Hororu Stray Souls jsme se v minulosti věnovali krátce i my na Vortexu. Nakonec vyšel letos v říjnu, ale launch nedopadl podle představ autorů. Na Metacriticu má PS5 verze průměrné skóre od novinářů 31 procent. Hodnocení od uživatelů je dokonce jen 1,5. Na Steamu má titul od Jukai Studio jen 27 procent kladných ohlasů. A to se přitom vývojáři mohli pyšnit tím, že k jejich soundtracku přispěl dvorní skladatel ságy Silent Hill Akira Jamaoka.
Před koncem roku ale studio oznámilo, že končí. Jeho autoři říkají, že fanoušci si už mohli náznaků povšimnout. Oficiální web přestal fungovat a tým nebyl tak aktivní jako dřív. Vývojáři říkají, že důvodů mají několik, ale tvrdí, že jedním z hlavních je, že se měli stát obětí kyberšikany. Proto prý jejich debut Stray Souls čelil špatnému přijetí a kvůli nízkým prodejům nejsou schopní pokračovat.
Zdroj: Jukai Studio
Autoři jsou si podle svých slov vědomí, že hráči měli od Stray Souls velká očekávání, ale nikdy neprozradili, že na projektu ve skutečnosti pracovali naplno jen dva lidé a několik najatých pomocníků. Ti údajně udělali vše, co bylo v jejich silách, aby titul dokončili v nejlepší možné podobě. Během té doby ale měli být vývojáři i lidé z vydavatelské společnosti neustále napadáni. Tým prý rozumí tomu, že hráči jej nechtějí dál aktivně podporovat. Nehledě na konec studia ale naznačují jeho zástupci, že problémem šikany se budou dál zabývat společně s právníky.
Jukai Studio děkuje za podporu těm, kteří autorům věřili. Ujišťují, že nikdo nebyl propuštěn v pravém slova smyslu, protože nikdy nefungovali jako velká firma. Společně se rozhodli, že každý dál půjde svou vlastní cestou. Úspěchu svého projektu prý věřili až do samého konce. Bez ohledu na konec týmu, Stray Souls zůstává nadále k dispozici všem, kdo o horor mají zájem. Autoři také doufají, že příští rok bude rokem pozitivních změn v herním odvětví. Vydavatelem Stray Souls byla společnost Versus Evil, která před koncem roku propustila všechny zaměstnance.
Šikanovať tvorcov je už cez čiaru a to by slušní ľudia nemali robiť. A oni by si nejakých trollov nemali brať k srdcu a nerezignovať kvôli nim. Tá hra technicky bola slabota, to je pravda. S tým sa však dá pracovať a mohli to vyladiť do dokonalosti alebo aspoň do príjemne hrateľného stavu. Druhá vec, ktorá im možno chýbala, je originálnosť. Z hry až príliš cítiť silnú inšpiráciu Silent Hillom a Resident Evilom. Keby prišli s trochu originálnejším nápadom, bolo by to hneď lepšie.
Velká škoda. Hru jsem dohrál i přes její nedostatky, chyby a nedodělávky. Měla velký potenciál. Takový mix silent hillu a resident evilu. Hudba super, příběh zajímavý, boss fighty a Monsta super. Celé to padá na milionech bugů, špatné funkčnosti kamery v určitých situacích, interakcích a špatnému spouštění se událostí. Fakt škoda. Doufal jsem že se pustí do oprav a dotáhnou to. Přišel jen balíček který měl něco opravit ale rozesral hru ještě víc.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.