branding
New World

Amazon odkládá své první velké on-line RPG

Další odsuny se týkají sci-fi hororu Hellpoint a aktualizací pro MMO Final Fantasy XIV a TESO

Zdroj: Amazon Game Studios
11. 4. 2020
Název: New World Vývojář: , Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 28. 9. 2021

Snad neuběhne den, abychom nezaslechli o nějakém dalším odkladu ve videoherním průmyslu z důvodu šíření nového typu koronaviru. Mezi poslední velké odklady tohoto typu patří například očekávané exkluzivity pro PlayStation 4 The Last of Us Part II a Iron Man VR. A dnes tu máme další podobná hlášení, která se tentokrát týkají nejen her, ale dokonce už i slibovaných aktualizací.

Amazon odkládá svůj první velký AAA projekt

Jako první můžeme zmínit MMO kombinující prvky fantasy a historických reálií jménem New World. On-line RPG, ve kterém hráči navštíví fiktivní kontinent Aeternum hojně inspirovaný Amerikou za doby kolonizace takzvaného Nového světa a ve kterém budou mimo jiné k dispozici také obrovské PvP bitvy s až stovkou hráčů naráz nebude možné nenavštívit už v květnu. Datum vydání se posouvá až na 25. srpna. Stejně tak plánovaná dubnová betaverze již není na programu dne a po právě probíhajícím alfatestu se další fáze uzavřeného testování uskuteční až v průběhu června.

Vstup Amazonu na pole velkých vydavatelů her s obřími rozpočty se tedy prozatím odkládá, důvodem však, jak napovídá zveřejněný příspěvek i přiložené video, není obava ze špatně načasovaného vydání, ale jednoduše virem zkomplikovaná práce vývojářů. Přesun k práci z domova si zde vybírá daň v té podobě, že pokud by prý k vydání došlo v původním termínu, tak by se nejednalo o vyladěný titul a tvůrci by právem nebyli spokojeni.

Odsouvá se i sci-fi horor Hellpoint 

Další zpráva podobného charakteru se týká i atmosférického sci-fi hororu Hellpoint. V tom hráči ve stylu série Souls zavítají na vyřazený vesmírný koráb jménem Irid Novo, kde se to hemží nejen nebezpečím, ale dokonce i náboženskými motivy. A když k tomu přidáme ještě kooperativní multiplayer, proměňující se loď po každé smrti hráče a periodické události pravidelně vznikající oběhem lodi okolo černé díry, tak se už na první pohled může jednat o poměrně atraktivní záležitost, nicméně dubnové datum vydání je již minulostí. Nově autoři slibují hru vydat ve druhém kvartálu letošního roku. Jako drobnou kompenzaci alespoň sdílejí krátkou upoutávku naznačující patřičně temnou atmosféru.

Navrch získaný čas plánují vývojáři investovat zejména do finálního vyladění a do detailu také chtějí zhodnotit zpětnou vazbu získanou od hráčů na základě krátké demoverze. Více informací o hře můžete získat například na Steamu.

Odložené aktualizace

Následující dva odklady se týkají rozšíření on-line dobrodružství Final Fantasy XIV a The Elder Scrolls Online. V obou případech jsou důvodem zejména státní restrikce vzniklé z důvodu pandemie a s tím spojený přesun k práci z domova. Tokijská část týmu Square Enix sice ještě zvládla práce na patchi 5.25 v době, kdy byla v přípravě aktualizace 5.2 a tento patch tedy ještě dorazí včas, nicméně u 5.3 už bude situace jiná a ve veřejném prohlášení se píše o možném odkladu až o měsíc. Padá tedy plán vydání v půlce června, jak bylo původně avizováno. Důvodů je hned několik a kromě horších podmínek způsobených přesunem pracovníkům domů je tu ještě fakt, že Square Enix dost práce takzvaně outsourcuje.

Po technické stránce je údajně vše už přitom celkem zvládnuté, tým ale dojíždí na spoléhání se na globálnost herního vývoje – nahrávání audia pro cizí jazyky v Evropské unii drhne, grafická studia ve východní Asii i v severní Americe stojí a to vše ruku v ruce se zpomaleným celkovým vývojem při práci z domova znamená mimo jiné i zhoršené možnosti kontroly nad celkově odvedenou prací.

Velmi podobná situace pak panuje i u The Elder Scrolls Online od Bethesdy. V tomto případě vedoucí vývoje Matt Firor avizuje, že plánovaná aktualizace s pořadovým číslem 26 vyjde zhruba o týden později v porovnání s původním plánem. To znamená, že namísto 2. června dorazí další rozšíření obsahu pro TESO možná až 9. června (tedy alespoň v případě PC verze, konzolové dorazí ještě o něco později), Firor si ale pro jistotu vyhradil právo datum vydání ještě případně upravit, kdyby se mělo ještě cokoli přihodit. Součástí tohoto patche přitom má být i rozšíření jménem Greymoor, které zavede hráče do další části světa Skyrimu.

Podobně ale jako u MMO ze světa Final Fantasy naráží Bethesda na problémy s prací externích týmů a například francouzská lokalizace nebude v době vydání přídavku hotová.

Nicméně zde alespoň platí, že datum vypuštění na veřejné testovací servery zůstává neměnné a první zážitky bude možné sbírat již od 20. dubna. Podobně ale jako u MMO ze světa Final Fantasy naráží Bethesda na problémy s prací externích týmů a například francouzská lokalizace nebude v době vydání přídavku hotová. Francouzskou mutaci totiž nemá kdo namluvit, tamní studia stojí, výroba dabingu pro přídavek tohoto rozsahu přitom trvá údajně dva až tři měsíce a z Firorových slov to vypadá, že se ještě ani nezačalo. Navíc ani zdaleka není jisté, kdy se toto odvětví ve Francii naplno rozjede.

Jedna jazyková verze ale není pro odložení o týden směrodatná a Firor ze ZeniMax Online Studios dodává, že tím hlavním důvodem je opět adaptace na změnu prostředí, tedy na přesun k práci z domova, k čemuž ve svém příspěvku dodal následující: „Jak asi víte, v reakci na současnou pandemii, všichni v Zenimaxu pracují z domova už od 16. března. Je to poprvé, co jsme se jako tým někdy pokusili o práci na dálku jako studio, a zatím se věci vyvíjejí dobře. Vypadá to ale, že aktualizaci 26 budeme moci dodat asi týden po původním plánu.“

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru