Začátek roku 2021 se z pohledu hráčů nenese zrovna v optimistickém duchu. Ačkoliv se už přiblížilo vydání letošní první velké hry v podobě Hitmana 3, řada titulů byla od začátku roku odložena, další posuny termíny vydání se očekávají a navíc se nezdá, že by organizátoři veletrhu E3 vyvíjeli aktivitu, která by po loňském výpadku naznačovala návrat do normálu. Přesto ale herní společnosti nezpomalují tempo a snaží se nejistou dobu využít nejen pro případné vychytávání chyb rozpracovaných titulů, ale také pro start dalších projektů, což momentálně potvrzují dvě ostře sledovaná studia Sony v Santa Monice a San Diegu.
První zřejmě není třeba blíže představovat – studio Sony Santa Monica je zodpovědné za sérii God of War, která se v roce 2018 dočkala po pětileté pauze svého rebootu, který sklidil obrovský úspěch. O pokračování s pracovním podtitulem Ragnarok víme oficiálně už od září loňského roku, byť jsme se nedočkali žádných detailů a trpělivě čekáme, zda se hry dočkáme letos, nebo padne za oběť v úvodu zmiňovaným odkladům. Nyní však vychází najevo, že více než 200členné studio pod vedením prezidentky Yumi Yang pracuje na dvou hrách souběžně, což by předznamenávalo končící vývoj Ragnaroku. Informace vychází z inzerátu, prostřednictvím kterého hledá Sony do studia v Santa Monice nového art directora. Specificky je přitom v inzerátu uvedeno, že se úspěšný uchazeč zapojí do vývoje zatím neoznámeného titulu, který má i podle požadavků ty nejvyšší ambice. Spekuluje se rovněž, že by hra neměla vycházet z žádné známé značky, což pro lidi v Santa Monice znamená dobrodružství, které si v uplynulých 16 letech neužili. Právě po tak dlouhou dobu byli plně oddaní sérii God of War, byť své portfolio načali v roce 2001 prostřdnictvím hry Kinetica.
Bývalý šéf Sony San Diego Michael Mumbauer v životopise uvádí, že stál u zrodu nového hvězdného týmu se zaměřením na AAA akční adventury, který bude rozšiřovat existující značky a pást nové příběhy pro další generaci hráčů.
Druhé studio v San Diegu sledujeme už několik měsíců a s velkým napětím očekáváme, kdy se k němu Sony oficiálně přihlásí a hlavně vyjádří. Všechny sesbírané informace totiž naznačují, že se ve studiu, které dosud sloužilo jen jako podpora pro ostatní vývojářské subjekty Sony, rodí nový velký tým, a to za přítomnosti řady veteránů z Naughty Dog, ale také z Rockstaru nebo Microsoftu. Právě zapojení důležitých lidí, kteří byli zodpovědní za sérii Uncharted, proto vedl už dříve ke spekulacím, že další díl vzniká právě v San Diegu a další dílek do skládanky přichází skrze pracovní profil bývalého ředitele studia Michaela Mumbauera na LinkedInu. Jak si totiž všimla komunita na portálu Resetera, Mumbauer v životopise uvádí, že stál u zrodu nového hvězdného týmu se zaměřením na AAA akční adventury, který bude rozšiřovat existující značky a pást nové příběhy pro další generaci hráčů. Žánrové vymezení, potvrzení spojitosti s existující značkou a zmiňovaná historie vedoucích zaměstnanců proto znovu poukazuje na Uncharted, které by mohlo buďto přinést další spin-off, nebo se rovnou pokusit o reboot, který by šle ruku v ruce s chystanou filmovou adaptací.
Zda jde jen o zbožné přání, nebo věrohodné indicie vedoucí k odhalení dalšího Uncharted, není v tuto chvíli zřejmé. Nezdá se nám ale příliš pravděpodobné, že by chtěla Sony listovat ve svém katalogu hluboko do minulosti a všechny relevantní akční adventury z posledních 10-15 let své pokračování mají v přípravě, případně nedávno vyšla. Abychom byli féroví, jediná opuštěná značka, která by do vzorce AAA akční adventury zapadala, je inFamous od vývojářů ze Sucker Punch, na návrat Uncharted bychom si ale tipnuli ochotněji.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.