Zprávy o propouštění zaměstnanců v herním průmyslu bohužel neustávají, což potvrzuje i včerejší informace o dalších škrtech v Microsoftu, ovšem v pozdních večerních hodinách informoval Jason Schreier na Bloombergu o dosti jiné situaci, ba až opačné. Všech 25 zaměstnanců včetně šéfa Nathana Garyho totiž podalo výpověď a opustilo společnost Annapurna Interactive. Ta má za sebou řadu úspěšných vydání, mezi nimiž naleznete hry jako What Remains of Edith Finch, Ashen, Outer Wilds, Kentucky Route Zero, Twelve Minutes, Neon White nebo Stray, ale má se postarat i o vydání Silent Hill: Townfall. Důvodem rezignace je selhání jednání s Megan Ellison, zakladatelkou a ředitelkou společnosti Annapurna Pictures, jež je nadřazená právě herní divizi Annapurna Interactive. Tamní tým se snažil osamostatnit v reakci na změnu strategie Annapurny týkající se her. To se ovšem nepodařilo, což vyústilo v hromadný odchod.
Story updated with statement to Bloomberg News from former Annapurna Interactive president Nathan Gary and the other 24 staff who resigned: “This was one of the hardest decisions we have ever had to make and we did not take this action lightly.“ https://t.co/aDUxW2oK8g
— Jason Schreier (@jasonschreier) September 12, 2024
O odchodu Nathana Garyho ze společnosti exkluzivně informoval už před týdnem magazín The Hollywood Reporter, společně s ním oznámili konec ve společnosti i Deborah Mars a Nathan Vella, kteří byli rovněž ve vedení a spoluzakladateli Annapurna Interactive. O týden později se však díky Schreierovi a jeho zdrojům ve společnosti dozvídáme, že se k nim nakonec kolektivně připojil i zbytek týmu. Samotná již delší dobu probíhající jednání o odloučení měl iniciovat a vést sám Gary. „Bylo to jedno z nejtěžších rozhodnutí, které jsme kdy museli učinit, a nebrali jsme tento krok na lehkou váhu,“ uvedl v prohlášení pro Bloomberg Gary. O Annapurně jsme však slyšeli ještě předtím, a to právě i v souvislosti s hrami. Pomineme-li návrat Hectora Sancheze do role prezidenta interaktivních a nových médií po letech strávených ve společnost Epic Games, na konci srpna spojilo s Annapurnou síly studio Remedy, díky čemuž napůl vydají Control 2, zatímco právě zůstanou Remedy, ale Annapurna může poslat Control i Alana Wakea do televize nebo na filmová plátna. Tato situace tak může v řadách hráčů vyvolat obavy ohledně budoucnosti této spolupráce, ale zrovna v tomto případě není třeba se bát, jelikož ta byla navázána přímo se společností Annapurna Pictures.
Samozřejmě ale okamžitě vyvstaly otázky v souvislosti s osudem titulů, které měla na starosti samotná herní divize Annapurna Interactive. Hector Sanchez už údajně tento týden jednal se spolupracujícími vývojáři, které měl ujistit, že se nic nezmění na uzavřených smlouvách a že Annapurna odcházející zaměstnance nahradí. Sama Megan Ellison pro Bloomberg uvedla, že je pro ně nadále nejvyšší prioritou i během těchto změn podporovat vývojáře a vydavatelské partnery. Mluvčí společnosti pak pro magazín IGN dodal, že nynější plán vedle doplnění pozic počítá i s možnou spoluprací se třetími stranami, aby byly vyplněny případné mezery. Ve vydavatelském plánu Annapurna Interactive jsou ještě pro letošní rok minimálně hry Bounty Star, Ghost Bike, Wanderstop, jež však zatím nemají datum vydání. Tak nezbývá než sledovat, jak rychle se Annapurna s touto ztrátou vyrovná.