Vývojáři z Remedy se v novém roce přihlásili s prvním updatem pro druhý díl série Alan Wake. Jde o poměrně velký balíček oprav a vylepšení, který navazuje na předchozí update z konce loňského roku a spolu s odstraněním nepříjemností napříč celou hrou a všemi misemi přináší i dvě nové funkce. Tou první je výběr kapitol, abyste se mohli vrátit, k čemu chcete a třeba si pomohli k dosažení trofeje či achievementu. Druhou pak nové nastavení pro intenzitu lekaček, které skutečně mohly někomu výrazně znepříjemnit průchod hrou, speciálně pak třeba pasážemi, v nichž ovládáte Alana.
⚒️Update 1.15 for Alan Wake 2 is out now on all platforms.
This update includes Chapter Select, which lets you pick any mission of the game to replay to your heart’s content. Great news for dark ocean summonings, champions of light, heralds of darkness and achievement hunters!…
— Alan Wake 2 (@alanwake) January 31, 2024
Update, který je dostupný na všech cílových platformách – PC, PS5, Xbox Series – posouvá hru na verzi 1.15, a jak vývojáři sami upozornili na sociálních sítích, tím nejdůležitějším jsou pro ně výše uvedené dva prvky. Co se týče výběru kapitol, jde o skutečně vítanou záležitost, protože zpětně nebylo možné pohodlně se vrátit k některým zajímavým momentům. Kvůli omezenému počtu uložených pozicí jste si mohli udělat jen hrstku záchytných bodů, teď už ale nemusíte tento problém řešit. Pokud mezi uloženými pozicemi máte „save“ z konce hry, v přehledném menu se teď můžete vrátit do jakéhokoliv bodu hry.
Co se týče onoho snížení intenzity hororových prvků, vývojáři tím nemají na mysli možnost lekačky zcela vypnout, ale v novém menu si teď můžete vybrat ze dvou stupňů – původní a snížený. Tímto způsobem lze zmírnit rozsah většinou statického či jen drobně se pohybujícího obrázku, který se v nestřežených okamžicích objeví přes celý obraz hry a pořádně s hráčem trhne. Tedy, alespoň v mém případě tomu tak bylo. Vývojáři ale upravili podobu těchto lekaček a zvolené nastavení ovlivní také intenzitu zvuků, které je doprovází. Lekačky nicméně nejdou zcela vypnout, protože na některých místech jsou v podstatě součástí příběhu a jejich absolutní potlačení by vytvářelo díry ve vypravování.
Z ostatních zásahů do hry můžeme vypíchnout například vyřešení problémů s ohledáváním některých těl či trháním kamery na některých místech, celkovým vylepšením haptiky, přidání několika nových zvuků nebo další vlnu optimalizace. U ní vývojáři dokonce uvádí, o kolik milisekund se zrychlily některé animace a z druhé strany zase velmi obecně tvrdí, že se trochu zlepšila optimalizace textur a jejich ukládání do paměti. Ale prý skutečně jen trochu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.