Úterý 22. října se mění na svátek fanoušků série Alan Wake. Druhý díl povedeného survival hororu, který za pár dní oslaví rok od svého uvedení, se dočká druhého rozšíření nazvaného The Lake House. Na nové záběry jsme se mohli podívat minulý týden v přenosu Xbox Partner Preview a zjistit tak víc o hlavní protagonistce vyhlíženého DLC i okolnostech, za kterých se jí ujmeme. Společně s tímto placeným přídavkem se ale Alan Wake 2 dočká také většího výročního updatu, který reaguje na přání i stížnosti hráčů a přidává několik důležitých prvků přístupnosti.
Jak se uvádí na oficiálních stránkách hry, můžete se těšit na více než 10 nových funkcí, které mají usnadnit hraní a doširoka otevřít náruč všem hráčům, kteří si dosud další dobrodružství spisovatele Alana Wakea a vyšetřovatelky Sagy Anderson nemohli užít. Konkrétně jde o rychlou otočku, automatické splnění QTE sekvencí, možnost splnit sekvenci rychlého mačkání tlačítka jedním stiskem, nabíjení zbraně, používání Lightshifteru a léčení rovněž mačkáním tlačítka, nesmrtelnost, nezranitelnost, nevyčerpatelnou munici i zásobu baterií do svítilny a nakonec i zabití jednou ranou.
V textu pak vývojáři potvrzují například i možnost prohodit si nejen osu Y, ale také X na myši nebo využití gyroskopického míření pomocí ovladače DualSense. Ten bude navíc lépe pracovat s haptikou, která byla dosud navázána v podstatě jen na efekty zbraně. Update bude k dispozici zcela zdarma a prozatím není zřejmé, zda se postará i o odstranění některých dalších chybek a odladění problémů mimo přístupnost a ovládání. To nejdůležitější se ale přeci jen schovává v rozšíření The Lake House, které ještě hlouběji propojí světy her Alan Wake a Control skrze postavu agentky Estevez, s níž se už hráči druhého dílu setkali prostřednictvím audio zprávy. Aby nedošlo k narušení příběhu pak Remedy přistoupili k tomu, že ji hráčům nabídnou v rozšíření The Lake House ještě před tím, než s ní Alan přijde do kontaktu.
Je poznat, že na hře Alan Wake 2 se podílela Sweet Baby Inc. V určitém okamžiku hry totiž prohlásí jedna z hlavních postav (která je černoška), cituji: „Another white asshole who tells me what to do“. Pardon, ale toto je za mě učebnicový příklad rasismu. Zkuste si schválně představit, že by to bylo naopak, a třeba takový Alan Wake by nějakou černou postavu počastoval jako „another black asshole“ – to by bylo panečku na Kotaku kvikotu.
A na tvůj názor se ptal kdo konkrétně? Jinak nepřipadáš si trapně mluvit v množném čísle za všechny ostatní? Zkus se soustředit na sebe, na svůj názor, na své argumenty. Já jsem poukázal na konkrétní rasistický aspekt ve hře – k tomu něco máš, nebo ne? Spíš asi ne, viď? 🙂
Sice jsem nikde nenapsal že ho nevidim a nebo že mi nevadí ale jak jsem psal tohle je hra ve který jsou postavy který neexistují stejně jako ve filmech/seriálech kde se vsadím že se tahle hláška že je někdo “white asshole“ozvala nesčetně krát.Takže asi tak,ty sis stejně pojedeš pořád to svoje jako už několik měsíců u jakýkoliv hry kde je černoch/žena nebo nedej bože trans,teď je to AW za pár dnů to bude něco jinýho co je moc woke,DEI nebo SBI.Užij si to dál to řešit nebudu.
Pointa je, že ta citovaná věta je tam nadbytečná a její jediný účel je ryze politický. To je přesně to, proč nejen já, ale spousta dalších, kritizují DEI ve hrách – a nutno dodat oprávněně. Anebo mi vysvětli jak tato konkrétní věta hře jinak pomáhá – je to něco přínosného z hlediska vyprávění příběhu? Pomáhá to něčemu v game designu? Ne, jediný účel je kopnout si do bílých hetero týpků, to je celé. Ponížit je. Tu větu musel někdo napsat, není tam náhodou. A tohle je přesně důvod existence „konzultační“ firmy Sweet Baby Inc. – vezme již napsaný a nadesignovaný materiál, a do něj pod záminkou inkluze nasype jako koření podobné úchylnosti které pak okatě vyčnívají a stahují celou hru na dno. A jinak o tom, že hrdina je černoch, jsem nic nepsal, to mi laskavě nevkládej do úst. Mně jen vadí, pokud ten hrdina, ať už má jakou barvu pleti chce, hláškuje rasistické věci. A tobě vadí nikoliv onen rasismus, ale to, že na něj v diskuzi upozorňuju a nejraději bys byl, abych podobně jako ty strkal hlavu do písku a předstíral že tam není. Na to zapomeň.
Opět tu jen dokazuješ, že se pouštíš do kritiky něčeho, o čem vlastně nic nevíš. Ty vidíš větu, která sama o sobě, bez kontextu, zcela přirozeně zvedá obočí, potud souhlasím. Taky bych se zastavil, taky působí zbytečně, navíc, jako rasismus. Ale znakem lidí, kteří jsou víc woke než ti, o kterých mluví, že jsou woke, je absolutní ignorace kontextu, jeho potlačení a překroucení dané věci k podpoře svého světonázoru.
Začnu například tím, že pokud bys někdy četl nějakou knihu nebo sledoval nějaký film, kde je rasismus téma, najdeš milion a jedno dílo, kde jsou černoši označovaní za „negry“, kde se zcela explicitně mluví o jejich separování od bílých, kde bílé postavy pronáší rasistické vtípky a poznámky apod. Tolik k tomu výkřiku, co by se asi tak stalo, kdyby to někde bylo naopak…
Co se týče Alana Wakea, je nutné dodat následující. Saga Anderson je bez ohledu na bílého parťáka a nepochybně i kvalitní vzdělání s ohledem na práci v FBI terčem sexismu a rasismu. To není žádný „lore, který není ve hře“, ale zcela jasně definovaný vztah například s Mulliganem. Mám se rozepisovat třeba o jeho poznámce, jak „jejich druh drží spolu“ když poukazuje na to, že někdo nastražil vraždu na Bookerovy? :)) Dál, situace, ve které tahle věta zazní, je silně ovlivněna skutečností, že je Saga v Dark Place a sleduješ její „temnou verzi“, která se doslova snaží převzít kontrolu nad normální Sagou. Ostatně, je tady označovaná jako „Other Saga“, stejně jako má svou temnou verzi Alan a ten teda taky dělá psí kusy a říká „pěkné věci“. Její komentář směřuje k Alanovi, který se coby autor toho příběhu snaží ovlivňovat její život. Vysvětlovat to není vůbec třeba, jak zjevné a pochopitelné to je, ale, chápu, vynechat tenhle kontext je snazší.
Nepředpokládám, že tě fakta a argumenty, po kterých vždycky voláš, přimějou alespoň se zamyslet. Proto dopředu říkám, že další odpovědi se ode mně nedočkáš. Ať si každý udělá obrázek sám, dobrou.
Jasně, hra pojednává o rasismu, ale temná verze jedné postavy bude samozřejmě rasistická vůči bělochovi. Zkus si představit hru která vyjde dnes a kde temná špatná verze nějakého bílého hrdiny prohlásí v záchvatu vzteku a zkaženosti své duše něco o negrovi nebo o „black cunt“ – asi těžko, že ano? A ohledně kontextu – ten je pro tebe asi dost rozsáhlý, jelikož před tou větou ani po ní, se o ničem ohledně rasy široko daleko nemluví a ten „white asshole“ tam padne jako random rasistická facka. Vůbec to tam nemá místo, mohl to být jenom „asshole“, případně se mohla do rasismu pustit i temná verze Alana a mohli rasismus jako téma prozkoumat obě strany více do hloubky, a ne jen jedním „white asshole“ ťukancem, ale to se prostě neudálo, protože Sweet Baby Inc. a protože černé privilegium a protože Let’s stop racism by being racist. Že tě furt baví to obhajovat a vycucávat si argumenty z prstu.. prej „jejich druh drží spolu“, jó to je úplně stejný jako útočit na něčí barvu pleti, ale co, „napíšem to tak že to říká temná strana a ono nám to projde“… no ano, u Princů to projde úplně hladce *facepalm*
S tým obsahom DLC to vyzerá nádejne a lepšie ako s tým prvým, Night Springs. Takže to znie dobre.
A takéto cheatovanie typu HESOYAM nepotrebujem v hre. Ak tam je auto-aim, to mi stačí. Ja na tom gamepade neviem trafiť ani stodolu. V tom som fakt lama. Preto vždy v podobných hrách som vďačný hlavne za pomoc pri mierení.
Je skvělé, že to Remedy doplní. Trochu mě mrzí, že tyto možnosti nejsou ve hrách automaticky. Sony na tom poslední roky pracuje a snad bude ostatním inspirací.
Tady nejde jen o lidi bez ruky a podobné druhy handicapů. Jsou hráči po mrtvici, hráči s různými formami epi, po umělém spánku. Stačí málo a postřeh a schopnosti reakce se u člověka velmi změní. Někdy se vzbudíte po banální operaci a vše je jinak. Na konzolích různé trainery používat nejdou. Setkal jsem se s řadou lidí s různou úrovní kognitivních i motorických obtíží a skutečně mnoho z nich třeba nesmrtelnost využije, jelikož například jejich reakční čas je někde jinde, než u tzv. zdravé populace.
Řekl bych že se vám v článku trochu pomíchaly postavy. Kiran Estevez se ve hře objevuje i přímo jako postava, nikoliv jen jako součást audio zprávy. Oproti tomu Jesse Faden se v základní hře mihne jen hlasem, a to ještě ve vtipné scéně kdy za celou hru řekne doslova jedno slovo. 🙂
Mimochodem, Remedy vydalo I blog post s detaily k PS5 Pro upgradu včetně video porovnávačky.
PS: Stížnosti na to že do hry byly přidány prvky přístupnosti aby si hru užilo více hráčů jsou fakt nepochopitelné. Nikdo nikoho přeci nenutí je používat když jsou zcela dobrovolné, oproti tomu ostatním lidem můžou pomoci si hru užít podle sebe. Přeci jen je to singleplayrová příběhovka, ne kompetetivní mulťák.
Hra je pro každého kdo má zájem si jí zahrát. Třeba i pro ty, kteří můžou mít nějaké zdravotní omezení. To že ty jsi neschopný to pochopit, to ještě neznamená že Remedy se o takové hráče nemá (po)starat skrze prvky přístupnosti. Tyto prvky mají další hry, například Horizon.
Takže místo psaní hloupých nesmyslů se běž koukat na Youtube 😀
toto je uz za hranou..nesmrtelnost.
dobry pristup mal last of us a podobne hry.. je to este hra!!!
ale pristupna aj ludom co maju zdravotne obmedzenie.
