branding
Mafia: Definitive Edition, 2K Games, Auta v remaku Mafie budou mít manuální řazení

Auta v remaku Mafie budou mít manuální řazení

Vývojáři nezapomněli ani na spotřebu paliva. Závod formulí projde rozsáhlou změnou

Zdroj: 2K Games
30. 6. 2020
Název: Mafia: Definitive Edition Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 25. 9. 2020

Krátce po zveřejnění prvního traileru z chystaného remaku Mafie přinesli redaktoři magazínu USGamer rozsáhlý rozhovor se šéfem studia Hangar 13 Hadenem Blackmanem. Poprvé jsme se tak mohli dozvědět o provedených změnách a dalších detailech, v nichž se bude remake od 18 let staré původní hry lišit, bez ohledu na množství zajímavostí se ale Blackmanovi podařilo ukojit všeobecnou zvědavost fanoušků jen na chvíli. Informační pochodeň ale naštěstí přebírá game director Nate Cox, který v rozhovoru pro Oficiální PlayStation magazín předchozí střípky rozvedl a přidal k nim spoustu dalších, které musí těšit zejména zaryté fanoušky originálu. Vedle příslibu rozšíření příběhové linky, vylepšené grafiky nebo efektů počasí totiž potvrdil, že jeden ze dvou jízdních modelů zůstává autentický a vývojáři do něj zahrnuli manuální řazení rychlostních stupňů, spotřebu paliva, a tudíž nutnost navštěvovat benzínové pumpy a také nižší výkon některých aut, která tak nemusí vystoupat do všech kopců v Lost Heaven.

„Systém řízení je jeden z prvků, který jsme [z původní hry] přenesli. Byl přepracován, zakládá se na [vlastnostech] Mafie II a Mafie III a museli jsme ho znovu vytvořit, protože používáme jiný engine, vytvořili ho ale stejní vývojáři se stejnou filosofií a stejným výsledkem,“ říká Nate Cox. Odkazuje navíc k tomu, že remake Mafie vzniká pod rukama řady původních autorů a odráží se to i na vlastnostech, kterými moderní městské akce zpravidla nedisponují. V úvodu zmíněné manuální řazení a spotřeba paliva je toho jasným důkazem a je rozhodně příjemné číst, že se vývojáři nesnaží hru ohnout směrem k moderním trendům a naopak dělají ze specifických, v očích některých hráčů až archaických prvků přednost a rozpoznávací znak remaku.

Tentokrát prý budou formule hratelnější a vývojáři celý závod podtrhli detailnější a hlavně slavnostnější prezentací, zaměřující se na meziválečnou atmosféru oktany prosycených klání.

Vedle dvoustopých vozidel navíc do hry přibudou motocykly, které se podle Coxe dostanou i do některých misí a tam, kde se ulicemi Lost Heaven proháněla dvě auta plná mafiánů, může jedno z nich nahradit Tommy na motorce. „Je to ale jen příklad, jak jsme obsah vylepšili o některé nové mechanismy. Pořád jde o stejný úvod [mise], stejný závěr, jen uprostřed budete někoho pronásledovat na motocyklu. Nepřátelé na vás budou pálit ze zadního okýnka [pronásledovaného vozu] a vy se budete muset vyhýbat kulkám. Je to najednou úplně jiný zážitek,“ vysvětluje Cox. Připomíná také nechvalně proslulý závod formulí, který se pro mnohé hráče stal v původní hře noční můrou. Tentokrát prý budou formule hratelnější a vývojáři celý závod podtrhli detailnější a hlavně slavnostnější prezentací, zaměřující se na meziválečnou atmosféru oktany prosycených klání.

Pokud bychom se měli ze závodního okruhu přesunout zpět do města, Cox mluvil například o tom, že vývojáři budou chtít v remaku lépe vystihnout plynutí jednotlivých let. Příběh se odehrává mezi roky 1930 a 1938, jenže původní hra tento posun příliš neakcentovala, a tak kupříkladu Salieriho bar vypadal v podstatě pořád stejně. To by se mělo změnit, stejně jako interakce s vedlejšími postavami, které si budou „pamatovat“ uplynulé mise a čas od času na ně zavzpomínají prostřednictvím náhodné hlášky nebo delšího rozhovoru, který bude moci nově probíhat i během řízení. Cox rovněž navazuje na Hadena Blackmana v souvislosti s Tommyho přítelkyní Sárou, kterou z neznámého důvodu pojmenovali redaktoři OPSM Maggie. Vzhledem k tomu, že se jméno v článku objeví jen jednou ale usuzujeme, že jde o chybu a alespoň prozatím není důvod myslet si, že došlo k přejmenování.

Ačkoliv by měl být zachován hlavní příběhový rámec, vývojáři přidají i něco úplně nového a Nate Cox láká na misi, která se nějakým způsobem dotýká velkého baseballového zápasu.

Ať už to ale nakonec bude Sára, nebo Maggie, měli bychom se o ní dozvědět víc a zastihnout Tommyho třeba během flirtování nebo dalších romantických scénách. V nabídce misí ale stoprocentně nebude chybět ta, v níž Tommy doprovází Sáru domů a narazí přitom na pohůnky, s nimiž si to musí hlavní hrdiny vyříkat hezký zblízka. „Jde o stejnou misi [jako předtím] – doprovázíte ji domů, přepadnou vás padouši, vy se s nimi pobijete a ona vezme Tommyho domů, aby mu ošetřila rány,“ slibuje Cox, dodává ale, že právě na tomto místě představí nový systém pěstních soubojů, který pak zřejmě bude hojně využíván napříč zbytkem hry. Z článku v OPSM také vyplývá, že ačkoliv by měl být zachován hlavní příběhový rámec, vývojáři přidají i něco úplně nového a Cox láká na misi, která se nějakým způsobem dotýká velkého baseballového zápasu. Na tomto příkladu ale chtěl vysvětlit především interakci se světem hry, který bude plastičtěji reagovat na to, co se ve městě odehrálo a v případě baseballového zápasu na něj začnou údajně lákat novinové články i rádiové vysílání, aby měl hráč pocit, že se kolem něj skutečně něco děje.

Jedinou věcí, která nás znepokojuje už několik týdnů, je absence hratelné ukázky, s níž se počítalo v rámci festivalu Summer of Gaming od IGN. Ne proto, že bychom nemohli čekání vydržet, ale proto, že do vydání v tuto chvíli zbývají pouhé dva měsíce a pocit, že bude hra odložena, v nás nepříjemně rychle narůstá. Bez povšimnutí totiž v citovaném článku nezůstala ani zkratka TBC u data vydání, která neznačí, že by hra onemocněla tuberkulózou, ale že bude datum vydání ještě upřesněno. A to i navzdory tomu, že jej přece oficiálně známe – 28. srpna. Je tedy nutné pokládat si otázku, co vedlo redaktory OPSM k tomu, aby onu oficiální informaci neuváděli…

Nahlásit chybu v článku

14

Napsat komentář

Další články
Nahoru