Nebývá ničím neobvyklým, když se velcí vydavatelé, vývojáři nebo dokonce výrobci konzolí obrací na soudy s žádostmi o pozastavení činnosti, která se jejich právním oddělením nezdá. Může jít například o snahu zastavit prodej cheatů, ukončit činnost ve spojitosti s neoprávněným nakládáním s licencí a na přetřes pochopitelně přichází i samotné názvy, které mohou být ve sporu s ochrannými známkami. Většinou jsou tyto spory vedeny shora dolů, tedy od silnějšího a většího směrem k menšímu, což ale z druhé strany není žádné pravidlo. Potvrzuje to i běžící spor o název Warzone, který podle provozovatele webové hry téhož jména využívá Activision pro svůj úspěšný battle royale neoprávněně.
@activision sues https://t.co/1TPWBqSq0Z for declaration that #callofduty #Warzone game does not infringe Warzone’s #videogame trademark https://t.co/wSyXyEO4tr pic.twitter.com/8pexuRQeI1
— Milord Keshishian (@iptrademark) April 9, 2021
Informaci přinesla agentura Reuters, resp. přidružený magazín Westlaw Today, který vycházel až z námitky Activisionu, že vydavateli ochranná známka skutečně patří. Activision tím reaguje na vývojáře vystupujícího pod přezdívkou Fizzer, který už od roku 2017 provozuje zmiňovanou webovou hru. Žádost o zastavení užívání názvu Warzone prý zaslal Activisionu prostřednictvím Kalifornského oblastního soudu už v loňském roce, ovšem odpověď přišla až zkraje tohoto měsíce a nezdá se, že by měl Fizzer šanci na úspěch. Activision totiž tvrdí, že zažádal o trademark Warzone v červnu 2019, přičemž Fizzer to stejné učinil až o čtyři měsíce později, čili snahu o jakékoliv napadení aktuálního stavu nevidí jako průchozí. Jeden z největších vydavatelů na světě pak odmítá i Fizzerovo tvrzení, že kvůli použití stejného názvu dojde ke zmatení zákazníků a že jeho podnikání Activision uškodil.
Podle Reuters vydavatel Call of Duty: Warzone diplomatický uvádí, že jeho hra snad nemůže být „odlišnější od nízkorozpočtové virtuální deskové hry pro specifické publikum, která působí jako Risk od společnosti Hasbro“. I z toho důvodu prý nemůže dojít k nežádoucí záměně, zvlášť ve chvíli, kdy je už zmiňovaný battle royale celosvětově známou záležitostí, s níž má Activision další plány do budoucna. Vydavatel proto nehodlá platit žádný ušlý zisk, o který Fizzerovi jde a naráží i na skutečnost, že Warzone.com funguje od zmiňovaného roku 2017, tedy o dva roky déle, než funguje Call of Duty: Warzone. A že to do loňského roku šlo bez ochranné známky je jen dalším argumentem pro Activision, aby mu dal soud za pravdu.
Výsledek sporu zatím není stanoven, neočekáváme ale, že by se měl oblíbený battle royale přejmenovávat.