branding
Arkane nechtěli, aby se Prey jmenovalo Prey, a museli říkat, že ano

Arkane nechtěli, aby se Prey jmenovalo Prey

Bethesda donutila vývojáře hru přejmenovat. Zakladatel studia nechtěl tuhle značku ukrást

Zdroj: Arkane
1. 9. 2022

Akce Prey od týmu Human Head Studios vyšla po dlouholetém vývoji v roce 2006. Na pokračování pracovali autoři jedničky a než jej Bethesda zrušila, šlo o jednu z nejočekávanějších a nejzajímavějších her, která se dodnes umisťuje na předních příčkách žebříčků titulů, které si bohužel nikdy nevyzkoušíme. Když nové Prey konečně v roce 2017 vyšlo, nemělo žádnou číslovku, šlo svého druhu o reboot a původní autoři s ním neměli nic společného. Hra vznikla ve studiu Arkane Austin. Jenže s jejím jménem to bylo ve skutečnosti mnohem komplikovanější.

Raphaël Colantonio, který vývoj hry vedl, prozradil, že nikdo ve studiu Arkane Austin údajně nechtěl, aby se nová hra jmenovala Prey. A bylo prý nepříjemné vydat novinku pod značkou někoho jiného. Zakladatel Arkane Studios už dnes ve firmě nepracuje a samotná skutečnost, že hra původně nevznikala jako Prey, není sama o sobě novinkou. Mluvilo se o tom už dřív s tím, že Bethesda chtěla využít existující značku, protože přijít s novou IP a prosadit ji může být obtížné. Jenže se zdá, že debata o pojmenování titulu byla ještě emotivnější a komplikovanější.

„Nechtěl jsem, aby se hra jmenovala Prey a musel jsem před novináři říkat, že ano.“

Raphaël Colantonio se o tom rozpovídal v novém podcastu Game Maker’s Notebook, který vychází pod hlavičkou Academy of Interactive Arts & Sciences. Pojmenování bylo podle něj bolestné. “Nechtěl jsem, aby se hra jmenovala Prey a musel jsem před novináři říkat, že ano,” vzpomíná. Nesnáší podle svých slov lhaní a i když tohle nebyla osobní lež, stále se cítil špatně kvůli tomu, že tisku tvrdí, že chtěl pokračovat v IP Prey.

Nebyl přitom jediný, kdo s tím měl problém. “Nejen já, ale nikdo v týmu nechtěl, aby se hra jmenovala Prey,” pokračuje s tím, že byl sice vděčný za finanční jistotu, kterou jemu a týmu firma poskytla, ale urazilo ho, když mu bylo řečeno, že se titul musí jmenovat Prey. Domníval se, že je to chyba a pochyboval i o přínosu pojmenování pro marketing. Obával se, že fanouškům originálu se to líbit nebude. A ti, komu se původní Prey nezamlouvalo, se zase kvůli tomu nebudou zajímat ani o novou hru. A pravdou je, že prodeje zůstaly za očekáváním.

„Nikdy nebylo naším záměrem ukrást jim jejich IP a přivlastnit si ji. Je to nechutné a nechtěl jsem to udělat.“

Vše zašlo až tak daleko, že cítil potřebu omluvit se autorům Prey z roku 2006. “Byl to kopanec i do jejich tváře. Mnohokrát jsem se jim chtěl omluvit. Neměl jsem tu možnost, protože je neznám. Nikdy nebylo naším záměrem ukrást jim jejich IP a přivlastnit si ji. Je to nechutné a nechtěl jsem to udělat,” vysvětluje Colantonio. I to je prý důvod, proč studio Arkane opustil.  Uvědomil si podle svých slov, že už tuhle loď neřídí. Bylo to prý v přímém rozporu se slibem, který dostali od Bethesdy při akvizici v roce 2010, že budou mít plnou kontrolu a nikdo z vedení nebude do jejich práce zasahovat.

Raphaël Colantonio založil Arkane v roce 1999 a opustil ho po 18 letech ve vedení. Cítil se vyčerpaný a chtěl strávit víc času se svým synem. Dnes otevřeně říká, že jejich Prey nemá a nikdy nemělo s původním Prey nic společného. Říká, že to je pro umělce v něm jako urážka chtít, aby vydával své dílo za něco jiného. Na druhé straně to není zdaleka poprvé v historii videoher, kdy se nějaká značka plácla na hru prostě proto, aby to podpořilo její prodeje. Nebo kdy se známá značka s rebootem výrazně proměnila

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru