Japonské studio Tango Gameworks, které v roce 2010 založil autor Resident Evilu Šindži Mikami, sice až příští rok vydá hororovou akci Ghostwire: Tokyo, ale už paralelně pracuje na dalším titulu. Prozradil to samotný Mikami při příležitosti Tokyo Game Show na akci Microsoftu. V této souvislosti se sluší připomenout, že studio Tango Gameworks vlastní společnost ZeniMax Media a ta je od letošního března součástí Microsoftu.
Vývoj ale opět bohužel nevede přímo Šindži Mikami, který “jen” dohlíží i na Ghostwire: Tokyo, ale hlavním autorem má být John Johanas, game director The Evil Within 2. Naneštěstí Mikami neprozradil ani žádné další podrobnosti, je ale vysoce pravděpodobné, že tato hra zamíří na Xbox a PC. Další platformy už ovšem jisté nejsou, může jít o další potenciální exkluzivitu. Ghostwire: Tokyo, který je teprve třetí hrou týmu, paradoxně první míří na PS5 a PC coby součást časové exkluzivity, kterou ZeniMax uzavřel ještě před akvizicí Microsoftem podobně jako u hry Deathloop.
„Nejlepší hry vytvoříte do 40 let.“
Johanas nastoupil do Tango Gameworks už v roce 2010 a podílel se také na prvním dílu The Evil Within z roku 2014 jako visual effects designer. V případě DLC The Assignment a The Consequence už ale psal scénář a vedl tyto projekty. Mikami už dříve prohlásil, že chce dávat šanci mladým talentovaným autorům, aby mohli v jeho týmu rozvinout svůj potenciál. Nejde ostatně v případě Johanase o první podobný případ. Dalším byla hlavní autorka Ghostwire: Tokyo Ikumi Nakamura, která už ale studio opustila.
Nepochybně to souvisí s tím, co Šindži Mikami opakoval při různým příležitostech už několikrát. Otec Resident Evilu věří, že autoři her jsou na vrcholu mezi 30 a 40 lety, kdy věří jen intuici, mají spoustu energie i nápadů a nenechávají se svazovat ani odrazovat představou, že něco nepůjde. Ale na druhé straně jim chybí zkušenosti. Když člověk získá zkušenosti, je efektivnější, ale přichází pro změnu o část intuice. Mikami navíc zdůrazňuje, že tvorba her vyžaduje spoustu energie i času. Věří přitom, že není zdaleka jediný, kdo z vývojářů vytvořil své nejlepší hry před 40. rokem.
Po čtyřicítce si podle Mikamiho člověk uvědomí, kolik sil je třeba k tvorbě hry vynaložit a celý proces je náročnější. Mladší vývojář je prý také rozhodnější. V pozdějším věku chce, aby hra byla dokonalá a pořád nachází nedostatky. Ale začínající autor věří svým instinktům a je přesvědčený o tom, že se rozhoduje správně, což může situaci usnadnit. Veterán vidí potenciální rizika, což může omezit jeho ochotu a schopnost experimentovat. Proto také může být podle Mikamiho snazší pro mladého vývojáře projekt rozpohybovat. Zkušený autor stráví více času přemýšlením o všech věcech ve snaze udělat vše co nejlépe.
Přesto loni v prosinci Mikami prohlásil, že by chtěl udělat ještě jednu poslední hru. Už v době, kdy pracoval na prvním dílu The Evil Within, přitom naznačoval, že by to mohla být poslední hra, kterou režíruje. Ale nemusí to tak dopadnout. K tomu, aby udělal ještě jeden titul, je však podle něj třeba, aby měl skutečně dobrou motivaci. “Pokud bych měl šanci udělat hru, která by od začátku do konce odpovídala mé vizi, pak by to mohl být můj poslední velký projekt coby game directora,” prohlásil Mikami. A ani pokud by to neklaplo, nechystá se rozhodně do důchodu. Má prý další nápady a rozhodně se neomezují jen na horory. Jen už nemusí vést jejich vývoj z pozice game directora, ale spíš na ně dohlížet coby mentor a producent.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.