branding
Unrecord, DRAMA, Autor Unrecord vyvrací pochyby o své hře

Autor Unrecord vyvrací pochyby o své hře

Scénu z traileru ukazuje v editoru. Známe také detaily o animacích nebo použitých modelech

Zdroj: Drama
21. 4. 2023
Název: Unrecord Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Včerejší zpráva o rodící se hře Unrecord od malého nezávislého studia Drama vyvolala obrovské pozdvižení. První trailer, který se na pohled tváří spíše jako video nežli opravdová hra, nasbíral jen na oficiálním kanálu vývojářů na YouTube přes 800 tisíc zhlédnutí, ovšem v součtu s přehráním třeba na kanále IGN či u Asmongolda to už budou jednotky milionů. Hráče pohled na Unrecord fascinuje zejména proto, že celá scéna působí až příliš dobře, a to s sebou přináší směsici pocitů. Někdo by si chtěl Unrecord teď hned zahrát, protože nic realističtějšího na poli her neviděl. Další ale místy až přehnaně sebevědomě namítali, že to, co studio Drama představilo, je jen další herní podvod, že jde zkrátka jen o video, na které někdo aplikoval spoustu filtrů, aby o výsledku mohl mluvit jako o hře, že zcela samozřejmě nemá smysl s něčím takovým ztrácet čas, a kdo podvod nevidí, měl by vrátit svou Mezinárodní hráčskou legitimaci™. No, autoři Unrecord si myslí něco trochu jiného, a aby rozptýlili první obavy, případně reagovali na všechny, kdo měli o jejich projektu hned jasno, sdíleli očekávané video, ve kterém prezentují scénu z traileru přímo v editoru Unreal Enginu.

„Těžko uvěřit, že jsem jen obyčejná hra. Mám chyby a nedostatky,“ napsali vývojáři na Twitteru spolu se sdílením příspěvku od creative directora a vedoucího programátora hry Alexandra Spindlera. Ten se rozhodl udělat to nejjednodušší, co mu daná situace nabízí, a tedy zachytit plochu vlastního počítače s otevřeným editorem Unreal Enginu a demonstrovat, že se skutečně jedná o hratelnou scénu s možností svobodně se po ní pohybovat, střílet kamkoliv a kdykoliv, přebíjet zbraň, dívat se na oblohu, přikrčovat se za překážkou a podobně. Jeden z nejsilnějších důkazů pak přichází na samém konci ukázky, kdy s vypnutými kolizemi prolétává Spindler celou scénou skrz všechny místnosti a zdi zase ven, před vchod do budovy. Tím bychom mohli uzavřít téma, zda šlo o video nebo o scénu v Unreal Enginu, protože by ale i nadále mohly přetrvávat pochyby, například stran animací rukou či pohybů kamery, věnovali jsme další čas k hledání odpovědí na některé z otázek.

První zastávku můžeme udělat u Miltona Hjortona, švédského animátora, kterého si studio Drama najalo, aby pro Unrecord zpracoval animace rukou. Hjorton trpělivě odpovídal na Twitteru téměř každému, kdo se zeptal na některé technické záležitosti a z jeho odpovědí vychází řada zajímavostí. Jednou z nich je to, že animace vznikaly v Blenderu a zabraly Hjortonovi přibližně 20 hodin práce. Ještě zajímavější je ale poznámka, že nepoužil žádná data ze studia pro motion capture, ale vše animoval ručně, čímž ale podle svých slov mohl mít vše pod kontrolou a i v souladu s nastavením kamery a dalším pohybem paží, které už generuje Unreal Engine na základě pohybů myší, působilo vše co nejrealističtěji. Přesto samozřejmě přiznává, že neanimoval ruce podle svých představ, ale jako reference použil skutečné záběry z kamer jednotlivých policistů, kde jsou k vidění i nejrůznější záseky zbraní či jejich poruchy. O realistickém efektu pak podle Hjortona v mnohém rozhodla animace zápěstí a nejrůznější pohyby zbraně při nabíjení či natahování, kterým ještě pro efekt přidal trochu nerealistického chvění a pocit hmotnosti, aby bylo vše hezčí na pohled.

Pokud vás zajímá i pohled za oponu, Hjorton zveřejnil krátké video s animací zaseknuté zbraně, která je v traileru vidět přibližně v čase 1:21. Není tedy pochyb, že existuje i v editoru, což ostatně ve finále dokládají i některé z videí na jeho profilu na Artstationu. Ať už v prezentaci jeho práce za rok 2022 nebo konkrétní ukázce animace pušky MK 18 a Glocku 17, který se objevuje v traileru Unrecord, je jasně patrné, že je autorem, a ačkoliv se tím možná vytrácí určité kouzlo a pocit, že probíraný trailer ukazuje „realitu“, hádáme, že ani na tomto poli už nemůže být pochyb o tom, že jde o počítačovou grafiku. Podobné je to pak i s prostředím, ve kterém se ukázka odehrává – jak už totiž zaznělo od Spindlera před půl rokem na Redditu, sám není grafik, a proto neváhá využívat modely z digitálního obchodu Unreal Enginu, případně je to i vysvětlení, proč rozhraní pro dialogové volby vypadá tak neohrabaně. „Soustředím se převážně na programování, zvuky, shadery a post-processing, abych dodal kameře náležitý aspekt,“ řekl tehdy Spindler a dokonce i odkázal na autora assetů, které pro svůj projekt používá.

Za modely opuštěných budov stojí MacKenzie Shirk, a jediné, co můžeme považovat za úsměvnou konspiraci, je fakt, že se v názvech použitých budov objevuje slůvko Abandoned. Nikoliv ale proto, že by na nich pracovalo nechvalně proslulé studio Blue Box, ale jednoduše proto, že jde o opuštěné domy, které se Spindlerovi a studiu Drama hodí pro jejich hru. Na to konto můžeme ještě připomenout, že před Unrecord vypadal projekt sice zajímavě, ale ne tak realisticky. Sám Spindler jej prezentoval na Redditu v krátkém videu už loni v říjnu a nechával si tehdy od lidí poradit, co by měl zlepšit. Padaly zmínky například o chování zbraně, čímž se dostáváme obloukem zpět k Hjortonovi a jeho angažování, které projektu významně pomohlo. Můžeme se nicméně vracet ještě k jednotlivým modelům, z nichž je ukázková scéna sestavena, i když se u toho můžeme společně cítit jako při odhalování toho, jak dnešní kouzelníci provádí své triky. Přesto, mnoho objektů, nejrůznějšího harampádí a stavebního materiálu, využilo studio Drama například z balíčku Construction Site Vol.1 od Dekogon Studios nebo City Street Props od stejných autorů.

Vše výše uvedené by tedy mohlo pochybovače přesvědčit, že se skutečně jedná o ukázku hry a ukončit nadávky nebo bohorovné komentování, že každý na první pohled musí vidět, o jak velký podvod se jedná. Tím ale z druhé strany zase neříkáme, že Unrecord musí být nutně herní klenot. Na to jsme viděli jen opravdu málo a nelze v tuto chvíli s určitostí říct, kolik hry se v již vytvořených scénách vlastně nachází. Vývojáři mluví o příběhu, vyšetřování i akci, tohle všechno ale budeme moci podrobit kritice – pozitivní i negativní – až v momentě, kdy budeme mít Unrecrod v ruce. Pokud na to dojde a smělé plány nepřerostou studiu Drama přes hlavu, samozřejmě.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru