O chystaném vikinském pokračování série Assassin’s Creed toho bylo v uplynulých dnech a týdnech řečeno opravdu hodně. Naposledy jsme připravovaný titul od 15 studií Ubisoftu zmiňovali v souvislosti s nenaplněným očekáváním stran frekvence 60 snímků při rozlišení 4K, skladatelích hudby a obsahem budoucích DLC, nyní však přichází na přetřes další vyjádření šéfa vývoje Ashrafa Ismaila. Ten se ve svých prohlášeních snaží ujistit fanoušky, že se Valhalla nezpronevěří odkazu celé série a naopak do hry vrátí některé prvky, na které se v posledních dílech trochu zapomínalo. Jmenovitě jde o nechvalně proslulou skrytou čepel a další assassínské prvky, které před mnoha lety představil Altaïr a na které ne všichni jeho následovníci navázali.
Co se týče skryté čepele, je samozřejmě nutné vysvětlit, že ze hry nikdy nezmizela úplně – je tedy i součástí Odyssey, byť ji nelze použít – postupně se však měnila četnost jejího využití a v předposledním Origins také její síla. Pokud totiž nebyl hlavní hrdina Bayek na dostatečně vysoké úrovni, některé ze silnějších protivníků útokem skrytou čepelí nezabil, nic z toho by už ale nemělo ve Valhalle platit. Jak Ismail v rozhovoru pro Kotaku potvrdil, ikonická zbraň se vrací v plné síle a bude ji tedy možné využít pokaždé, když uplatníte kradmý postup a dostanete se za záda své oběti. Ismail potvrdil, že studovali starší díly, porovnávali původní prvky s modernizovanými a hlavně chtěli sérii prostřednictvím Valhally vrátit její identitu a unikátnost.
Ruku v ruce jde tato informace také s opětovným zařazením schopnosti splynutí s davem – tzv. social stealth – který prý bude podle Ismaila doplněn novým zajímavým prvkem.
„Eivor se ke skryté čepeli dostane brzy po začátku hry. Pokračujeme nicméně s myšlenou, že nejde o trénovaného assassina. Eivor je Viking, který zbraň obdrží, musí se s ní velmi rychle sžít a naučit se jednou ranou zabíjet v podstatě kohokoliv,“ říká Ismail. Potvrzuje tím, že čepel nebude podléhat úrovni hrdiny a soupeřů a co je ještě důležitější, hra bude ve větší míře spoléhat na kradmý postup a možnost tiché likvidace jen jednoho konkrétního člověka, namísto masivní bitvy o celý tábor. Ruku v ruce jde tato informace také s opětovným zařazením schopnosti splynutí s davem – tzv. social stealth – který prý bude podle Ismaila doplněn novým zajímavým prvkem. „Představa, že se člověk ze severu nebo přímo Viking nachází na místě, kde je považován za nežádoucího a chce se tam pohybovat skrytě a anonymně, dává absolutní smysl,“ dodává šéf vývoje.
Na svém osobním Twitteru pak Ismail po rozhovoru pro Kotaku ještě sdílel úplně nový obrázek ze hry, na kterém je zachycena vikinská vesnice. Tedy ta, kterou Eivor a jeho lidé založí po připlutí do Anglie a odkud budou hráči vyrážet na výpravy. „Tady je váš domov v Anglii. Línou neděli můžete strávit rybařením, konzultacemi s hlavním válečníkem nebo klábosením s vašimi lidmi,“ naznačil míru aktivit Ashraf Ismail. A nutno přiznat, že bezpečný přístav, navíc prozářený sluncem svítícím z modré oblohy, vypadá jako ta potřebná oáza míru a klidu, kterou každý Viking potřebuje, co říkáte?