branding
Architekt VCS žaluje Atari kvůli nezaplaceným fakturám

Architekt VCS žaluje Atari kvůli nezaplaceným fakturám

Spoluautor původního Xboxu Rob Wyatt si stěžoval už loni. Teď tvrdí, že Atari veřejně lže

Zdroj: Atari
3. 4. 2020

Tvrzení, že konzole Atari VCS na své cestě za uvedením do obchodů párkrát zaškobrtla, by nám mohlo přihrát speciální Páteční cenu za eufemismus™. Problémů se totiž v uplynulých letech objevilo tolik, že snad i nejvěrnější podporovatelé z kampaně na Indiegogo ztrácejí víru. Četné odklady, nejasnosti kolem jména, úpravy designu i specifikací a nakonec také velmi nepříjemná kauza z loňského října. Designér a hlavní architekt konzole Rob Wyatt – který se podepsal i pod vznik původního Xboxu – tehdy otevřeně promluvil o tom, že mu Atari nezaplatilo faktury za uplynulých šest měsíců a z tohoto důvodu se svou společností Tin Giant od vývoje VCS odchází. K incidentu se navíc připojili i někteří vývojáři, do té doby spolupracující s Atari na lunchových titulech, a skepsi kolem konzole prohloubili tvrzeními, že s nimi Atari nekomunikuje a že z VCS i kvůli vysoké ceně kouká pořádný malér. O půl roku později a krátce poté, kdy Atari s odvoláním na pandemii koronaviru opět vyslovila pochyby nad tím, že doručí konzoli včas, však přichází další rána a znovu od Roba Wyatta. S Atari se ani v tichosti nedokázal dohodnout na vyplacení více než čtvrt milionu dolarů a nezbylo mu nic jiného, než kdysi slavnou společnost zažalovat.

Případem se v tuto chvíli zabývá federální soud ve státě Colorado a bude v nadcházejících týdnech a měsících rozhodovat, zda Wyattovi náleží vyčíslených 261 720 dolarů za odvedenou práci pro Atari, případně jakým způsobem a kdy mu je musí firma vyplatit. Jak sám Wyatt v žalobě uvádí, kontrakt podepsal s Atari 26. června 2018 a tvrdí, že splnil všechny jeho body. S Atari spolupracoval pod hlavičkou zmiňované společnosti Tin Giant, která – navzdory svému jménu – není nikterak velká a fungování bez půlročního proplacení faktur přirovnával k malému zázraku. Nemožnost zaplatit svým zaměstnancům a udržet Tin Giant nad vodou byly ostatně hlavními důvody, proč Wyatt spolupráci s Atari ukončil a už v říjnu mluvil o tom, že musí velmi aktivně hledat další zakázky, aby vůbec dokázali přežít.

Rob Wyatt spolupracoval s Atari pod hlavičkou společnosti Tin Giant, která – navzdory svému jménu – není nikterak velká a fungování bez půlročního proplacení faktur přirovnával designér k malému zázraku.

V žalobě se Wyatt podle magazínu VentureBeat rovněž ohrazuje k vyjádření Atari, že právě společnost Tin Giant způsobila odklad uvedení VCS. Podle designéra si za všechny problémy může Atari samo a zmiňuje, že zástupci firmy – šéf vývoje Michael Arzt a CEO Atari Frederic Chesnais – o situaci informovali lživě. Naráží tím například na spekulaci, že byl jeho odchod způsoben založením další vlastní společnosti – The Last Gameboard – nebo že u designu konzole sehrál jen poradní roli. Je nicméně v tuto chvíli nesnadné rozklíčovat, kde leží pravda a co přesně za popisovaným incidentem stojí. Vzhledem k podané žalobě je ale jisté, že se za nějakou dobu dozvíme víc a bude tak snazší posoudit, nakolik byla varovná slova o obrovském maléru jménem VCS opodstatněná.

Mezi tím ještě jednou připomínáme poslední oficiální informace z příprav Atari VCS, pocházející z 20. března tohoto roku. Kvůli koronaviru byla výroba defacto zastavena, přibližně 500 kusů, které se podařilo dokončit v březnu, bylo odesláno vývojářům coby dev-kity a podporovatelé z Indiegogo tak musí stále čekat. Atari tvrdí, že by nebylo fér odeslat konzoli jen náhodně vybrané pětistovce lidí, a proto počítají s tím, že budou distribuovat konzole všem podporovatelům najednou. Kdy se tak stane, však není v tuto chvíli Atari schopné naznačit, natož slíbit.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru