Finanční výsledky zveřejňuje také společnost Starbreeze, která v uplynulých měsících řeší jeden obrovský problém – Payday 3. Ačkoliv měla hra zapůsobit jako záchranná bóje a zvednout po finanční i psychické stránce celé studio, nic nešlo podle plánu a výsledek necelý půlrok po vydání působí opravdu katastrofálně. Hru na Steamu hraje jen v průměru 300 lidí denně a dá se předpokládat, že výkon na ostatních platformách nebude o poznání jinačí. Ostatně, finanční zpráva jasně zmiňuje, že Payday 3 zůstává daleko za očekáváním a je hlavním důvodem, proč se tržby pohybují tak nízko.
Starbreeze Admits Payday 3 is 'Lagging' in Reporthttps://t.co/dV7jEhafit
— Insider Gaming (@InsiderGamingIG) February 15, 2024
„Prodeje Payday 3 jsou spolu s hráčskou aktivitou na mnohem nižší úrovni, než by se nám líbilo. Naše maximální pozornost a absolutní priorita je, aby hra dostála svému očekávání během tohoto čtvrtletí i po něm,“ uvádí vývojáři. Doplňují také, že úzce spolupracují s vydavateli ze společnosti Plaion, aby společně identifikovali věci, které je nutné implementovat, ať už jde o rychlé zásahy nebo úpravu celých mechanismů v dlouhodobějším měřítku. Ještě v únoru bychom se tak měli dočkat bližších informací týkajících se bodů, které projdou změnou, což je momentální úkol speciálního týmu, který měl ve Starbreeze vzniknout coby krizový štáb pro řešení téhle katastrofy.
Vývojáři rovněž podotknuli, že Payday 3 významně zaostává a naproti tomu si Payday 2 vede finančně mnohem lépe, než by mohlo vedení společnosti předpokládat. Vyjádřeno čísly ze Steamu, hru v tuto chvíli hraje 23 tisíc hráčů a za uplynulých 24 hodin se v ní v jednu chvíli potkalo téměř 30 tisíc lidí. To je výsledek, který s vydáním třetího dílu skutečně nikdo neočekával, vývojáři ale aspoň znají recept na to, co se hráčům líbí a jakým směrem by se potenciálně měli vydat, budou-li chtít třetí díl z vlastních problémů vykoupit. CEO společnosti Starbreeze Tobias Sjögren pak připomněl, že v herním odvětví existuje několik příkladů, kdy se nepříliš dobře přijaté hry dokázaly oklepat a nakonec svou existenci přetavit v úspěch. Mohli bychom jmenovat třeba Cyberpunk 2077 nebo ještě lépe No Man’s Sky, je ale samozřejmě otázkou, zda se podobný scénář bude týkat i Payday 3.
„Není tu žádný jednoduchý recept, ale společným znakem pozitivní příkladů je, vzít si k srdci kritiku ze strany hráčů, odhodlat se k podpoře vlastní hry a zachovat otevřený a upřímný dialog s investory,“ uvedl Sjögren a potvrdil, že to je právě to, co dělají s Payday 3. „Celý vývojářský tým je nasměrovaný k tomu, aby vylepšil hru,“ uzavřel CEO studia. Podobných prohlášení ale v uplynulých týdnech zaznělo hned několik, nezbývá proto než čekat na skutečné činy a doufat, že se neúspěch přeci jen podaří zlomit.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Navíc PD3 ani PD2 nemá PVP multiplayer. Pouze mobilní PayDay: CrimeWars na kterým dělal Brněnský BadFly Interactive.