branding
UFL, Autoři nového fotbalu UFL zveřejnili první záběry

Autoři nového fotbalu UFL zveřejnili první záběry

Variace na režim FUT v samostatném titulu běží na Unreal Enginu. Podporuje ji i Ronaldo

Zdroj: Strikerz
28. 1. 2022
Název: UFL Vývojář: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 5. 12. 2024
UFL

Vývojáři ze studia Strikerz oznámili během loňského přenosu The Game Awards svoji připravovanou fotbalovou simulaci UFL. Jak už bylo patrné z prvních informací, které poskytli ve spojitosti s prvním teaserem, UFL přebírá koncept módu FIFA Ultimate Team od konkurence z Electronic Arts a staví kolem něj samostatnou plnohodnotnou hru. Lákadlem je nejen použití Unreal Enginu, ale také údajně férový přístup k platebnímu modelu free to play a další sliby stran špičkové hratelnosti. Až dosud se ale jednalo jen o náznaky, které nedávaly příliš prostoru nějaké smysluplnější debatě o možných kvalitách UFL, včera v podvečer ale hradbu mlčení konečně prolomil designér Eugen Našilov a hru v necelých 20 minutách plnohodnotně odhalil. Těšit se na ni můžeme už v průběhu letošního roku a nutno přiznat, že na hrstce dostupných záběrů vypadá překvapivě k světu.

Začněme tím, že hra je ve vývoji už šestým rokem, což je sice informace, která zazněla loni, ale i nadále s ní vývojáři operují jako s důkazem, že UFL není žádný uspěchaný projekt. Datum vydání v tuto chvíli stanoveno nebylo, lidé ze studia Strikerz ale potvrdili dokončení v letošním roce a vzhledem k obsáhlosti prezentaci to může být dřív nežli později. Hra míří na konzole PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series, pohání ji Unreal Engine a obsahově se soustředí na zmiňovaný koncept Ultimate Teamu. Neznamená to ale, že byste museli hrát vždy jen online v soubojích hodnocených zápasů. Hrát bude možné i režimy pro jednoho, případně se neúčastnit hodnocených zápasů či naopak hrát i ve dvou či třech hráčích ovládajících společně celý tým. Po vzoru konkurenční série FIFA si jej sami vytvoříte a budete jej postupně doplňovat novými hráči a vylepšovat.

Bohužel, to nejpodstatnější vývojáři ze studia Strikerz ještě neřekli – tedy, jak bude fungovat systém získávání nových fotbalistů a samotná skladba týmu, která je pro takový režim zcela klíčová a je zjevné, že ji vývojáři ještě finalizují. Na každý pád vás ale s týmem pečlivě vybraných hráčů čekají zápasy v jednotlivých divizích, ovlivňujících matchmaking. Z jednotlivých pater soutěží bude možné sestupovat, ale pochopitelně se z nich i dostat i výš, což je ultimativní cíl v rámci každé sezóny. Na tomto místě pak Našilov potvrdil, že chtějí do nastaveného systému zasahovat co nejméně, aby si hráči mohli zvyknout na to, jak se UFL hraje a mohli si naplno užít celý proces učení a zdokonalování sebe sama. Nad rámec toho bude pochopitelně možné vylepšovat sílu celého týmu, upravovat taktiku a nezapomíná se ani na trénink, pomocí kterého budou narůstat osobní statistiky každého vašeho svěřence.

Pokud se ptáte na licence, UFL nebude moci konkurovat sérii FIFA, ale vlastně ani tomu, co zbylo po Pro Evolution Socceru. Skutečných týmů, které se budou ve hře nacházet a poslouží pro výběr fotbalistů, případně i pro použití jejich log či dresů, bude ve hře pouze 8 – West Ham, Sporting Lisabon, Šachťar Doněck, AS Monaco, Besiktas Istanbul, Borussia Mönchengladbach a dvojice skotských legend Celtic a Rangers. Podobně hubený je pak i výčet plně licencovaných fotbalistů, kteří slouží současně jako ambasadoři značky, a spadá sem Oleksander Zinčenko, Romelu Lukaku, Roberto Firmino, Kevin De Bruyne a v neposlední řadě také Cristiano Ronaldo. Jak úzce budou se hrou spojeni, není v tuto chvíli jisté, a jak jsme uváděli o pár řádků výš, zatím stále nemáme jasno v tom, jak je bude možné získat a zapojit do vlastního celku. Zbylou část pak bude tvořit 5000 dalších fotbalistů, kteří ale budou s největší pravděpodobnosti zastoupeni jen svým jménem a přibližným, nikoliv věrně oskenovaným vzhledem.

Co se týče technického zpracování hry a pohledu na pár záběrů přímo z digitálního trávníku, hra působí velmi dobře. Vývojáři se věnují detailům, jako je snímání obličejů nebo televizní zpracování oslav a nejrůznějších prostřihů. Stejně jako se soustředí na zpracování zápasu, plynulost a uvěřitelnost pohybů. Jistě, dokud nebudeme mít UFL v ruce, je těžké cokoliv hodnotit, ze všeho je ale jasně cítit, že Strikerz nechce jít zbytečně proti proudu a staví na tom, co u konkurenčních her funguje už dlouhé roky. Rozhodně to není špatný přístup a naopak vítáme narušení roky spíše neměnného stavu, do kterého už koncem loňského roku nepříliš zdařile vstoupilo Konami a pomohlo tak ještě pootevřít vrata dalším podobným pokusům, jakým je právě UFL.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru