branding
Autoři Arku reagují na kritiku remasteru i druhého dílu

Autoři Arku reagují na kritiku remasteru i druhého dílu

Studio Wildcard potvrzuje, že se budou prodávat samostatně, hráči si ale významně připlatí

Zdroj: Studio Wildcard
9. 4. 2023

Minulý týden se rozhořela kauza kolem oblíbeného MMO survivalu Ark, resp. jeho druhého dílu. Vývojáři ze studia Wildcard totiž oznámili, že od léta ukončí provoz oficiálních serverů původní hry Ark: Survival Evolved a nahradí ji dříve avizovaným remasterem. Nikoliv však zadarmo, jak naznačovali sami vývojáři, ale za 50 dolarů, proti čemuž začali hráči poměrně vehementně protestovat. Jedním z důvodů byl fakt, že by hráči museli platit již za obsah, který si dříve k základní hře koupili, druhým pak skutečnost, že se v balíčku s vylepšenou hrou Ark: Survival Ascended měl nacházet i Ark 2, ze kterého toho hráči zatím příliš neviděli. Hráčům se tedy zdálo, že vývojáři jen hledají cestu, jak jim prodat něco, co ještě neexistuje a s přihlédnutím k tomu, že ne všichni automaticky chtějí druhý díl, se kritika dala pochopit. Přes týden se pak pro vývojáře stala neúnosnou, takže se rozhodli změnit své plány a v další komunitní aktualizaci potvrdili, že vylepšený Ark: Survival Ascended budou prodávat bez Arku 2 a nikoliv za 50 dolarů. Pokud jste ale čekali snížení ceny, jste vedle, remaster původní hry se bude prodávat ještě o deset dolarů dráž.

„Nejdříve to nejdůležitější – balíček Ark Respawned rušíme,“ řekli vývojáři v úvodu své zprávy. Vysvětlili, že hlavním záměrem bylo poskytnout balíček, ve kterém by hráči získali dva produkty za cenu jednoho, což ale podle jejich názoru nebyl ten nejlepší krok. „Uvědomujeme si, že kombinace Ark: Survival Ascended a Ark 2, spolu s nutností upgradovat také [dříve koupená] DLC, nebylo optimální. A to zejména proto, že byste nemohli posoudit Ark 2, vzhledem k tomu, že není k dispozici žádná hra ani náhled obsahu,“ dodali zástupci studia Wildcard. Pak ovšem přišla další studená sprcha, když vývojáři oznámili, že se samostatný remaster na Unreal Enginu 5 bude na všech platformcáh – PC, Xbox Series a PlayStation 5 – prodávat za 60 dolarů namísto dříve oznámených 50 dolarů za dvě hry. Důvodem navýšení ceny je zahrnutí zmiňovaných DLC, která také musí projít vylepšením, takže by si je hráči museli v případě původní varianty popisovaného balíčku dokoupit za dalších 20 dolarů zvlášť. Ovšem i když je nabídka poměrně pestrá, stále se objevují názory, že hráči jednoduše nechtějí platit za ten stejný obsah podruhé a podle desítek komentářů nečekali, že se vývojáři zachovají tímto způsobem.

Jednoduše řečeno, plány kolem remasteru narostly, vývojáři chtěli zapracovat i herní změny a posunout úroveň původní hry tak, aby mohla hráčům sloužit ještě několik dalších let.

V další části pak vývojáři vysvětlují, proč vlastně musí hráči platit za vylepšenou verzi, když creative director Jeremy Stieglitz začátkem roku sliboval, že bude upgrade na Unreal Engine 5 dostupný zdarma. Uvedl to v dnes již smazaném tweetu, který se stal důkazem nedostatečně vysvětlené změny, ke které se vývojáři dostávají až nyní a měli tak učinit už před týdnem. Není totiž nic špatného na transparentním připomenutí, že říkali něco, co už neplatí a předložit jasné argumenty, které se objevují v dnes citované zprávě. Jednoduše řečeno, plány kolem remasteru narostly, vývojáři chtěli zapracovat i herní změny a posunout úroveň původní hry tak, aby mohla hráčům sloužit ještě několik dalších let. Vývojáři ze studia Wildcard jasně uvádí, že původně chtěli vzít port pro Switch, překlopit ho do Unreal Enginu 5 a odstranit grafické limitace, které jsou do hry zaneseny v rámci optimalizace. Nakonec ale chtěli dosáhnout lepšího výsledku a začali některé z částí přepisovat a přepracovávat.

„Nesnažili jsme se vás podvést, naše plány a celkové záměry se prostě změnily. Pravděpodobně se tedy ptáte, proč tato vylepšení neuděláme pro původní hru, ale upřímně řečeno, nefungovalo by to,“ říkají vývojáři. Odkazují na možné konflikty s modifikacemi, změnu vlastní hratelnosti, nekompatibilitu s uloženými pozicemi na serverech a další nesrovnalosti, kvůli kterým je nutné zprovoznit nové oficiální servery. Lidé z Wildcard také říkají, že nechtěli vzít veteránům jejich původní hru, ale potvrdili, že oficiální servery na konci srpna skutečně vypnou. Udělali však ústupek v tom, že zájemci budou moci získat uložené pozice pro rozběhnutí rozehraného stavu konkrétního serveru u sebe. „Navzdory tomu, že oficiální síť Ark: Survival Evolved představuje prostor pro menšinu hráčů, jde o vášnivou skupinu s vazbami na své základny a postavy. Vidět je odcházet není snadné,“ komentovali vývojáři zmiňovanou možnost ve své hře pokračovat.

Nic to ovšem nemění na faktu, že jsme opět v přímém přenosu svědky zcela nezvládnuté komunikace a problémů, kterým bylo možné částečně předejít. Cenovka remasteru zůstává pro hráče stále velké téma, zvlášť, když je dražší – i když doplněná o obsah z DLC – ale pro změnu už neobsahuje Ark 2. Komunita přístup nechápe, ale na druhou stranu se objevují názory, že původní Ark má hodnotu několika stovek dolarů – přepočteno na možnosti a zábavu, kterou lze ve hře užít – že dalších 60 dolarů nemůže stát v cestě. To už je ale rozhodnutí každého z vás.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru