branding
Prison Architect 2, Paradox Interactive, Autoři Prison Architectu 2 se rozešli s Paradoxem

Autoři Prison Architectu 2 se rozešli s Paradoxem

Projekt ovšem zůstává u vydavatele. Hru dokončí nový tým, můžeme očekávat další odklady?

Zdroj: Paradox Interactive
14. 5. 2024

Pokud jste se těšili na pokračování strategie Prison Architect, neměli jsme pro vás v uplynulých měsících dobré zprávy. Hra byla na konci dubna již podruhé odložena – aktuálně na začátek letošního září – což mohlo značit značit obecné problémy s vývojem. Z nových zpráv ale vyplývá, že problémy byly mnohem hlubší povahy a vedly nakonec až k rozvázání partnerství mezi vývojáři z Double Eleven a vydavateli z Paradoxu. Celá situace je ale poměrně komplikovaná, protože aktuální autoři vznikajícího Prison Architectu 2 nejsou původními autory této hry a hlavně nejsou majitelé značky – tu získal Paradox v roce 2019 od Introversion Software, takže – jak už asi předjímáte – rozchod obou společností znamená i nutnost najít nové vývojáře.

„Po devíti společných letech opouští studio Double Eleven sérii Prison Architect,“ objevilo se v blogovém příspěvku na Steamu. Pod zprávou jsou podepsáni vydavatelé z Paradoxu, kteří připomínají, že studio nejprve vedlo vývoj konzolového portu původní hry a před několika lety se pustilo do práce na druhém dílu. Paradox dále doplňuje, že Prison Architect 2 už prošel certifikací na všech cílových platformách, čímž byl kontrakt s vývojáři naplněn a studio může jít. Hlavním důvodem, proč k tomu dochází, je nemožnost shodnout se na nové komerční smlouvě, kterou by obě strany akceptovaly, i když Paradox nepřidává žádné bližší detaily. Na vyjádření ze strany Double Eleven zatím došlo jen prostřednictvím příspěvku od game directora Gaze Wrighta, ale je samozřejmě otázkou, jak se oba subjekty rozhodly celou záležitost komunikovat a není rozhodně vyloučeno, že se později dozvíme víc.

Co se týče bezprostřední situace kolem Prison Architectu 2, hra po odkladu z května na září zřejmě potřebuje jen finálně odladit, rozsah nutných prací ale v tuto chvíli ještě není znám. Na každý pád nyní vývoj přebírá studio Kokku, které se do příprav hry zapojilo už loni na podzim a poskytlo lidem z Double Eleven pomocnou ruku. Pokud vás zajímá víc o studiu Kokku, jde o brazilský podpůrný tým, který se nechával externě najímat k vývoji celé řadě známých projektů jako Horizon Forbidden West, Sniper: Ghost Warrior, Call of Duty nebo Roblox. Prison Architect 2 jim byl ale svěřen celý a podle Paradoxu nyní tým bude plnit dříve představený rozvrh, který zahrnuje i dokončení vývoje některých prvků. Oba týmy – Double Eleven i Kokku – pak měly v uplynulých týdnech diskutovat nad celkovou vizí nebo nad tím, co může hře přinést trojrozměrné zpracování, tím by měla být dle vydavatele zachována co nejlepší kontinuita a zachování celkového směřování.

Pokud bychom se měli vrátit k vyjádření Gaze Wrighta, jeho dlouhý příspěvek je především plný díků a chvály. Wright si váží spolupráce s Paradoxem, věří, že lidé z Kokku budou těmi nejlepšími, kdo může nést pochodeň dál a je přesvědčený, že se výsledek bude fanouškům líbit. Krátce zmínil snahu přenést všechny oblíbené prvky z prvního dílu do pokračování, stejně jako zájem o rozšíření možností například skrze režim kariéry, sdílení vězení napříč platformami nebo budovami s několika podlažími. Nejde však v zásadě o nic, co bychom už o hře nevěděli z dřívějšího zpravodajství a bohužel také o konkrétní pojmenování důvodů, které stály za popisovaným rozchodem. Snad na tom tedy hra nebude bita a nečekají nás další odklady, i když bychom se jim ve výsledku vlastně vůbec nedivili.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru