Minulý týden ve středu představil Ubisoft další díl série Assassin’s Creed. Po mnoha a mnoha spekulacích, které už byly zejména v posledních dnech před zveřejněním traileru velmi přesné, došlo na odhalení Assassin’s Creed Shadows, ve kterém se s dvojicí hrdinů vydáme do Japonska. Naoe, která si osvojila umění nindžů a Jasuke, samuraj z Afriky, se vydají nejprve proti sobě, ale později společně za dalším dobrodružstvím, které se konečně odehraje v Japonsku. O této destinaci se v souvislosti s Assassin’s Creed mluvilo velmi dlouho, a i když se objevují názory, že Ubisoft s tímto zasazením přichází pozdě, insider Tom Henderson díky svým zdrojům zjistil, že to na zájmu o hru vidět rozhodně není. Na sociálních sítích uvedl, že se Shadows daří v předobjednávkách velmi dobře.
Assassin’s Creed Shadows pre-orders are looking very strong. I don’t have the exact numbers yet, but no one in the know is disappointed with them.
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) May 17, 2024
Známý insider tentokrát nepřidal žádné obsáhlé info ze zákulisí, pouze uvedl, že ačkoliv nemá k dispozici přesná čísla, nikdo prý není se zájmem o hru nespokojený. „Předobjednávky Assassin’s Creed Shadows vypadají velmi dobře,“ napsal konkrétně. Někteří hráči se podivují, že i přes některé kritické ohlasy dávají hráči své peníze Ubisoftu dopředu, ale z druhé strany zaznívá, že se není čemu divit. Jak jsme ostatně i my mnohokrát poukázali, internetová bublina diskutujících hráčů je jednak mnohem méně početná, nežli množina těch, kdo si hru koupí a reprezentuje navíc také jen určitý vzorek zákazníků. Těch, kteří se o svět her či oblíbené série podrobně zajímají a naráží mnohdy i na incidenty, rozhodnutí či výroky, které se k většině lidí nemusí ani dostat. A pokud byste Hendersonovi věřit nechtěli, stačí se podívat například na žebříček nejprodávanějších her na PS Storu, kde Shadows v žebříčku nejkupovanějších předobjednávek přeskočila akorát blížící se simulace F1 24. Nakonec, nový Assassin je v žebříčku 12 předobjednávek srovnaných podle počtu prodejů zastoupen hned třikrát, a to skrze základní hru i edice Gold a Ultimate.
V souvislosti s tím, že se o AC Shadows v posledních dnech hodně mluví, dostal se do popředí také příspěvek z Twitteru, pod kterým je podepsán vývojář, jenž měl v minulosti pracovat na konceptu hry ze série Assassin’s Creed zasazené do Japonska. Na informace od scenáristy a grafika Chrise Fiska upozornil magazín DSOGaming, a nutno uznat, že i tato podoba příběhu vypadá slibně. Je nicméně nutné upřesnit, že Fisk nepracoval přímo pro Ubisoft, ale pro společnost Aeria, která měla s příběhem pomoci. Sám pak měl rozpracované jen některé části příběhu a to, co ve svém příspěvku popsal, mělo odrážet tehdejší celkovou vizi, pod níž byli podepsáni přirozeně i scenáristé a designéři z Ubisoftu. Fisk nicméně potvrdil, že s návrhem příběhu se mělo nějakou dobu pracovat jako s kánonem, vše bylo schváleno a zaneseno do interních dokumentů, o které se následně měli opírat vývojáři dalších dílů.
I worked on some narrative elements for the Sengoku Era of Japan for Assassin’s Creed back in 2013-2014 when I worked under contract in San Jose/Tokyo (Aeria). I guess they tossed all that out for Black Samurai and some canon-destroying Kunoichi-boss?
I’m so glad I’m not in that… pic.twitter.com/El0dXRiBQO
— Infinitale: Chronicles #1 | For Sale on Amazon! (@InfinitaleComic) May 15, 2024
Jak tedy mohl příběh japonského Assasssin’s Creed vypadat, kdyby hra vyšla před přibližně deseti lety, kdy na něm pracoval i Fisky? Předně by hra měla úplně jiné hrdiny, resp. pouze jednoho – měl jím být mladý mnich Taka Jamauči. Jak Fisk vysvětlil, Taka znamená jestřáb, což bylo přirozeně v souladu s odkazem série jako takovým. Co se týče zápletky, vše se mělo opět točit kolem Úlomků ráje (Pieces of Eden), konkrétně pak kolem Meče ráje (The Sword of Eden). Jde o legendární meč, který se objevuje v historických příbězích mnoha zemí, a jak Fisk upozrňuje, můžete ho znát třeba jako Excalibur, meč Čingischána, nebo jako Hondžó Masamune. Právě k němu se měl podle chystaného příběhu dostat Nobunaga Oda a zajistit si tak v očích mnoha dalších vojevůdců neférovou výhodu ve své snaze dobýt Japonsko.
I z toho důvodu měly ostatní klany osnovat plány, jak se Ody zbavit s tím, že vykonavatelem měl být ve hře Hanzó Hattori, který se měl následně stát mentorem hlavního hrdiny a jeho zasvětitelem do bratrstva assassínů. Jak tedy chápete, žádná linka se samurajem se konat podle Fiska neměla, Taka byl trénován jako šinobi, a měl být součástí mise na vyvezení meče mimo Japonsko. Bohužel, transport byl přepaden templáři – ve hře zastoupenými jezuity – a meč byl ztracen. Situace se ale ještě zhoršila, protože Hattori byl zavražděn a jeho pán, Iejasu Tokugawa, měl hlavního hrdinu pověřit pomstou a také najitím meče. Fisk se pouští do dalšího podrobného vysvětlování, že se legendární meč dostal do rukou Hidejošiho Tojotomi, Taka mu ho měl ukrást a připravit tak slavného vojevůdce o sílu při invazi do Koreje. Následně se s ním měl střetnout v jeho vlastním hradu, zabít ho a ušetřit novorozeného následníka s vědomím, že po smrti Hidejošiho celý klan ztratí sílu. Pak tu ovšem byla ještě záležitost s mečem a Tokugawou, který chtěl Hondžó Masamune pro sebe, aby mohl zlikvidovat všechny své nepřátele v Japonsku a stát se vládcem celé země. Bratrstvo ale mělo nakonec odmítnout, meč mu nepředat a zmizet s ním neznámo kam.
Ačkoliv to zní poměrně dobře a uvěřitelněji ve smyslu propojení fiktivního příběhu se skutečnými historickými reáliemi, jde stále jen o nepoužitý koncept. Fragmenty se podle Fiska měly objevit ve zrušené mobilní hře Assassin’s Creed: Memories, ale ne tak podrobně a konkrétně, jako v případě údajné chystané hry.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Vlastnu ligu si hra len Rockstar a tam si to produkcne nikto nemoze dovolit.
A ked uz ma niekto trochu iny pristup ako Warhorse, tak su zase kritizovani za to ze je to az moc narocne a bla bla.
Vsetkym sa vyhoviet neda. Mne najviac vyhovuju openworldy od piranha bytes, ale tie su pre uzku cielovku.
Když se tomu Ubisoftu tak daří, proč z té hry neodstraní mikro transakce? 🙂 Čas to změnit mají až do podzimu.
„Dokud si hnědé košile vyřizují účty jen s mými sousedy a mě nechávají být, nezajímá mě to“
Tak doufám, že už se těšíš na ingame reklamy ve hrách od EA za které zaplatíš 70e. Ty ti přeci do gameplaye taky nebudou zasahovat, tak to bude všechno cajk.