Co je za hranou zcela libovolné možnosti, kterou ve hře můžeš zcela ignorovat a někomu naopak může pomoct? Podívej, to je stejný jako tvrdit, že by za hranou byly audioknihy, protože to je pro neschopný lidi, kteří neumí číst :)) Nerozumím tak ostré reakci u něčeho, co se tvého hraní nijak nedotýká a naopak to někomu jinému to hraní umožní, zvlášť, když tady Remedy jen podle svých slov reagují na četné ohlasy hráčů a plní defacto jejich přání :))
lebo to nici hratelnost, to je to iste ako ked neschopaci placu nad Elden ringom ze je tazky… a keby znizili obtiaznost uz z toho nieje ta hra. Doslova ju vykastruju..
nejaka challenge v hre musi byt inac je to len interaktivny nobrain film.
ano mozem to ignorovat ale rozhodol som ze nebudem.
tebe nepride ze poziadavky na hraca aj mozgove idu smerom dozadu?
tebe je jedno ze su nonstop vsade napovedy a devs robia z hracov uplnych idiotov?
vid ako je zasvinena seria resident evil vsade ta zlta barva, alebo teraz u Unknown 9 Awakening biele peklo.. kde je jedina mozna CESTA a oni ju zafarbia na bielo aby hlupak vedel kadial ma ist…
U zdravotakov pochopim este.. v pohode, s obtiaznostou ale zdravy clovek sa nema naco vyhovarat.. obcas pri hrach treba pouzit aj mozog.. a skill…
A ako sa ma to dotyka? tym ze sa to dostava do hier casto tieto veci…a neda sa to vypnut. Vsade nejaky hint vsade nieco….
Vies ako je osviezujuce pre cloveka ako som ja hrat Elden Ring? kde necitim ze si vyvojar mysli ze som dement?
Přesně tak jak to píše Zdeněk Princ = „… ty to ve hře můžeš zcela ignorovat a někomu jinému to může pomoct + tvého hraní se to nijak nedotýká a naopak někomu jinému to hraní umožní … zvlášť když Remedy jen reagují na četné ohlasy hráčů a plní defacto jejich přání“.
Zamysli se sám nad sebou než příště začneš psát totální hlouposti. To že jsi sobec a obtížnost hratelnosti musí být přesně podle tvých představ, to je tvůj problém. Remedy (nebo jiné studio) ale tu hru nedělá pouze pro tebe, ale pro mnohem více hráčů.
Někteří hráči chtějí sami sebe masochisticky trápit na nejtěžší možnou obtížnost. Jiní hráči chtějí hlavně příběh s lehčí obtížnosti – lhostejno z jakého důvodu – a mají na to právo oba typy hráčů. To že to Remedy chápe a vychází všem typům hráčů vstříc, to je ctí a zaslouží pochvalu.
Tak se tu přestaň ztrapňovat a zbytečně v komentářích spamovat. Nikdo ti nedrží nůž pod krkem aby jsi prvky přístupnosti používal.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Začnu například tím, že pokud bys někdy četl nějakou knihu nebo sledoval nějaký film, kde je rasismus téma, najdeš milion a jedno dílo, kde jsou černoši označovaní za „negry“, kde se zcela explicitně mluví o jejich separování od bílých, kde bílé postavy pronáší rasistické vtípky a poznámky apod. Tolik k tomu výkřiku, co by se asi tak stalo, kdyby to někde bylo naopak…
Co se týče Alana Wakea, je nutné dodat následující. Saga Anderson je bez ohledu na bílého parťáka a nepochybně i kvalitní vzdělání s ohledem na práci v FBI terčem sexismu a rasismu. To není žádný „lore, který není ve hře“, ale zcela jasně definovaný vztah například s Mulliganem. Mám se rozepisovat třeba o jeho poznámce, jak „jejich druh drží spolu“ když poukazuje na to, že někdo nastražil vraždu na Bookerovy? :)) Dál, situace, ve které tahle věta zazní, je silně ovlivněna skutečností, že je Saga v Dark Place a sleduješ její „temnou verzi“, která se doslova snaží převzít kontrolu nad normální Sagou. Ostatně, je tady označovaná jako „Other Saga“, stejně jako má svou temnou verzi Alan a ten teda taky dělá psí kusy a říká „pěkné věci“. Její komentář směřuje k Alanovi, který se coby autor toho příběhu snaží ovlivňovat její život. Vysvětlovat to není vůbec třeba, jak zjevné a pochopitelné to je, ale, chápu, vynechat tenhle kontext je snazší.
