Značka Minecraft vytvořená švédským týmem Mojang je i dlouhé roky po uvedení na trh velmi ceněným artiklem. Své o tom ví i Microsoft, který v roce tým Mojang 2014 zakoupil a který momentálně těží z obrovské hráčské základny. Před koncem roku to znamenalo téměř 200 milionů prodaných kopií napříč zařízeními a více než 100 milionů měsíčně se vracejících hráčů. Není tedy divu, že se nedlouho po masivním úspěchu značky začalo mluvit i o vstupu na stříbrné plátno. To se částečně povedlo, neboť už v roce 2012, tedy rok po vydání betaverze hry, vznikl dokument jménem Minecraft: The Story of Mojang. To ale nemělo být vše, vzniknout měl i celovečerní snímek, z toho ale na nějaký čas sešlo. Tvorbu snímku měl mít pod palcem Rob McElhenney, který se na konto problematického snímku rozhovořil v podcastu Happy Sad Confused a popsal konec přípravy filmu i své pocity.
Rob McElhenney například navštívil studio Pixar, kde chytal inspiraci na tvorbu animovaných snímků a zároveň už byly podepsané i některé smlouvy. Těmi byl zavázán herec Steve Carell či externí studia na tvorbu efektů.
Režisér a spoluautor scénáře ke dříve chystanému snímku popisuje, že rozhodnutí zrušit film bylo nečekané a z jeho pohledu i dost nešťastné. Projekt byl v přípravě již delší dobu a premiéra měla přijít o pouhých několik měsíců později. Ke konečnému zrušení filmu došlo v srpnu 2018 a předcházela mu výměna šéfa filmového studia Warner Bros. Původně dostal Rob McElhenney důvěru od Grega Silvermana, který filmu zároveň přiřkl rozpočet 150 milionů dolarů. Jenže výměna ve vedení byla měsíc před začátkem natáčení bodem zlomu. Produkce snímku byla ukončena a dle slov McElhenneyho doslova postupně odumřela. Nový šéf Warner Bros. Toby Emmerich měl jinou představu a Rob McElhenney v projektu Minecraftu skončil. Tehdy už to přitom vypadalo skutečně velmi nadějně, natáčení mělo začít o pouhý měsíc později ve Vancouveru a i další přípravné práce vypadaly slibně. Rob McElhenney například navštívil studio Pixar, kde chytal inspiraci na tvorbu animovaných snímků a zároveň už byly podepsané i některé smlouvy. Těmi byl zavázán herec Steve Carell či externí studia na tvorbu efektů. Z toho všeho ale sešlo a jak McElhenney podotýká, 150 milionů není mnoho: „S takovými čísly, takovým rozsahem a s takovým rozpočtem se projekt může kdykoli rozpadnout a v této nejistotě musíte žít.“
Ztrácíme kontrolu nad svým životem. Hra naopak ten pocit propůjčovala. A to jsem považoval za opravdu hluboký zážitek.
Rob McElhenney ale uvádí, že určitě není prvoplánově naštvaný, jen ho to tehdy mrzelo. Stálo ho to dva a půl roku příprav a konec měsíc před začátkem plnohodnotné produkce jednoduše mrzel. Původně byl z nápadu na snímek na motivy Minecraftu skutečně nadšen, a to i díky tomu, co podle něj myšlenky Minecraftu zosobňovalo a co chtěl v přenesené formě dostat i na stříbrné plátno: „Děti se většinou cítí bezmocné, celý den jim je nakazováno, co mají dělat, jak se oblékat, kdy dělat domácí úkoly a kdy jít spát. Cítil jsem, jako by se tyto myšlenky daly vztáhnout i na další lidi. Myslím, že se všichni do jisté míry cítíme tak trochu odstrčení. Váš šéf nebo i váš partner vám celý den říká, co máte dělat. Ztrácíme kontrolu nad svým životem. Hra naopak ten pocit propůjčovala. A to jsem považoval za opravdu hluboký zážitek.“ Na konto Minecraftu nadále zmiňoval kladné stránky typu ničím nesvázané vyprávění a skutečně otevřený svět plný nepřeberných možností.
Těm už se ale bude věnovat někdo jiný, Rob McElhenney dostal možnost realizovat se v seriálu Mythic Quest z produkce Applu (více jsme o projektu psali zde). Warner Bros. přitom myšlenku natočit film na motivy Minecraftu zcela neopustil a film stále plánuje. Jen bude mít jinou podobu, přijde v roce 2022 a o režii se postará Peter Sollett. McElhenney každopádně k celé situaci ještě dodal, že se naučil hodnotnou a důležitou lekci, jelikož tyto projekty se mohou kdykoli rozpadnout: „Tu tvorbu a produkci musíte skutečně milovat už v samotném zárodku, ale sám jsem to neměl rád natolik, abych do toho šel znovu.“
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.