Dnes dopoledne jsme vás informovali o speciálních oslavách Segy, kterými si společnost připomíná své 60. výročí. Mezi zvláštními dárky, které japonský gigant plánuje rozdat svým fanouškům, je i prototyp zrušené moderní verze hry Golden Axe. Titul nazvaný příznačně Golden Axed: A Cancelled Prototype je jednoznačně největším překvapením celé nabídky, protože nás velcí vydavatelé jen výjimečně seznamují s nevydanými projekty, natožpak abychom si je mohli zahrát. V tomto případě jde navíc o titul dnes už neexistujícího týmu Sega Studios Australia, na kterém se pracovalo skoro před deseti lety. Ještě víc ale hráče překvapila reakce jednoho z původních autorů.
I když Sega v profilu hry na Steamu, kde má vyjít zdarma tuto neděli, výslovně zmiňuje, že kontaktovala některé lidi z původního týmu, aby tento klenot vytáhli na světlo, Tim Dawson, který na hře pracoval, podává trochu jinou verzi příběhu. Podle Segy jsou původní vývojáři pyšní, že jejich dílo může být v nějaké podobě oživeno a že jej konečně fanoušci spatří v akci. Tim Dawson nicméně tvrdí, že ho informace o vydání velmi překvapila. Na prototypu pracoval v roce 2012 a šlo podle něj o náročný proces. Podle jeho slov vydání stejně tak zaskočilo všechny, které zná a skutečně se na hře podíleli.
Šibeniční termíny a zásahy vedení měly vést k tomu, že autoři byli pod obrovským tlakem a čelili podle Dawsona nesmírnému stresu.
Malý tým podle Dawsona v absurdních podmínkách a navzdory neschopnému vedení vytvořil prototyp, který je dnes velmi zvláštní spatřit, jak se vynoří odnikud po osmi letech bez kontextu, zdůraznění původních autorů a s předělanou úvodní sekvencí, kde slovní hříčka Golden Axed odkazuje ke skutečnosti, že byl projekt zaříznut. Autoři prý před lety dostali dva týdny na vytvoření vycizelovaného “dema” s tím, že měli mít původně volnost naložit s látkou podle svých představ. Jak si asi dokážete představit, nakonec všechno bylo jinak a vůbec to neodpovídalo původním představám Tima Dawsona, který na Twitteru barvitě líčí různé peripetie, kterými si měl s kolegy projít.
Stručně řečeno, Tim Dawson se na Segu opravdu zlobí za to, že vydala něco, co pro něj bylo osobní noční můrou a kritizuje, že jde o součást připomínky jubilea. Šibeniční termíny a zásahy vedení měly vést k tomu, že autoři byli pod obrovským tlakem a čelili podle Dawsona nesmírnému stresu. Není třeba zdůrazňovat, že snažení autorů nakonec bohužel nepadlo na úrodnou půdu a přišlo vniveč. Z plánu na Golden Axe i přes osobní oběti sešlo. Nutno nicméně pořád vzít v úvahu, že společnost Sega se zatím k této kritice nevyjádřila a na vznesená obvinění zástupci společnosti dosud nereagovali.
this project was my personal nexus of nightmare hours, inept management, industry realisations and heroics achieved with a small team under unreasonable conditions, so it’s an odd feeling to see it surface eight years later without context, credits and with a joke title sequence pic.twitter.com/lBDVWegn3p
— Tim Dawson (@ironicaccount) October 15, 2020
Update: Společnost Sega zareagovala na vyjádření Tima Dawsona v prohlášení pro magazín VGC. Zástupce evropské pobočky zopakoval, že společnost oslovila některé bývalé vývojáře Golden Axe Reborn. Chtěli prý jejich práci ukázat a oslavit ji jako součást historie Segy.
Vydavatel prý rozhodně nechtěl jitřit žádné bolestné vzpomínky Tima Dawsona a jeho kolegů nebo se k nim zachovat neuctivě. Evropská pobočka podle vyjádření doufá, že si spousta fanoušků prototyp zahraje a ocení úsilí, které do jeho vývoje Dawson a další kolegové vložili.
Původní zpráva: Sega přitom láká na jedinečný kus historie, který vylovila ze svého archivu s tím, že si fanoušci mohou udělat představu, jaká hra mohla být, kdyby dostala zelenou. Tým Sega Studios Australia na Golden Axe pracoval společně se sérií dalších rebootů klasik od Segy – Altered Beast, Streets of Rage a Shinobi. Studio však v roce 2013 skončilo a svou práci nikdy nemohlo dokončit.
Samotný prototyp Golden Axe Reborn nabízí jeden level, který měl dokázat, že koncept funguje. Sega varuje, že rozpracovaná verze obsahuje chyby, ale nechává nás okusit něco, co jsme nikdy neměli spatřit, a můžeme tak i trochu nahlédnout za oponu vývoje. Už v prvním článku jsme se přitom zasnili, jak by bylo zajímavé, kdyby si tímto způsobem Sega chtěla ve skutečnosti otestovat zájem o případný nový remake Golden Axe.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.