Včera večer proběhla prezentace Xbox Partner Preview, a podle očekávání se ukázala i hra Ark: Survival Ascended, tedy nová verze původní hry Ark: Survival Evolved, která poprvé vyšla v předběžném přístupu v roce 2015 a v plné verzi pak v roce 2017. Od té doby se hra dočkala rozšíření i vydání na další platformy a také oznámení Ark 2, kolem něhož se však zvláště v poslední době vyrojilo značné množství kritiky. Ark: Survival Ascended se včera nicméně neobtěžoval pouze s trailerem, když hra po náznacích od vývojářů rovnou i vyšla v předběžném přístupu na Steamu. Zde okamžitě zaznamenala úspěch, ovšem už ne tolik z hlediska hodnocení.
Podíváme-li se přímo do aktuálního žebříčku nejprodávanějších her na Steamu, nalezneme zbrusu nové Ark: Survival Ascended na prvním místě, kde vystřídalo Counter-Strike 2. To rozhodně není špatné, zvlášť když vezmeme v potaz, že se titul v tuto chvíli prodává ve slevě za 40 eur. Samotné vydání přepracované nové verze běžící na Unreal Enginu 5 se ovšem neobešlo bez problémů a v tuto chvíli je pouze jen 42 % z přibližně 1300 recenzí pozitivních, kvůli čemuž je celkové hodnocení hry „smíšené“. Negativní recenze většinou zmiňují nevydařenou optimalizaci, problémy se spuštěním a časté pády nebo propady snímků s tím, že hra neběží dobře ani na podstatně výkonnějších sestavách, než jakou udávají doporučené hardwarové nároky. Někteří hráči se pak v recenzích odkazují i k původní hře a připomínají, že ani ta po tolika letech vývoje nefunguje v tomto ohledu zrovna ideálně. Je tedy zřejmé, že zde vývojáře čeká ještě dost práce.
Staronový Ark se prozatím podíval jen na PC, jelikož verze pro konzole byly odloženy na listopad. Studio Wildcard v prohlášení uvedlo, že během interního procesu QA objevili zásadní nedostatky a problémy související s multiplayerem, což by zásadně ovlivnilo právě konzolové verze. Cílem bylo vydat všechny verze současně, na poslední chvíli to však nevyšlo, za což se vývojáři hráčům omlouvají s tím, že je to rovněž mrzí. Zatímco se tedy část týmu věnuje současnému vydání na PC, ta další pracuje na opravách pro konzolovou verzi a připravuje ji na pozdější vydání už s novějšími aktualizacemi. Tím by se alespoň mohla konzolová verze vyhnout počátečním problémům, které v tomto případě okusí jen PC verze. Později se hráči dočkají i zpřístupnění cross-playe, až bude k dispozici rychlejší certifikace, a samozřejmě moddingu a dalších důležitých součástí.
Ark: Survival Ascended zahrnuje všechny dříve vydané světy a postupem času se hráči dočkají i dalších bezplatných rozšíření. Přepracování se dočkalo například uživatelské rozhraní, mapa a navigace i sledování, fotomód a mnoho dalšího. Cross-platformní modování umožní hráčům stahovat a hrát obsah vytvořený dalšími hráči v podobě nových map, předmětů nebo celých herních režimů, a to přímo za pomoci speciálního prohlížeče modů ve hře. Online multiplayer podporuje až 70 hráčů, soukromý multiplayer pak nabídne pohodlí až pro osm hráčů a lokální multiplayer s rozdělenou obrazovkou mohou hrát na PC skrze Steam čtyři hráči, skrze Microsoft Store a na PlayStationu 5 a Xbox Series pak hráči dva. Audiovizuální stránka nově nabízí nejrůznější vymoženosti, které umožňuje právě Unreal Engine 5, jako například pokročilé dynamické systémy, jež je možné pozorovat všude kolem v přírodě, nebo realističtější globální osvětlení.
O přesném datu vydání konzolových vydání budou vývojáři informovat, až to bude možné. „Víme, že tato zpráva má k ideálu daleko, nicméně uděláme vše pro to, aby byla hra při listopadovém vydání co nejlepší,“ uvedlo studio v závěru své zprávy o vydání a zpoždění konzolových verzí. „Jsme opravdu vděční za vaši podporu a nemůžeme se dočkat, až dostaneme Ark: Survival Ascended s cross-platformními mody do vašich rukou.“
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.