Vývojáři ze studia First Contact Entertainment, kteří stojí za VR hrami Firewall Zero Hour a Firewall Ultra, oznámili konec svého působení v herním odvětví. Ještě před koncem letošního roku zavřou své kanceláře a všechno, na čem v uplynulých letech pracovali, bude historií již neexistujícího studia. Zpráva je jednou z mnoha podobných, které se v letošním roce objevily, zejména pak ve spojitosti se situací ve společnosti Embracer Group. Případ First Contact Entertainment je ale specifický především v tom, že se studio zaměřovalo na segment VR her, které podle vyjádření studia nemají v odvětví videoher takovou podporu.
Zpráva se objevila na oficiální stránce studia na Facebooku a navazovala na v té době již zveřejněný tweet Franka Marmolina, který ve studiu pracoval na pozici ředitele komunikace. Marmolina na Twitteru uvedl, že má pro své sledující smutné zprávy a potvrdil, že First Contact končí. V oficiálním vyjádření pak studio uvádí, že v roce 2024 už působit nebude, ačkoliv jde o velmi složitou a těžkou zprávu, zvlášť v tomto období. „Nedostatečná podpora pro VR napříč odvětvím si vybrala svou daň. Coby vývojáři AAA her pro VR nejsme zkrátka schopní obhájit si další náklady potřebné pro další práci,“ uvádí vývojáři. S největší pravděpodobnost psal vzkaz zakladatel studia David Kovacs, který pak osobně vyjadřuje velkou radost nad tím, že mohl pracovat s tak odhodalnou a zkušenou skupinou lidí, na které je za práci odvedenou na hrách ze série Firewall náležitě hrdý. „Byla to divoká jízda, díky,“ končí pak příspěvek, pod kterým se samozřejmě objevila řada komentářů, v nichž fanoušci děkují za odvedenou práci a vyjadřují smutek nad nepříznivým osudem.
Uzavření studia nicméně otevírá hned několik témat, jak obecných, tak konkrétních. V obecné rovině se znovu zpochybňuje síla a dopad hraní ve virtuální realitě, například i v souvislosti s uvedením PS VR2 nebo nové generace Questu. Ačkoliv se o technologii před několika lety mluvilo jako o zařízení formující budoucnost hraní, optimismus tváří v tvář číslům a statistikám opadnul. Hraní ve VR je i nadále spíše okrajovou záležitostí a snaha o AAA hry – jako tomu bylo v případě First Contact – může jednoduše skončit na příliš malé skupině hráčů, kteří si je vůbec mohou či chtějí zahrát. Faktem také je, že Firewall Ultra nebyl příliš dobře přijatou hrou, tedy alespoň stran očekávání, které s sebou přinášela původní hra s podtitulem Zero Hour z roku 2018. Hráči si stěžovala na množství bugů, ale i chybějící obsah, což může pro studio „jedné hry“ znamenat vážný problém, zejména pak ještě v kombinaci s aktuální situaci v celém odvětví.
Studio First Contact Entertainment bylo založeno v roce 2016 Hessem Barberem a Davidem Kovacsem v Los Angeles. Od začátku spolupracovalo se společností Sony a jejich VR headsetem. Ve studiu pracovalo přibližně 100 lidí a podle dřívějších zpráv měli po Firewall Ultra pracovat na hře Solaris: Offworld Combat II. Informace o dalším fungování Firewallu zatím nebyla zveřejněna.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.