Úterý 22. října se mění na svátek fanoušků série Alan Wake. Druhý díl povedeného survival hororu, který za pár dní oslaví rok od svého uvedení, se dočká druhého rozšíření nazvaného The Lake House. Na nové záběry jsme se mohli podívat minulý týden v přenosu Xbox Partner Preview a zjistit tak víc o hlavní protagonistce vyhlíženého DLC i okolnostech, za kterých se jí ujmeme. Společně s tímto placeným přídavkem se ale Alan Wake 2 dočká také většího výročního updatu, který reaguje na přání i stížnosti hráčů a přidává několik důležitých prvků přístupnosti.
Jak se uvádí na oficiálních stránkách hry, můžete se těšit na více než 10 nových funkcí, které mají usnadnit hraní a doširoka otevřít náruč všem hráčům, kteří si dosud další dobrodružství spisovatele Alana Wakea a vyšetřovatelky Sagy Anderson nemohli užít. Konkrétně jde o rychlou otočku, automatické splnění QTE sekvencí, možnost splnit sekvenci rychlého mačkání tlačítka jedním stiskem, nabíjení zbraně, používání Lightshifteru a léčení rovněž mačkáním tlačítka, nesmrtelnost, nezranitelnost, nevyčerpatelnou munici i zásobu baterií do svítilny a nakonec i zabití jednou ranou.
V textu pak vývojáři potvrzují například i možnost prohodit si nejen osu Y, ale také X na myši nebo využití gyroskopického míření pomocí ovladače DualSense. Ten bude navíc lépe pracovat s haptikou, která byla dosud navázána v podstatě jen na efekty zbraně. Update bude k dispozici zcela zdarma a prozatím není zřejmé, zda se postará i o odstranění některých dalších chybek a odladění problémů mimo přístupnost a ovládání. To nejdůležitější se ale přeci jen schovává v rozšíření The Lake House, které ještě hlouběji propojí světy her Alan Wake a Control skrze postavu agentky Estevez, s níž se už hráči druhého dílu setkali prostřednictvím audio zprávy. Aby nedošlo k narušení příběhu pak Remedy přistoupili k tomu, že ji hráčům nabídnou v rozšíření The Lake House ještě před tím, než s ní Alan přijde do kontaktu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Začnu například tím, že pokud bys někdy četl nějakou knihu nebo sledoval nějaký film, kde je rasismus téma, najdeš milion a jedno dílo, kde jsou černoši označovaní za „negry“, kde se zcela explicitně mluví o jejich separování od bílých, kde bílé postavy pronáší rasistické vtípky a poznámky apod. Tolik k tomu výkřiku, co by se asi tak stalo, kdyby to někde bylo naopak…
Co se týče Alana Wakea, je nutné dodat následující. Saga Anderson je bez ohledu na bílého parťáka a nepochybně i kvalitní vzdělání s ohledem na práci v FBI terčem sexismu a rasismu. To není žádný „lore, který není ve hře“, ale zcela jasně definovaný vztah například s Mulliganem. Mám se rozepisovat třeba o jeho poznámce, jak „jejich druh drží spolu“ když poukazuje na to, že někdo nastražil vraždu na Bookerovy? :)) Dál, situace, ve které tahle věta zazní, je silně ovlivněna skutečností, že je Saga v Dark Place a sleduješ její „temnou verzi“, která se doslova snaží převzít kontrolu nad normální Sagou. Ostatně, je tady označovaná jako „Other Saga“, stejně jako má svou temnou verzi Alan a ten teda taky dělá psí kusy a říká „pěkné věci“. Její komentář směřuje k Alanovi, který se coby autor toho příběhu snaží ovlivňovat její život. Vysvětlovat to není vůbec třeba, jak zjevné a pochopitelné to je, ale, chápu, vynechat tenhle kontext je snazší.
Nepředpokládám, že tě fakta a argumenty, po kterých vždycky voláš, přimějou alespoň se zamyslet. Proto dopředu říkám, že další odpovědi se ode mně nedočkáš. Ať si každý udělá obrázek sám, dobrou.
A takéto cheatovanie typu HESOYAM nepotrebujem v hre. Ak tam je auto-aim, to mi stačí. Ja na tom gamepade neviem trafiť ani stodolu. V tom som fakt lama. Preto vždy v podobných hrách som vďačný hlavne za pomoc pri mierení.
Tady nejde jen o lidi bez ruky a podobné druhy handicapů. Jsou hráči po mrtvici, hráči s různými formami epi, po umělém spánku. Stačí málo a postřeh a schopnosti reakce se u člověka velmi změní. Někdy se vzbudíte po banální operaci a vše je jinak. Na konzolích různé trainery používat nejdou. Setkal jsem se s řadou lidí s různou úrovní kognitivních i motorických obtíží a skutečně mnoho z nich třeba nesmrtelnost využije, jelikož například jejich reakční čas je někde jinde, než u tzv. zdravé populace.
Mimochodem, Remedy vydalo I blog post s detaily k PS5 Pro upgradu včetně video porovnávačky.
PS: Stížnosti na to že do hry byly přidány prvky přístupnosti aby si hru užilo více hráčů jsou fakt nepochopitelné. Nikdo nikoho přeci nenutí je používat když jsou zcela dobrovolné, oproti tomu ostatním lidem můžou pomoci si hru užít podle sebe. Přeci jen je to singleplayrová příběhovka, ne kompetetivní mulťák.
Takže místo psaní hloupých nesmyslů se běž koukat na Youtube 😀
dobry pristup mal last of us a podobne hry.. je to este hra!!!
ale pristupna aj ludom co maju zdravotne obmedzenie.
nejaka challenge v hre musi byt inac je to len interaktivny nobrain film.
tebe nepride ze poziadavky na hraca aj mozgove idu smerom dozadu?
tebe je jedno ze su nonstop vsade napovedy a devs robia z hracov uplnych idiotov?
vid ako je zasvinena seria resident evil vsade ta zlta barva, alebo teraz u Unknown 9 Awakening biele peklo.. kde je jedina mozna CESTA a oni ju zafarbia na bielo aby hlupak vedel kadial ma ist…
U zdravotakov pochopim este.. v pohode, s obtiaznostou ale zdravy clovek sa nema naco vyhovarat.. obcas pri hrach treba pouzit aj mozog.. a skill…
A ako sa ma to dotyka? tym ze sa to dostava do hier casto tieto veci…a neda sa to vypnut. Vsade nejaky hint vsade nieco….
Vies ako je osviezujuce pre cloveka ako som ja hrat Elden Ring? kde necitim ze si vyvojar mysli ze som dement?
Zamysli se sám nad sebou než příště začneš psát totální hlouposti. To že jsi sobec a obtížnost hratelnosti musí být přesně podle tvých představ, to je tvůj problém. Remedy (nebo jiné studio) ale tu hru nedělá pouze pro tebe, ale pro mnohem více hráčů.
Někteří hráči chtějí sami sebe masochisticky trápit na nejtěžší možnou obtížnost. Jiní hráči chtějí hlavně příběh s lehčí obtížnosti – lhostejno z jakého důvodu – a mají na to právo oba typy hráčů. To že to Remedy chápe a vychází všem typům hráčů vstříc, to je ctí a zaslouží pochvalu.
Tak se tu přestaň ztrapňovat a zbytečně v komentářích spamovat. Nikdo ti nedrží nůž pod krkem aby jsi prvky přístupnosti používal.