Minulý týden oznámil designér Brendan Greene odchod ze společnosti PUBG Corporation. Vývojář, který je považován za duchovního otce žánru battle royale, s nímž začal prostřednictvím modifikace pro Armu 2, resp. DayZ, se rozhodl založit novou společnost a věnovat se vlastním projektům. Pojmenoval ji jednoduše – PlayerUnknown Productions – a ve svém krátkém vzkazu ze začátku září slíbil odhalit první detaily o připravovaném t itulu již brzy. Jak slíbil, tak se i v pátek večer stalo, když Greene vystoupil před hráče a odhalil, že si s sebou vzal už pod hlavičkou PUBG Corp. rozpracovaný projekt pojmenovaný Prologue. Poprvé jsme o něm slyšeli v roce 2019, kdy se Greene přestěhoval z Jižní Koreje do Nizozemska, a je překvapivé, že mu na něm bylo umožněno pokračovat. Možná ale právě odsud pramení zájem Kraftonu – mateřské společnosti PUBG Corp. – o minoritní podíl v nově založeném studiu a je pravděpodobné, že Greene zůstane stále pod mírným dohledem.
— PLAYERUNKNOWN (@PLAYERUNKNOWN) September 3, 2021
Bez ohledu na to ale zní slova zmiňovaného designéra velmi ambiciózně a vzhledem k tomu, co se mu podařilo s H1Z1 či PUBG je rozhodně nebereme na lehkou váhu. Ve speciálním vzkazu, ve kterém Greene vypadá poněkud jinak, než jak si jej mohli hráči naposledy pamatovat, odhaluje technologické pozadí za budoucím velkým titulem. Jde právě o Prologue, který má splnit dávný designérův sen, tedy předložit hráči obrovský otevřený svět, který si zachová zajímavost i uvěřitelnost. Greene upozorňuje, že jde o jednu z největších překážek při vytváření her s velkými mapami, tedy pokud mají za něco stát a vzniknout v rozumném čase. Za tímto účelem proto tým PlayerUnknown Productions hledal adekvátní technologie a nakonec se zhlédl v neuronové síti a umělé inteligenci.
„Chceme vytvořit realistické sandboxové světy o velikostech, které dosud nikdo nevyzkoušel. Světy s rozlohou stovek kilometrů čtverečních a tisícovkami hráčů, kteří spolu vzájemně komunikují, prozkoumávají a tvoří,“ vyjevil svou vizi Greene. Ještě než taková hra spatří světlo světa, hráči budou moci vyzkoušet část z již fungujících technologií ve zmiňovaném Prologu, za který navíc nebudou muset nic zaplatit. Greene uvádí, že nepůjde o hru, nýbrž technické demo, a právě z toho důvodu nechce možnost hraní – ale ani dalšího vývoje – podmiňovat zaplacením. Přesto věří, že pokud se někomu bude práce PlayerUnknown Productions líbit, že svou náklonnost vyjádří finančně v souladu s modelem zaplať, kolik uznáš za vhodné, nebo sami budou chtít vstoupit do vývoje a požádají o místo ve studiu.
Prologue nemá mít žádná jasně stanovená pravidla, až na jedno jediné – dostat se na místo vytyčené na mapě. K tomu bude mít hráč jen hrstku nástrojů, pomocí kterých si může vytvořit další, a svůj důvtip. Svět, který bude muset zdolat, by měl být unikátní pokaždé, když Prologue spustí, což má otestovat sílu generátoru, zabývající se nejen přípravou zajímavých míst k prozkoumávání, ale také prvků hratelnosti a dalšího obsahu. Důležitou roli pak sehraje počasí, které má být podle vývojáře neustálým nepřítelem na cestě za zdoláním vytyčeného bodu a opět položit základ budoucí hře. Ta vznikne, pokud se podaří dopracovat vznikající technologii, nicméně Greene neočekává, že by se tak mělo stát nějak výrazně brzy. Počítá s tím, že cesta k plnohodnotné hře může trvat i několik let, nebo se k výsledku nemusí studio dopracovat nikdy. Pokud to ale nezkusí, pravděpodobně odpověď nedostane.