Když na konci června roku 2017 napsal producent BioWare Mark Darrah na svůj Twitter, že nepracuje na střílečce Anthem, ani na Mass Effectu, Jade Empire nebo Hvězdných válkách, fanoušci Dragon Age jásali. Logicky totiž vyplývalo, že se Darrah pustil do čtvrtého dílu oblíbené fantasy ságy, a jak později uvedli redaktoři Kotaku, mělo jít o hodně ambiciózní projekt, který si všichni v iniciační fázi pochvalovali. Bohužel, za pouhé čtyři měsíce už bylo všechno jinak, když byl Darrah pověřen vedením BioWare, aby se připojil k vývoji Anthemu a spolu s tím vzal za své i rozpracovaný projekt Joplin, jak měla být první iterace Dragon Age 4 označena. Další pokračování tohoto příběhu už sami dobře znáte – Anthem i přes velké obtíže vyšel v únoru letošního roku, u hráčů ani kritiky nezabodoval a lidé z BioWare se dodnes snaží dostát všem svým slibům. Nadále už u toho ale nebude Mark Darrah ani Mike Gamble, vedoucí producent Mass Effectu i Anthemu, kterým podle aktuálních informací končí záchranářská mise a po necelých dvou letech od vynuceného přerušení se mohou konečně vrátit zpět k vývoji Dragon Age 4.
We aren't working on Dragon Age 3
We aren't working on Dragon Age 5
…
I guess that's that.— Mark Darrah (@BioMarkDarrah) May 1, 2019
O oznámení se opět postaral Darrah na Twitteru – tentokrát uvedl, že nepracují na Dragon Age 3 ani na Dragon Age 5, takže je snad ještě jednodušší přijít na to, co tím myslí. Pro pochybovače pak ale pro jistotu přidal také teaser na Dragon Age 4 z loňských Game Awards a potvrdil tak informace Kotaku, že se na novém konceptu pokračování pracovalo už během vývoje Anthemu. Malý tým měl rozvíjet nové myšlenky a mechanismy pro projekt s označením Morrison, který však má na rozdíl od Joplin splnit i obávanou podmínku, zpracovat hru jako službu s mnohaletou podporou. Jason Schreier ve svém článku dokonce uvedl, že někteří členové mikro týmu, který se o projekt Morrison staral v loňském roce, jej označili za Anthem s draky, což ale další zaměstnanci BioWare popřeli. Fakt je ten, že podoba hry v uplynulých měsících teprve vznikala, a pokud už Darrah oznámil zahájení vývoje, udály se věci, které dosud veřejně probírány nebyly. Můžeme se tedy pouze dohadovat nad tím, nakolik bude v Dragon Age 4 zastoupena multiplayerová složka, v jaké míře přijdou mikrotransakce a zda si BioWare pohlídá vývoj, aby nedocházelo ke zpožděním a špatné náladě v týmu.
Co se týče Anthemu, Darrah i Gamble v uplynulých hodinách upozornili na vyjádření producenta Chada Robertsona, který zůstává u Anthem a snaží se fanoušky uklidnit: „Zůstáváme stoprocentně soustřední na Anthem a těšíme se, až budeme moci hráčům ukázat nový obsah, na kterém pracujeme. Chtěli bychom vás ujistit, že nehodláme přehánět, takže se o budoucím obsahu budeme bavit, až se přiblížíme k jeho dokončení.“ Důvodem, proč k tomuto ujištění bylo, je samozřejmě narůstající panika, co bude dál se střílečkou, která perfektně vypadá, nabízí zábavné dílčí mechanismy, ale jako celek stále nefunguje. Podle Kotaku by tedy měl být vývoj postupně převelen do centrály v Austinu a Edmonton se vrhne vstříc čtvrtému Dragon Age. Jsme ale upřímně zvědaví na komunikaci směrem ven i způsob, jakým se bude Dragon Age 4 formovat.