Na začátku srpna mluvil novinář Jeff Grubb o tom, že by v Electronic Arts měla vznikat hra na motivy Iron Mana. Spekulaci svým vyjádřením doplnil také Tom Henderson, který sice uvedl, že neví mnoho, ale něco takového slyšel a kdyby se dozvěděl víc, bude o tom informovat v plném rozsahu. Sama o sobě se tahle zpráva nezdála příliš šokující – Marvel, potažmo Disney, chce kout železo, dokud je žhavé a po Spider-Manovi, vznikajícím Wolverinovi, nebo třeba Fantastické čtyřce, na níž zřejmě pracuje Amy Hennig ve Skydance New Media, by šlo jen o přirozené využití dalšího populárního hrdiny. Zpráva ale přeci jen získává další zajímavou vrstvu, když se jeden ze zakladatelů Avalanche Studios – autorů Just Cause – zmínil o tom, že i u nich se na Iron Manovi pracovalo, vše ale skončilo ve chvíli, kdy se měla společnost Disney klást nereálné požadavky a projekt byl údajně v zájmu zachování fungování studia zrušen.
Za informací stojí Christofer Sundberg, který ze svého studia odešel v roce 2019 a založil si vlastní společnost Liquid Swords. Sundberg byl nyní hostem pořadu MinnMax na YouTube (přes VGC) a na dotaz jeho tvůrce Ben Hansona, který přímo zamířil k tématu zrušené hry s Iron Manem, odpovídal poměrně otevřeně. Hned na začátku připustil, že hra v Avalanche Studios skutečně vznikala, a to po dobu přibližně dvou let. Na otázku, co se stalo, že hra nikdy nespatřila světlo světa, odpověděl Sundberg jednoduše, když uvedl, že za vším stála vnitřní politika společnosti. Poté ale byl sdílnější a ponořil se do vysvětlení toho, co si přálo Disney a co neuměli nebo možná nechtěli lidé z Avalanche Studios udělat.
„Na konci to bylo opravdu ošklivé. Krátila se doba na vývoj hry, zvyšoval se rozpočet a museli bychom najmout asi 70 až 80 nových lidí, vůči kterým bych měl odpovědnost stran další práce na novém projektu,“ uvedl Sundberg. Naznačil také, že ono zkrácení doby na vývoj bylo tak drastické, že by hru jednoduše nedokázali vytvořit a otevřeně připustil, že pokud by na podmínky kývnuli, doslova by to celé studio zničilo. Proč, ptáte se? Podle Sundberga by jednoduše nevzniklo dostatek času vytvořit pro velký, a zásahem Disney ještě větší tým, koncept nové hry, do jejíž vývoje by se mohli obratem pustit, a to by bylo jednoduše nezodpovědné. Během toho také potvrdil, že Disney chtělo zkrátit vývoj o jeden celý rok, a to je i s přihlédnutím k tomu, jak většinou dopadají současné velké projekty, jen těžko pochopitelné i z nezúčastněného pohledu.
Některé z otázek nicméně Sundberg odpovědět nedokázal, protože tohle vše se mělo odehrát v Avalanche Studios přibližně před deseti lety, takže už zpětně nedokázal určit, kvůli čemu Disney tak spěchala, zda to bylo kvůli filmu Iron Man 3 nebo prostě jen proto, že vznikl přetlak či potřeba mít novou hru venku v konkrétním čase. Přesto všechno ale Sundberg přiznal, že na projektu pracoval s nadšením a že mohlo jít o skvělou hru. Vývojáři sice řešili, jak upravit svět natolik, aby se v něm mohl značně mobilní Iron Man pohybovat bez výrazného omezení, ale i to se jim podařilo zvládnout. Cesta prý vedla přes příklon k souboji na blízko, který měl být hlavní náplní hry, i když stále s možností vzlétnout a prostě odletět. V závěru pak zakladatel Avalanche Studios připustil, že ho stále mrzí zrušení projektu, na kterém se usilovně pracovalo dva roky, ale nepřestává doufat, že se nápadu někdo ujme a připraví neméně ambiciózní titul. Mohli by to být právě lidé z EA, na oficiální potvrzení či další náznaky ale musíme počkat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.