Nepředpokládám, že tě fakta a argumenty, po kterých vždycky voláš, přimějou alespoň se zamyslet. Proto dopředu říkám, že další odpovědi se ode mně nedočkáš. Ať si každý udělá obrázek sám, dobrou.
A takéto cheatovanie typu HESOYAM nepotrebujem v hre. Ak tam je auto-aim, to mi stačí. Ja na tom gamepade neviem trafiť ani stodolu. V tom som fakt lama. Preto vždy v podobných hrách som vďačný hlavne za pomoc pri mierení.
Tady nejde jen o lidi bez ruky a podobné druhy handicapů. Jsou hráči po mrtvici, hráči s různými formami epi, po umělém spánku. Stačí málo a postřeh a schopnosti reakce se u člověka velmi změní. Někdy se vzbudíte po banální operaci a vše je jinak. Na konzolích různé trainery používat nejdou. Setkal jsem se s řadou lidí s různou úrovní kognitivních i motorických obtíží a skutečně mnoho z nich třeba nesmrtelnost využije, jelikož například jejich reakční čas je někde jinde, než u tzv. zdravé populace.
Mimochodem, Remedy vydalo I blog post s detaily k PS5 Pro upgradu včetně video porovnávačky.
PS: Stížnosti na to že do hry byly přidány prvky přístupnosti aby si hru užilo více hráčů jsou fakt nepochopitelné. Nikdo nikoho přeci nenutí je používat když jsou zcela dobrovolné, oproti tomu ostatním lidem můžou pomoci si hru užít podle sebe. Přeci jen je to singleplayrová příběhovka, ne kompetetivní mulťák.
Takže místo psaní hloupých nesmyslů se běž koukat na Youtube 😀
dobry pristup mal last of us a podobne hry.. je to este hra!!!
ale pristupna aj ludom co maju zdravotne obmedzenie.
nejaka challenge v hre musi byt inac je to len interaktivny nobrain film.
tebe nepride ze poziadavky na hraca aj mozgove idu smerom dozadu?
tebe je jedno ze su nonstop vsade napovedy a devs robia z hracov uplnych idiotov?
vid ako je zasvinena seria resident evil vsade ta zlta barva, alebo teraz u Unknown 9 Awakening biele peklo.. kde je jedina mozna CESTA a oni ju zafarbia na bielo aby hlupak vedel kadial ma ist…
U zdravotakov pochopim este.. v pohode, s obtiaznostou ale zdravy clovek sa nema naco vyhovarat.. obcas pri hrach treba pouzit aj mozog.. a skill…
A ako sa ma to dotyka? tym ze sa to dostava do hier casto tieto veci…a neda sa to vypnut. Vsade nejaky hint vsade nieco….
Vies ako je osviezujuce pre cloveka ako som ja hrat Elden Ring? kde necitim ze si vyvojar mysli ze som dement?
Zamysli se sám nad sebou než příště začneš psát totální hlouposti. To že jsi sobec a obtížnost hratelnosti musí být přesně podle tvých představ, to je tvůj problém. Remedy (nebo jiné studio) ale tu hru nedělá pouze pro tebe, ale pro mnohem více hráčů.
Někteří hráči chtějí sami sebe masochisticky trápit na nejtěžší možnou obtížnost. Jiní hráči chtějí hlavně příběh s lehčí obtížnosti – lhostejno z jakého důvodu – a mají na to právo oba typy hráčů. To že to Remedy chápe a vychází všem typům hráčů vstříc, to je ctí a zaslouží pochvalu.
Tak se tu přestaň ztrapňovat a zbytečně v komentářích spamovat. Nikdo ti nedrží nůž pod krkem aby jsi prvky přístupnosti používal.