Polské jednočlenné studio Petums má za sebou unikátní papírovou adventuru Papetura, přičemž se vývojář Tomasz Ostafin netajil svou nákloností ke tvorbě českého studia Amanita Design. Kromě jisté inspirace, k níž samozřejmě dodal nespočet vlastních nápadů a osobitý výtvarný styl, si od Amanity „zapůjčil“ i skladatele Tomáše „Floex“ Dvořáka, jenž pro Papeturu složil hudbu. Ke stejné spolupráci dojde i u další hry, kterou nyní Ostafin plnohodnotně představil. Nese jméno Pirofauna, opět je z papíru a opět si i pohrává s autorovou fascinací brouky a hmyzem. Tím hlavním je zde nicméně oheň, jak i v tomto případě napovídá samotný název.
🔥PIROFAUNA🔥Game Reveal!
You are a tiny little Flame… Set everything on fire! Light up the misty forest, help lost and frightened bugs, dispel dark creatures.
❤️Please Wishlist: https://t.co/cKep7xtoaG
🙏RT pls, Hope u like it!#indiedev #gamedev #indiegame #madewithunity pic.twitter.com/ZEDyVMhXzm
— Tom Ostafin | Papetura (@PetumsStudio) May 28, 2024
Tomasz Ostafin již nějaký čas sdílel na svých sociálních sítích snímky či krátká videa z tvorby nové hry a rovněž například zmínil, že si připadá jako dinosaurus při využívání Photoshopu k animování, ale ani nečekal, že někdy udělá více než jednu hru. Nakonec se tak skutečně děje, ačkoli je vývoj je v rané fázi a hra ještě potřebuje čas. Hrdinou Pirofauny je každopádně malý plamínek, který putuje temným a mlžným lesem a snaží se jej rozsvítit svým plamenem. To všechno ovšem v dobrém a ve snaze pomoci, jelikož zde je oheň přítelem, nikoli zkázou. Vnesením světla pomocí ohně do temnoty lze pomáhat zbloudilým a vyděšeným broukům, případně naopak zastrašit a rozehnat různá nepřátelská stvoření. Tamní vesničky se navíc hemží obyvateli, kteří mají spoustu příběhu k vyprávění.
Pirofauna je podobně jako Papetura z papíru ručně vyráběná adventura s průzkumem lesa a objevováním jeho příběhu, tentokrát by však hra měla mít větší hloubku a více vstupovat do 3D prostoru. Kromě již zmíněné inspirace brouky, kteří jsou ve hře zpracováni podle skutečných druhů, i samotný oheň vychází z fascinace tímto živlem. V Pirofauně je plamen považován za božstvo a fauna i flóra jej vyhlížejí a těší se z něj. Pokud by však vzplály skutečné kulisy, z nichž se titul rodí, těšení by to zrovna nebylo. Ostafin opět vsadil na různé druhy papíru a jejich řezání a slepování, čímž tvoří herní modely, jak již ukázal na několika fotografiích. Tento proces je ovšem časově velice náročný, proto není divu, že má před sebou autor ještě velké množství práce. Zároveň stále ještě experimentuje a rozmýšlí, jakým směrem se nakonec bude ubírat.
Pirofauna je nicméně už nyní na Steamu, kde je možné si hru přidat do seznamu přání a tím i podpořit tvůrce svým zájmem. Datum vydání zatím nebylo stanoveno, Tomasz Ostafin ovšem doufá, že mu vývoj nebude trvat tak dlouho jako u Papetury, což bylo sedm let. Hra bude dostupná pro Windows i Mac a dorazit má i na zatím nespecifikované konzole. Tvorbu autora – související se hrou i další – lze sledovat na jeho sociálních sítích, konkrétně na Twitteru a Instagramu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.