Sotva jsme vás informovali o dalším úspěchu a číslech Assassin’s Creed Shadows, který do Japonska láká stále více hráčů, dorazily k nám z různých zdrojů další navazující zprávy. Po potvrzení, že se do hraní napříč platformami pustilo už více než 2 miliony hráčů, Ubisoft tentokrát nepřišel s další aktualizací statistik, ale s více osobnějším vzkazem, v němž hráčům děkují za ohlasy a recenze a vrací se k tomu, proč se sami vývojáři konečně do Japonska vydali. Nad rámec toho se objevují čísla hráčů a prodejů fyzických verzí, které opět stvrzují, že je o nového asasína mezi hráči zájem.
— Assassin’s Creed (@assassinscreed) March 24, 2025
„Našim hráčům: Assassin’s Creed Shadows je venku už téměř 4 dny a my jsme opravdu ohromeni neuvěřitelnou podporou a nadšením, kterých se nám dostalo,“ začal Ubisoft svůj vzkaz. Poté shrnuje, jak se hře vede u hráčů s tím, že velmi pozitivní souhrn recenzí na Steamu, hodnocení 4,79/5 na PlayStationu a 4,5/5 na Xboxu společně se vzkazy od hráčů jsou pro tým velice povzbuzující. „Nemůžeme být šťastnější, že se tato hra, jež se odehrává na místě, o kterém téměř každý fanoušek a vývojář AC snil přes deset let, konečně stala skutečností a nyní se vám dostala do rukou,“ pokračuje Ubisoft a dodává, že hra je dílem talentovaného týmu, který se snažil o vytvoření dokonalého zážitku z Assassin’s Creed, a že je těší její přijetí.
„Děkujeme vám za vaše neutuchající nadšení a podporu od našeho loňského oznámení. Cesta to byla dlouhá a místy náročná, ale velice si vážíme vaší trpělivosti, energie a lásky. Znamená to pro nás opravdu hodně a váš zápal nás každý den posouvá dál a inspiruje,“ píše dál Ubisoft. Poté následuje gratulace studiu Ubisoft Quebec a dalším zúčastněným studiím, která se na vývoji podílela, k tomuto úspěchu. „Doufáme, že si vy, naši hráči, užíváte návštěvu feudálního Japonska, a nemůžeme se dočkat, jak se bude hra díky vaší zpětné vazbě vyvíjet. Uvidíme se v Japonsku!“ zakončil Ubisoft svůj vzkaz hráčům.
Ačkoli čísla souběžně hrajících hráčů na Steamu netrhají rekordy, na základě čehož někteří přisuzovali Shadows status neúspěchu, nelze opomíjet čísla z jiných zdrojů a platforem. Kromě toho, že nelze opomíjet zbylé platformy a obchody, velkou roli zde podle všeho sehrávají i fyzické kopie hry. Pozornost je pak nutno upnout na Velkou Británii, která je ve světě her důležitým trhem, jak upozornil Christopher Dring, donedávna z GamesIndustry.biz, nyní z nově založeného The Game Business. „Z hlediska fyzických prodejů je Assassin’s Creed Shadows největší letos vydanou hrou na britském trhu, a to s velkým náskokem před Monster Hunter Wilds. Za jeden týden se také prodalo více krabicovek než Star Wars Outlaws za tři měsíce,“ píše Ding, i když s dodatkem, že na Valhallu se Shadows nechytají, což v samostatném příspěvku opakuje i The Game Business, kterému měla být poskytnuta zákulisní data. Ta ještě magazín hodlá více rozebrat.
In terms of physical sales, Assassin’s Creed Shadows is the biggest UK game launch this year, comfortably ahead of Monster Hunter Wilds. It’s also sold more boxed copies in 1 week than Star Wars Outlaws managed in 3 months.
But it’s well short of 2020’s Valhalla (GfK data)
— Christopher Dring (@Chris_Dring) March 23, 2025
K neveřejným datům a statistikám se dostaly i magazín Video Games Chronicles, Insider Gaming nebo Variety, které se na základě nich podělily o další informace o prodejích hry. Během prvního dne mělo Shadows dosáhnout druhého nejvyššího obratu v sérii, hned po Valhalle. VGC nicméně připomíná, že Shadows nevyšlo v obvyklém období kolem Díkuvzdání, a podotýká, že Valhalle mohl pomoci i zvýšení zájem o hry během covidu.
Dále se Shadows dle informací magazínů stalo během prvního dne nejprodávanější hrou od Ubisoftu v PlayStation Store. Na PC mělo proběhnout přibližně 27 % z celkových aktivací hry, přičemž větší roli zde však má zastávat Steam, tudíž nelze říct, že by většina hráčů volila hraní v rámci předplatného Ubisoft Connect namísto koupě, i když v oficiálně zveřejněném čísle 2 milionů hráčů předplatitelé Ubisoft Connect nepochybně figurují. Na oficiální čísla prodejů, pokud na ně dojde, namísto počtu hráčů přímo od Ubisoftu zatím stále čekáme.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Asasín je na tom sice o něco lépe (možná prozatím), ale to ještě neznamená, že to je takový hit, jak se tu snaží prezentovat.
(Koukam, ze uroven tveho vzdelani koresponduje s urovni tvych komentaru.)
Navic podle nekterych to nic neznamena, protoze jak tvrdi: „staci se podivat na Steam peak“ a hodnoceni, ktere Steam oznacuje jako „velmi kladne“, se pro nekoho rovna prumerne….to je proste slusnej BIZAR.
A hodnocení se fakt nerovná prodejní úspěch. A hlavně má Shadows zachránit Ubi před krachem, takže srovnávat s KCD2, které udělalo menší studio opravdu nejde.
A o prodejnim uspechu ja nemluvim, ten se ukaze az casem…jen je ujety tvrdit, ze je to propadak, protoze o tom v jejich hlavach rozhoduje Steam, kde ma jen tak nahodou Shadows nejlepsi cisla z cele serie.
A steam o tom nerozhoduje, ale dává představu o tom jak si která hra vede. Propadák to pravděpodobně bude, protože se nejedná o malé indie studio, které by takové prodeje oslavilo, ale obrovskej gigant, který potřebuje vydělat miliardy aby nemusel zavřít krám.
Tak jako tak Ubisoft spis nekdo koupi (nebo rozproda znacky), nez aby krachnul.
A pokud Monster Hunter Wilds prodal za 3 dny 8 milionu kopii, jen těžko se věří, že Shadows s jedním milionem předběhl MHW a ještě o tolik jak nám tvrdí. Ale ona Británie je celkově zvláštní země a třeba jim tam MHW nevoní, možné je vše.
Stejně jak u Dragon Age The Veilguard, který byl taky „neprodávanější hrou desetiletí“ se doufám pravda brzo ukáže.