská péče a láska k předloze, kterou komunita již poněkolikáté hlasitě ocenila.
Pokud se ve světě Warhammeru 40,000 pohybujete, úvodní část videa pro vás nebude ničím novým. Vymezuje se zde zasazení do 42. století, konkrétně do éry Indomitus, během které vede Impérium čtvrtou válku proti Tyranidům. Hlavním hrdinou bude opět Demetrian Titus, nikoliv však v hodnosti kapitána, ale poručíka. Space Marine 2 přirozeně navazuje na události prvního dílu, a tudíž i vyšetřování, které proti Titovi vedla Inkvizice. Ačkoliv se mohl vrátit do středu Ultramariňáků a projít procesem Rubicon Primaris, díky kterému se z něj stal Primaris – ještě obávanější stroj na zabíjení a hlavně prostředek války, skrze kterou chce Impérium získat zpět svá území na Avaraxu a Kadaku. Nebude sám, nejvýznamnější pomoci se mu dostane od bratra seržanta Gadriela a bratra Chairona, Titus ale nepochybně narazí na celou řadu dalších důležitých postav, které by mu mohly v ideálním případě pomoci v jeho galaktickém válečném úkolu.
Vývojáři poté správně vystihují, že vesmírné mariňáky ve světě Warhammeru 40,000 vlastně drtivá většina lidí nikdy neviděla, takže když se objeví na bojišti, jde doslova o boží či andělské zjevení. To podtrhuje i dabér Tita, herec Clive Standen, který v poměrně plamenných výstupech napříč videem slibuje skvělý fan servis, ale hlavně také zcela odlišného Tita, než s jakým měli hráči tu čest v prvním díle. Dabér popisuje Tita jako nezastavitelnou sílu, ale také jako vojáka, který touží dokázat, že je i ve svých řadách někým výjimečným. Vývojáři si i proto dali podle svých slov velmi záležet na motion capture i zachycení Standenových emocí, i přes to, že v akci bude jeho obličej krýt helma. Dojde nicméně na řadu příběhových předělů a sekvencí, v nichž bude moci herec doplnit postavu charismatem a emocemi, což – opět – z videa působí opravdu dobře.
I přes to, že je lore Warhammeru 40,000 hluboký a pro fanoušky nepochybně zajímavý, vývojáři samozřejmě nezapomínají na to, že podstatná je hlavně hratelnost. Za tímto účelem chystají množství změn a vylepšení oproti předchozí hře, což by podle jejich slov nešlo bez inovovaného vlastního enginu Swarm. Právě zdánlivě nekonečné hordy Tyranidů mají být poznávacím znamením Space Marine 2 a definovat tak nejen postavení vesmírných mariňáků proti obří přesile, ale také celkový pocit z hutného boje. Ruku v ruce s tím má podle ředitele kreativního oddělení Saberu Tima Willitse jít i úroveň grafiky ve smyslu detailů, nasvícení a efektů. Důležitý pak má být rovněž pocit, že se kolem vás neustále něco děje, což popisuje Standen jako scénu, kdy vedle vás probíhá jiný souboj s tyranidy v režii další jednotky mariňáků nebo nad vašimi hlavami prolétají zásobovací i výsadkové lodě a všechno se v reálném čase odehrává a plyne po vlastní ose.
Aby však vývojáři ještě křiklavěji zdůraznili, že myslí na hardcore fanoušky, rozhodli se do hry přenést prvky odrážející se ve světě figurek, které hráči stolních verzích Warhammeru 40,000 sami sestavují a barví. Ve hře bude editor, díky kterému budete moci vaší postavu upravit tak, jako kdybyste ji měli před sebou a barvili ji aribrushem, čímž chtějí vývojáři zaručit, že zejména v multiplayerových módech nebudou hráči narážet na kopie sebe sama. Jen pro připomenutí pak dodáváme, že vedle kampaně, kterou lze hrát sólo s parťáky ovládanými umělou inteligencí nebo v tříčlenné kooperaci, bude hra nabízet také PvE mise, do nichž ve smyslu obtížnosti a určité náhody vstoupí AI režisér, a samozřejmě také PvP režim pro přímé střety živých hráčů. V těchto soubojích pak bude rozhodující, jaké zbraně a schopnosti se svou postavou získáte v postupném systému progrese, který by měl zaručit dlouhý životní cyklus hry. Ten budou vývojáři ze Saberu podporovat novým obsahem, DLC i updaty, jak už bylo ostatně s řadou dalších dnes vyjmenovaných věcí slíbeno dříve.
Warhammer 40,000: Space Marine 2 dorazí 9. září na PC, PS5 a Xbox Series, a pokud si chcete udělat trochu pořádek v loru nebo do něj naopak konečně naplno vstoupit, vřele vám doporučujeme českou tvorbu z YouTube kanálu Vox Imperalis, kde se dozvíte velmi poutavým způsobem vše podstatné. Třeba i o zmiňované čtvrté válce proti Tyranidům, jen si k tomu uvařte dobrý čaj nebo kávu, dvoudílné povídání je dlouhé jako standardní celovečerní film.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
aaaaaa toto mi prostě nedá a musím Vás opravit, sorry jako. Titus se fakt nestal Primarchou. Primarchs byla dvacítka (rozuměj bylo jich osmnáct) geneticky vyšlechtěných císařových polobožských synů, kteří byli zrozeni v pozdním 30. miléniu aby vedli Great Crusade a armády Boha Císaře. Část jich pak v čele s Horusem rozpoutala občanskou válku aka Horus Heresy, někteří padli, jiní zmizeli a z dalších se stali démoni. Každopádně žádní další primarchové už nevznikli. Titus je space marines z kapituli Ultramarines, původně Legie, jejichž primarchou byl Roboute Guilliman, současný (po 10 000 letech probuzený) imperiální regent a lord commander. Titus byl původně klasický og marňák, tzv Firstborn, poté s příchodem Primaris, většina Firstborn postupně překročila Rubicon a stala se Primaris SM (nová silnější třída SM, kterou v tichosti vytvářel Belisarius Cowl) a nově vzniknuvši SM už jsou automaticky tvoření jako Primaris.
Za mě osobně hra vypadá dobře no a snad to focus a GW nepomrví, protože u nich se ty pošahané woke tendence začínají silně projevovat taky, další obavu pak budí to drobné trhání, které vývojáři nezvládají podchytit ani ve vlastních ukázkách a nečekane zrušení bety taky moc optimismu nepřidá…. no alespoň konec tohoto traileru teasnul Tituse během jeho služby v Deathwatch, snad se toho ve hře dočkáme.