branding
Autoři Detroitu mají pracovat na Hvězdných válkách

Autoři Detroitu mají pracovat na Hvězdných válkách

Quantic Dream prý podepíší smlouvu s Disney. Je v souladu s novým přístupem k licenci

Zdroj: ilustrační foto, Electronic Arts
19. 9. 2021

Francouzské studio Quantic Dream, autoři her jako Detroit: Become Human, Beyond: Two Souls či Heavy Rain, má podle tvrzení francouzského youtubera s přezdívkou Gautoz podepsat smlouvu s Disney na vývoj titulu zasazeného do světa Hvězdných válek. Informaci následně tajnosnubným způsobem komentoval také insider Tom Henderson, který na Twitteru sdílel koláž s artworkem ze hry Detroit a dvojicí světelných mečů. Pokud ke spolupráci skutečně dojde, bude vše v souladu s novým přístupem k licenci, kterou se Disney rozhodlo nabízet i jiným společnostem, než je Electronic Arts. Právě EA a její studia mohla v uplynulých letech exkluzivně užívat práva na vývoj her umístěných do tohoto univerza, což se ale změnilo začátkem letošního roku a oznámením nových Hvězdných válek od Ubisoftu.

„Uzavřeli svůj kontrakt se Sony a nyní budou podepisovat smlouvu s Disney. Vypadá to, že budou pracovat na Hvězdných válkách,“ řekl Gautoz s odvoláním na své zdroje ve streamu. Žádné bližší informace neposkytl, nicméně z povahy této informace se zdá, že by případný vývoj konkrétního titulu byl teprve na začátku. Konkrétněji ve fázi konceptu, se kterým mohli lidé kolem designéra Davida Cage přijít za Disney, ať už z vlastní iniciativy, nebo na základě poptávky. Jen pro kontext připomínáme, že Detroit: Become Human je hra z roku 2018 a od té doby studio neoznámilo vývoj žádného dalšího projektu. Z druhé strany to ale neznamená, že Quantic Dream na ničem až do této doby nepracovalo a stranou pochopitelně nemohou zůstat ani vydavatelské aktivity, zahrnující Director’s Cut hry Sea of Solitude od Jo-Mei Games pro Nintendo Switch a chystaný Dustborn od Red Thread Games.

Hádat, co přesně vznikne ze spolupráce Quantic Dream a Disney – pokud k ní skutečně dochází – by bylo v tuto chvíli předčasné, stranou ovšem nemůžeme nechat rozhovor s Davidem Cagem z února letošního roku pro magazín IGN. Designér se vyjádřil v tom smyslu, že ačkoliv nezmění to, co se mu líbí, tedy vyprávění interaktivních příběhů, existuje prý více způsobů, jak ke kýženému cíli dojít. „Zajímám se o prozkoumávání nových postupů,“ řekl Cage otevřeně a naznačil, že by budoucí tituly mohly mít trochu jinou strukturu než poslední tituly studia. Zapomínat pak nesmíme ani na skutečnost, že Quantic Dream funguje ze dvou míst – Paříže a Montrealu – byť podle posledních vyjádření nejsou pobočky chápány jako oddělené entity, ale jako spolupracující buňky. Rozdělit však vývoj vedví by bylo možné, čímž se opět vracíme k možnému podpisu smlouvy na vývoj Hvězdných válek, který by mohl začít okamžitě.

Quantic Dream jenom v Paříži zaměstnává kolem 200 lidí a ambice montrealské větve nejsou malé. Přispěla tomu i investice čínské společnosti NetEase z roku 2019, která má podpořit přerod studia v globálního vývojáře několika souběžně vyvíjených projektů a technologií, i když částka zůstává i po dvou letech stále neznámá.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru